[mkVII] Maglownica, wyciek, koszty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie. Wiem temat walkowany niejednokrotnie.
Prosze o aktulizacje cen, naprawy, wymiany maglownicy.
Moj "wielebny"stwierdzil ze cieknie po simmeringach, ze jest nierozbieralna i koniec. Magiel 100 zl , wymiana 150 zl, a dodatkowo mysle zeby zrobic wahacze ( gumy , stwierdzil ze zajechane, laczniki)
Za wszystko -300-350 zl.
Dodam iz plama jest z prawej strony , praktycznie tuz pod zbiorniczkiem, jednak spod samochodu jest zarzygany.


Uploaded with ImageShack.us
  
 
właśnie jestem sam w temacie przeciekania wspomagania,
za używaną max 100pln, ale tylko jeśli jest w idealnym stanie bo już za 350 mozna kupić regenerowaną z gwarancją, (za mk7 chyba 400, ceny pod warunkiem oddania swojej starej maglownicy)

jednak polecałbym najpierw dobrze sprawdzić czy to magiel, bo u mnie też silnik i magiel pod zbiorniczkiem są jak to ująłeś "zarzygane" ale w moim przypadku to pompa przecieka od spodu i leci po silniku
  
 
Niby ten znajomy to dobry mechanik. Tzn dobry> diagnoza, caly magiel. Chociaz zastanawia mnie plama jedynie pod zbiorniczkiem plynu. W innym miejscu nie kapie, poza tymi "rzygami"
Pozdrawiam
Magiel - 100 zl
Wymiana- 150 zl
Łączniki , gumy zawieszenia
Razem chce - 300/350 zł ( zaleznie od uszkodzen gum w zawieszeniu - przy okazji)

  
 
Chciałem się podpiąć - czy istnieje możliwość wyłączenia wspomagania tak, aby układ kierowniczy działał jak goła maglownica? Myślę o rozwiązaniu typu "odpięcie i zaślepienie przewodów, oszukanie czujnika ciśnienia" jeśli takowy jest. Mam do dyspozycji essiego mojej dziewczyny, a u niej wspomagania nie ma, i choć przy prędkościach zbliżonych do zera trzeba się trochę namęczyć, to jazda z większymi prędkościami jest po prostu fajniejsza gdy czuje się pracę układu a przez niego wszystkie sygnały z przednich kół. Dodam, że w obu samochodach (jej 1.8 D 92, mój 1.6 16v 93) zawieszenie i układ kierowniczy są w 100% sprawne i pracują poprawnie.
  
 
Ja również się podłączę. ES 1,8 TD 98r cieknie wywaliło płyn na wysokości wejścia kolumny kier. Pytanie... Czy da się wymienić tam jakiś uszczelniacz, czy po prostu kupować regenerowaną. Pozdrawiam
  
 
Czyli mam rozumieć, że nie ma nikogo kto może pomóc, podpowiedzieć, dać dobrą radę?
  
 
Cytat:
2011-05-06 23:39:15, evol_umf pisze:
Chciałem się podpiąć - czy istnieje możliwość wyłączenia wspomagania tak, aby układ kierowniczy działał jak goła maglownica? ....



jezeli tak zrobisz to gwarantuje ci ze nie ukrecisz kierownica...


Cytat:
2011-05-18 23:35:08, Noorbi pisze:
Ja również się podłączę. ES 1,8 TD 98r cieknie wywaliło płyn na wysokości wejścia kolumny kier. Pytanie... Czy da się wymienić tam jakiś uszczelniacz, czy po prostu kupować regenerowaną. Pozdrawiam



bylo juz o tym na forum, poszukaj w wyszukiwarce. Z tego co pamietam da sie wymienic ten uszczelniacz...
  
 
Więc musiałbym wymienić wszystkie części układu kierowniczego na te bez wspomagania, poza pasującymi do obu wersji. Ale pozostaje pytanie - jak z silnikiem? Jest pompa, jest płyn... Pompa chyba ma smarowanie płynem wspomagania, więc nie mogę wydłubać wszystkiego a pompy zostawić samej sobie aby tylko napinała pasek.

Poczekam aż odbiorę auto po zrobieniu blacharki i zajmę się tym na spokojnie.
  
 
Cytat:
2011-05-20 09:34:07, srvrserver pisze:
bylo juz o tym na forum, poszukaj w wyszukiwarce. Z tego co pamietam da sie wymienic ten uszczelniacz...



Jest w poradach na przykładzie MKVII
  
 
Cytat:
2011-05-20 15:11:51, evol_umf pisze:
Więc musiałbym wymienić wszystkie części układu kierowniczego na te bez wspomagania, poza pasującymi do obu wersji. Ale pozostaje pytanie - jak z silnikiem? Jest pompa, jest płyn... Pompa chyba ma smarowanie płynem wspomagania, więc nie mogę wydłubać wszystkiego a pompy zostawić samej sobie aby tylko napinała pasek. Poczekam aż odbiorę auto po zrobieniu blacharki i zajmę się tym na spokojnie.


bez wspomagania? po co się męczyć? nie lepiej kupić używana maglownice w dobrym stanie? napisz do kolegi "zsmarti" ma dobre i niedrogie części. Pozdro.
  
 
Cytat:
2011-05-20 18:11:24, Marcino23 pisze:
bez wspomagania? po co się męczyć? nie lepiej kupić używana maglownice w dobrym stanie? napisz do kolegi "zsmarti" ma dobre i niedrogie części. Pozdro.



Nie zrozumiałeś o co mi chodzi - ja mam w 100% sprawny układ kierowniczy, ale lepiej mi się jeździ w trasie bez wspomagania. Ale to akurat kaprys a nie kryterium wyboru auta, za jakiś czas na spokojnie się za to wezmę albo i nie

W każdym razie dzięki za odpowiedzi i gdyby ktoś wiedział jak się zająć wyłączeniem roli silnika z układu kierowniczego to byłbym happy.
  
 
Cytat:
2011-05-20 08:50:09, Noorbi pisze:
Czyli mam rozumieć, że nie ma nikogo kto może pomóc, podpowiedzieć, dać dobrą radę?

już ci odpowiadam, w poradach masz podane, trzeba dobrać się do maglownicy od kolumny kierowniczej. Czyli trochę gimnastyki.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Dzieki. Wcześniej nie mogłem tego znaleźć, teraz już mam. Może będzie dobrze. Pozdrawiam
  
 
Dołączam się do tematu ponieważ nie chce zaśmiecać forum kolejnym wątkiem o maglownicy.
A więc tak od dłuższego czasu zauważyłem że ubywa mi olej od wspomagania z początku dolewałem raz na 1,5-2 miesiąca.... Teraz olej ucieka prawie jak woda. Znalazłem w necie fotorelację jak wymienić uszczelniacz przy kolumnie kierownicy, bo właśnie tam cieknie.. Rozłączając kierownicę zauważyłem ślady czyjejś nie udolnej pracy, wgniecenia pod gumową osłoną za pedałem gazu. Lecz przy odkręcaniu śruby od tego gumowo-metalowego przegubu śrubą się ukręciła (przed odkręcaniem całość popryskałem WD) no i została w środku otworów a przegub ruszy się może 1-1,5cm w górę i nie idzie go wyciągnąć . Co radzicie mi w tym momencie zrobić ? Wyciągnąć maglownicę przy demontażu sanek? Czy może przegub ogólnie ciężko schodzi? Z góry dzięki za pomoc.
  
 
za regeneracje maglownicy zaplacilem ok 700 w Łodzi na Łubinowej 4 lata temu ale do dzis mam spokój
  
 
Aktualizacja tematu.

Panowie, wyciek z magla, z rozerwanej na długości 2cm osłony drążka kierowniczego (strona pasażera). Pod osłoną nie powinien znajdować się płyn a właśnie tam się znajduje, cała osłona, wahacz, nadkole w płynie. Czy są jakieś metody doszczelnienia magla po wykręceniu drążka kierowniczego, bo tylko nowa osłona nie załatwi tutaj sprawy.

Foto poglądowe:


  
 
jak to przekładnia TRW to da się bez problemu kupić zestaw naprawczy ze wszystkimi uszczelnieniami . Można wyjąć to co jest i na wymiar dobrać ... jak to ta przekładnia Wulfrath to uszczelnienie to jakieś coś dziwnego czego się w sklepie kupić nie da i podobno tylko regeneracja ... - mi mojej starej przekładni (Wulfrath) nie chce się rozbierać to nie wiem jak to dokładnie wygląda ale leciał dokładnie w tym samym miejscu i wymieniłem na TRW bo akurat była