Nabiłem klimę i...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no właśnie, myślę wiosna idzie niech klima też ma coś od życia,
i teraz mam taki objaw:
włączam klimę i od razu włącza się wentylator chłodnicy, mimo że auto zimne jak lód.
wyłączam a wentylator nadal kręci.
gaszę silnik, włączam zapłon i wentylator od razu się włącza.
dopiero po jakimś dłuższym czasie (nie zaobserwowałem jakim) wszystko wraca do normy, tzn wentylator ( jeśli nie włącze klimy) włącza się dopiero gdy się silnik dobrze nagrzeje.
może mi to ktoś wyjaśnić??
  
 
widzę żę nie ma pomysłów...
to jeszcze dodam że nagle zaczął mi piszczeć pasek od sprężarki czego do tej pory też nie było.
czy ilość czynnika nabitego może mieć to znaczenie??
  
 
Cytat:
2011-04-12 20:11:44, arass pisze:
widzę żę nie ma pomysłów... to jeszcze dodam że nagle zaczął mi piszczeć pasek od sprężarki czego do tej pory też nie było. czy ilość czynnika nabitego może mieć to znaczenie??


Najlepiej wyssac i nabic na nowo.Pytanie ile masz teraz czynnika i czy niema za duzo oleju w ukladzie.
  
 
widzę ze na mie wielkiego odzewu więc napiszę Wam jeszcze jedno, a nie pisałem wcześniej żeby nie sugerować.
otóż jak pojechałem nabić to gościu się zdziwił bo jest naklejka na masce i tam jest napisany rodzaj czynnika chłodzącego i ilość 200g+/-50g-zdziwił się ża tak mało. maszyna po wybraniu Previi pokazywała ze nabije 700g, sprawdził jescze w jakimś katalogu i jeszcze gdzieś tam i też było że 700g. Tyle też nabili. Ale z tego co wiem to jakby było za dużo czynnika to by się sprężarka nie chciała odpalić, tak??
  
 
Jedziesz do tego który nabijał - bo nie działa.
Eksperymentalnie spuścić 1/4 (potem 1/2) - zobaczyć czy coś da.
  
 
Cytat:
2011-04-13 21:39:53, arass pisze:
widzę ze na mie wielkiego odzewu więc napiszę Wam jeszcze jedno, a nie pisałem wcześniej żeby nie sugerować. otóż jak pojechałem nabić to gościu się zdziwił bo jest naklejka na masce i tam jest napisany rodzaj czynnika chłodzącego i ilość 200g+/-50g-zdziwił się ża tak mało. maszyna po wybraniu Previi pokazywała ze nabije 700g, sprawdził jescze w jakimś katalogu i jeszcze gdzieś tam i też było że 700g. Tyle też nabili. Ale z tego co wiem to jakby było za dużo czynnika to by się sprężarka nie chciała odpalić, tak??


Toyota nie podaje ile ma wejsc gazu chyba ze jest kartka na masce lub okolicach.Cisnienie gazu przy temp otoczenia okolo 15stopni ma sie wachac pomiedzy 12-16 ATM na wysokim.Wazne aby chlodnica byla wymyta a nie zapchana muchami ,bo wtedy mniej gazu wejdzie przy tym samym cisnieniu.
  
 
tak, 700+/-50g. tyle wchodzi do previ.mnie się wydaje że te wentylatory to czasem mają takie odchyły że lubią sobie popracować,w mojej starej rolce(90r) bez klimy czasem jak wsiadałem rano do auta i przekręciłem stacyjkę to wentylator zaczął pracować przez jakieś 10-15 sek.i się wyłączyły,i wszystko było w porządku.miałem też tak że np. przyjechałem z trasy zgasiłem auto,zamknąłem, odchodzę od auta a tu nagle wentylatory się włączyły ,pochodziły chwilę i się wyłączyły i więcej się nie włączały.myślę że nie masz się czym przejmować ,jest to może jakieś zbicie ciśnienia w układzie a/c jeśli powstało za wysokie ciśnienie i czujnik to wykrył i po zapłonie zaraz włączył wentylator, a może jest to jakiś autotest?

a gdy włączysz klimę to zawsze się włączy wentylator choćby na chwilę,ty pewnie masz kompresor który "pompuje non stop",jak byś miał kompresor który włącza się poprzez koło eletromagnetyczne to byś wyraźniej zaobserwował że nawet przy -15 jak włączysz klimę kompresor się włączy na chwilę więc napompuje ciśnienie w układzie ,a w skraplaczu wentylator będzie chciał je zbić więc się włączy

a ciśnienie tak jak Big napisał na niskim 0.15-0.25Mpa a na wysokim 1,4-1,6Mpa

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2011-04-14 21:48:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2011-04-14 21:59:34 ]
  
 
w takim razie z tego co piszesz to może być sytuacja taka że teraz jest dobrze bo ciśnienie jest w końcu poprawne a wcześniej przed nabiciem było na tyle niskie że nie wymuszało włączania wentylatora??
  
 
nie specjalizuję się typowo w klimach więc nie wiem na 100% ,biorę to na chłopski rozum i zaobserwowane objawy "tu podkreślę" różnych aut.
  
 
Cytat:
2011-04-14 22:31:14, arass pisze:
w takim razie z tego co piszesz to może być sytuacja taka że teraz jest dobrze bo ciśnienie jest w końcu poprawne a wcześniej przed nabiciem było na tyle niskie że nie wymuszało włączania wentylatora??


Zdemontuj chlodnice przeplucz w nich lamelki pod cisnieniem ,zamontuj nabij na nowo i mysle ze bedzie ok.