[MKVI] trzask przy wciskaniu sprzegła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
powitać,deszczowa ta majówka ale cóż nie o tym tutaj.mam takie pytanie,co to może byc za trzask,nie zawsze,przy wciskaniu sprzegła,taki jakby jakas sprężyna strzelała i pedał wpada do dna,i dopiero za drugim razem łapie sprzęgło,dodam że sprzegło mi jeszcze fajnie twardo chodzi,tylko ten brzdęk czasem sie własnie pojawia,w srodku to słychac jakby gdzies w okolicach kolumny kierowniczej,czyli nad pedałem,jest tam jakas spręzyna od naciągu?

[ wiadomość edytowana przez: GTomek dnia 2011-05-03 14:56:05 ]
  
 
GT samoregulator sprzęgła jest na pedale, to on strzela nie naciągła sie dobrze linka i dlatego tak strzela.
  
 
pewnie Ci sie ząbki na samoleguratorze połamały.
  
 
Mam podobny problem tylko że w moim aucie nie umiem przełożyć żadnego biegu na zimnym silniku. Byłem z tym u mechanika to powiedział mi że sprzęgła nie dociskam do końca, a mi się tak robi nawet jak wcisnę sprzęgło do końca. To i tak nie zaskoczy więc wymyśliłem sposób że najpierw wrzucam bieg a potem załączam silnik w zależności od tego jaką czynność wykonuję czy cofam czy wyjeżdżam z parkingu. Ale jest też inny problem że czasami jak wrzucam wsteczny to i tak trze po zębatkach. zastanawiałem się czy to czasem nie poduszki na skrzyni albo choinka do wymiany jak ktoś może pomóc to proszę mi poradzić co mam zrobić?

[ wiadomość edytowana przez: max_05 dnia 2011-07-15 11:44:03 ]
  
 
Max_05,a podciągałeś linkę ? Może trzeba to zrobić już.Na dzwigni sprzęgła (ta w szoferce) jest taka śrubka na klucz wewnętrzny (imbus)chyba nr 6.przekręć ją dwa,trzy pełne obroty w prawo (do skutku,aż będą lekko biegi wchodzić).Jeśli nie ma poprawy,to prawdo podobnie padł lub pada samo regulator,który jest pod spodem w/w dzwigni.Jego wymiana to porąbana robota,ale jest do zrobienia.


[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-07-15 12:12:00 ]
 
 
ona ma jakiś samolegórator a sam tego nie chcę robić by czegoś nie popsuć. jak ktoś jest z Żor lub okolic to chętnie wpadnę niech to obejrzy ktoś kto już to robił. Pozdrawiam
  
 
Popsuc nie ma czego, robota jest prosta, wymaga tylko spokoju, mocnych kolan albo ochraniaczy na nie

Aby wymienic samoregulator trzeba odkrecic obudowe deski pod kierownica (4 srubki), zwiesic na dol skrzynke bezpiecznikow (tylko groznie brzmi), zdjac 2 zawleczki na walku pedalow i wybic walek w lewa strone - pedaly sa do naszej dyspozycji.

Najwiecej jest gimnastyki ale to dobre dla zdrowia
  
 
oglądałem to i u mnie wszystkie pedały są na jednej rurce sterowane pneumatycznie więc nie widzę tam jakiegoś regulatora. oczywiście obudowy nie zdejmowałem po prostu jestem taki chudy że się tam zmieściłem swoim ciałem. Ale wyczułem też lekki luz na pedale sprzęgła. jak wciskam sprzęgło lekko to linka się nie rusza na silniku a jak mocniej wcisnę sprzęgło to dopiero zaskakuje więc nie wiem o co chodzi?
  
 
Cytat:
2011-07-15 20:10:06, max_05 pisze:
oglądałem to i u mnie wszystkie pedały są na jednej rurce sterowane pneumatycznie więc nie widzę tam jakiegoś regulatora. oczywiście obudowy nie zdejmowałem po prostu jestem taki chudy że się tam zmieściłem swoim ciałem. Ale wyczułem też lekki luz na pedale sprzęgła. jak wciskam sprzęgło lekko to linka się nie rusza na silniku a jak mocniej wcisnę sprzęgło to dopiero zaskakuje więc nie wiem o co chodzi?



Pneumatyka w Escorcie? Zapewne masz urwany zab i dlatego zalapuje dopiero na drugi, stad ten duzy luz o ktorym piszesz.
  
 
Aha to ile mnie będzie to kosztować? Luckyboy rozkręciłem tą obudowę plastikową ale skrzynka z bezpiecznikami mnie nie puszcza choć odczepiałem przewody to coś ją tam z tyłu blokuje. A z tyłu między pedałem sprzęgła i hamulca jest śrubka na klucz 14 lub 13 ale nie wiem czy jak tego nie odkręcę to mi linka nie ucieknie ze sprzęgła. nie wiem jak tam wogóle dość z kluczem prubowałem wsadzić przedłuszkę nie dało rady bo koło pedała gazu blacha mnie nie puszcza a jak na krótszej to zaś pompa od hamulca co jest za pedałem. i nie wiem jak mam się za to zabrać może ktoś podżuci jakiś pomysł?

[ wiadomość edytowana przez: max_05 dnia 2011-07-16 08:22:39 ]
  
 
Cytat:
2011-07-16 00:27:22, max_05 pisze:
Aha to ile mnie będzie to kosztować? Luckyboy rozkręciłem tą obudowę plastikową ale skrzynka z bezpiecznikami mnie nie puszcza choć odczepiałem przewody to coś ją tam z tyłu blokuje. A z tyłu między pedałem sprzęgła i hamulca jest śrubka na klucz 14 lub 13 ale nie wiem czy jak tego nie odkręcę to mi linka nie ucieknie ze sprzęgła. nie wiem jak tam wogóle dość z kluczem prubowałem wsadzić przedłuszkę nie dało rady bo koło pedała gazu blacha mnie nie puszcza a jak na krótszej to zaś pompa od hamulca co jest za pedałem. i nie wiem jak mam się za to zabrać może ktoś podżuci jakiś pomysł? [ wiadomość edytowana przez: max_05 dnia 2011-07-16 08:22:39 ]



Skrzynke trzeba pociagnac do przodu bo jest na wcisk na takiej szynie, potem lekko obrocic aby ucho wyszlo z szyny i skrzynka wolna. Ja zadnej sruby nie mialem tylko dwie zawleczki na walku po usunieciu ktorych mozna wybic walek w lewo. Linka nigdzie nie ucieknie, najpierw trzeba ja zwolnic z lapy sprzegla. W tym celu nalezy podniesc pedal sprzegla do gory (cos podlozyc, albo kogos poprosic), wtedy zwalnia sie naciag linki i swobodnie schodzi z lapy.
Potem sciagasz linke z samoregulatora. To chyba wszystko...
  
 
Aha spoko jakoś sobie poradzę choć nie jestem mechanikiem. A ile taka łapa sprzęgła będzie kosztować na szrocie ?