[126p] swap honda - nowe rozwiązanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam na allegro pojawiła się nowa aukcja, fiata 126p z silnikiem 1.4 i skrzynią od kadeta 4biegowa. Żeby to było mało silnik i skrzynia są umieszczone na tylną osią, czyli na miejsce fabrycznego silnika a nie na tylnej kanapie jak to przeważnie jest. I to mój wątek jakim cudem gościu uzyskał 4 biegi w przód i 1 w ty, powinno być na odwrót. Może to jest rozwiązanie, bo honda produkowała silnik po drugiej stronie czyli z prawej strony skrzynia po lewej, a w większości jest tak, że silnik jest po lewej a skrzynia po prawej, I może to stanowi zgrany zespół silnik hondy i skrzynia od przeciętnego samochodu. Link do aukcji.
http://moto.allegro.pl/fiat-126p-swap-1-4-90-km-silnik-honda-i1540110212.html
zdjęcie silnika hondy

zdjęcie przeciętnego silnika

zdjęcie malca z tym silnikiem



Proszę o odpowiedź czy moja wersja jest zgodna czy się mylę za wszystko dzięki. A tu link co ten malec potrafi
http://www.youtube.com/watch?v=lRHhM81TpMY

[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-04-01 09:11:22 ]
  
 
silnik hondy kręci się nie w tą stronę którą bóg przykazał
  
 
no i co na to taka masa za osią ? Prowadzi się to jakoś ?
  
 
a tam gadanie. prowadziles malucha z ciezkim silnikiem z tylu albo dobrze zrobionego zwyklego? Oczywiscie ze sie nie prowadzi jak GTR, ale jak gosc pokombinuje to nadal bedzie szybszy niz 90% maluchow na tym forum. Seryjny maluch tez nie skreca bez modow
A poza tym to nie wszyscy potrzebuja skrecac mega szybko, nie wszyscy jezdza na tor a na ulicy to nie jest az tak wazne. Ma byc frajda z tworzenia a potem z jazdy wiec takie pierdzielenie "a to nie bedzie skrecac" jest troche bez sensu.

Wracajac do tematu - ladowanie silniczka 1.4 czy cos owszem przyspieszy samochod i to bardzo, ale lepiej dozbierac i zainwestowac w jakis wiekszy pojemnosciowo/mocowo silniczek

Jak dla mnie jak ktos zrobi poprawnie jakiegokolwiek swapa ktory spowoduje mu frajde i znacznie przyspieszy samochod, to fajnie - niech sobie ludzie dlubia i czerpia z tego przyjemnosc, za malo takich ludzi jest.

A tak w ogole to tu silnik krzywo siedzi i zobaczcie sobie inne filmiki z profilu goscia typu "burnout kantem na szutrze" czy cos

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-04-01 11:08:59 ]
  
 
Pomysł jak najbardziej gut. Kiedyś przez moment szukałem takiego zestawu co by "kręcił się w dobrą stronę" po złożeniu do kupy.... i nie musi się silnik kręcić w lewo- wystarczy że tak jak ktoś wcześniej napisał- będzie z drugiej strony skrzynia i gdy się "przełoży silnik na drugą stronę" to będzie działać poprawnie czyli 4 biegi w przód i jeden do tyłu. Mi się takie rozwiązanie bardzo podoba- alternatywa dla motocyklowych centrali, a na pewno lepsze niż zwykły swap na skrzyni maluchowej albo od skody+ 1.1/1.2- przynajmniej mocna skrzynia, dobry silnik. Waga podobna, a rozłożenie masy na korzyść wyżej opisanego. (silnik jest w poprzek tuż za osią, a nie wisi taki półmetrowy klocek podłużnie jak 1.1) i z tym "nieskręcaniem" to też takie pierdzielenie według mnie... Da się tym jeździć tylko trzeba to mieć na uwadze. Nawet można takim czymś dobrze jeździć (co nie znaczy, że uważam się za miszcza

p.s. S.Zasada jeździł porsche z dużo cięższym niż seryjny silnik z tyłu i jeszcze wyciągnął z przodu dociążenia, które występowały w seryjnej wersji tego samochodu z większym motorem... A w dodatku wygrywał Warszawą też jeździł, która jest odwrotnie ciężka niż maluch i też dawał radę
  
 
nodobra dobra ale to nie ma znaczenia ze porsche ma podobny układ umieszczenia napędu tylko to jakie ma rozłozenie masy, a to w porsche jest zupelnie inne niz w zeswapowanym maluchu...
  
 
No to jest oczywista oczywistość że rozkład mas w porsche a w maluchu jest inna Bardziej mi o to chodziło, że można się przyzwyczaić do gównianego rozkładu mas w maluchu i stwierdzam to na podstawie swoich marnych doświadczeń ze swapem/maluchem, a nie tylko na podstawie tego co gdzieś wyczytałem. Zasada natomiast tak pisze- że gdy fabryczny silnik (100kg) zastąpiono większym, bardziej wysuniętym do tyłu (170kg) montowano w fabryce dla wyrównoważenia mas ciężary na przodzie (28kg) aby prowadziło się bardzo dobrze. Gdy on jeździł to usuwał te ciężarki aby auto było lżejsze i mimo znacznej nadsterowności jeździł autem doskonale. Później pisze o Warszawie która była z kolei mega podsterowna i też się w nią wjeździł i śmigał cyt: "Przyzwyczaiłem się do tej podsterowności tak, że pomimo stosunkowo małej mocy silnika umiałem wkrótce bez trudu zrywać przyczepność tylnych kół i mogłem Warszawą jeździć jak nadsterownym steyr- puchem czy porsche".
  
 
Jeżeli rozwodzimy się nad rozkładem mas to zaprezentuje wam jak to u mnie wygląda w aucie nad którym dość mocno pracowałem, żeby ten rozkład był jak najlepszy (efekt niestety nie jest rewelacyjny):

Lewy Przód - 103 kg
Prawy Przód - 90 kg
Lewy tył - 157 kg
Prawy tył - 157 kg

  
 
A czy dobrze myślę że jeśli dać taką skrzynię z Hondy (tak jak jest założona w hondzie tylko przenieść do tyłu) + silnik np. 1.8 8V z vectry to biegi będą normalnie 5 do przodu i 1 do tyłu?
  
 
Cytat:
2011-04-01 09:01:51, lukaszp12p pisze:
...jakim cudem gościu uzyskał 4 biegi w przód i 1 w ty,


Lewoobrotowy silnik, bo takie honda rowniez ma, plus skrzynia kadeta, caly zespol wlozony odwrotnie niz w hondzie. Silnik obraca sie w lewo jak zostal zaprojektowany, skrzynia obraca sie w przecwian strone niz powinna. Dzieki temu sa 4 biegi do przodu i jeden do tylu.
  
 
CZyli jednak dobrze myślę
  
 
Cytat:
2011-04-01 23:54:04, Tybek pisze:
... i nie musi się silnik kręcić w lewo- wystarczy że tak jak ktoś wcześniej napisał- będzie z drugiej strony skrzynia i gdy się "przełoży silnik na drugą stronę" to będzie działać poprawnie czyli 4 biegi w przód i jeden do tyłu.


Pamietaj tylko z ktorej strony silnika beda polosie jak obrocisz caly zespol napeddowy.
  
 
Cytat:
2011-04-02 09:32:35, cichy_b0b pisze:
Jeżeli rozwodzimy się nad rozkładem mas to zaprezentuje wam jak to u mnie wygląda w aucie nad którym dość mocno pracowałem, żeby ten rozkład był jak najlepszy (efekt niestety nie jest rewelacyjny): Lewy Przód - 103 kg Prawy Przód - 90 kg Lewy tył - 157 kg Prawy tył - 157 kg



Wychodzi na to ze za duzo wazysz
  
 
Cytat:
2011-04-03 09:42:58, 5Turbo pisze:
Wychodzi na to ze za duzo wazysz



Wykazujesz się arogancją oraz niewiedzą, auto na BK ważone jest bez kierowcy
  
 
Cytat:
2011-04-02 23:09:52, Zuraw pisze:
caly zespol wlozony odwrotnie niz w hondzie. Silnik obraca sie w lewo jak



jak bym na to nie spojrzał to, silnik jest włożony tak samo jak w civicu, w tej samej pozycji tylko przesunięty z przodu do tyłu, nikt tu nic nie obracał

http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C18/25/64/C18256421_5.jpg

[ wiadomość edytowana przez: Junit dnia 2011-04-03 11:31:18 ]
  
 
To teraz pomysl z ktorej strony silnika sa polosie w hondzie, a z ktorej w maluchu.
  
 
Miedzy innymi po to zastosowana jest skrzynia z auta w którym silnik jest z drugiej strony. Przy okazji trzeba
  
 
Cytat:
2011-04-03 20:19:47, Zuraw pisze:
To teraz pomysl z ktorej strony silnika sa polosie w hondzie, a z ktorej w maluchu.



cichy_b0b dał ci odpowiedź
  
 
Cytat:
2011-04-03 10:10:14, cichy_b0b pisze:
Wykazujesz się arogancją oraz niewiedzą, auto na BK ważone jest bez kierowcy



Myslalem ze ustawiales wagi z kierowca
  
 
Cytat:
2011-04-02 23:09:52, Zuraw pisze:
skrzynia obraca sie w przecwian strone niz powinna.


dlatego bardzo mnie zastanawia jak to ta skrzynia znosi


cichy_b0b tak bardzo walczyłeś z rozkładem masy
a mnie zastanawia dlaczego u mnie kiedyś było lepiej bez żadnego walczenia ??