Gorące przewody klimatyzacji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
MV6 95rok klimatronik
Po włączeniu chłodzenia LO na wyświetlaczu, leci ciepłe powietrze. Przewody od spręzarki (te gdzie są zaworki serwisowe do wymiany czynnika), są ciepłe, a wydaje mi się że powinny być zimne. Po obrotomierzu nie widać aby sprężarka startowała, zwiększa się zużycie paliwa na komputerze. Pytanie moje jest takie, czy próbować dobić czynnika, czy od razu zamawiać spręzarkę u Mariosa?
  
 
zresetuj ustawienia climatronica najpierw, a później sprawdź szczelność układu jak nie będzie działać klima, ewentualnie doładować R134a, sprężarkę zostaw sobie na koniec
  
 
Najpierw sprawdź czy kompresor się załącza.

Otwórz maske i zlokalizuj kompresor.
Na kole pasowym kompresora jest metalowy "trójkąt",
czyli tzw. sprzęgieło.

Odpal auto, włącz/wyłącz klime.

Jeśli kompresor się załącza to sprzęgło się zaciska,
a wspomniany trójkąt obraca razem z kołem pasowym.

Jeśli nie ma wystarczającej ilości gazu w układzie,
czujnik nie pozwoli na włączenie kompresora.
Koło pasowe będzie się obracać, ale sprzęgło nie zaciśnie się,
co za tym idzie trójkąt będzie stał w miejscu,
a klima nie będzie chłodzić.

Wtedy warto sprawdzić ile czynnika jest w układzie,
a przede wszystkim szczelność układu.

Jest też opcja, że gazu jest na tyle mało,
że klima nie chłodzi, ale kompresor pracuje.
Wtedy serwis klimy powinien wystarczyć.

Nawet jeśli walnięty jest kompresor, choć nie sądzę,
a wcześniej zrobisz serwis w postaci nabicia klimy,
to zawsze przed wymianą kompresora możesz nawiedzić
warsztat, który odzyska czynnik z Twojego układu
i wpuści ponownie po naprawie.

Pozdrawiam
  
 
Spręzarka nie startowała.
Pojechalem na serwis klimy, tam po podłaczeniu do maszyny okazało się ze w układzie jest 30 gram czynnika zamiast wymaganych 950 - czyli nieszczelność. Po napelnieniu układu znalazł się winowajca - zaworek serwisowy nie trzymał. Po wymianie i ponownym napełnieniu, ufff chłód w Omedze
Dziekuje kolegom za fachowe porady. Jednak LOB to LOB nie ma to tamto
  
 
Witam, gdzie miesci sie ten zaworek serwisowy? Czy to ten z niebieską plastikową nakrętką?
A drugie moje pytane - gdzie jest ten czujnik klimy ktory uaktywnia kompresor, czy mozna zmienic jeg status aby na chwile zalączyc kompresor i zobaczyc jak pracuje?