Stuki na zimnym silniku, Yaris 2002

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Po uruchomieniu zimnego silnika dochodzą z silnika stuki (bardziej klekot) które po rozgrzaniu prawie zanikają.
Silnik na zimnym silniku chodzi jak disel.
Klekot słychać także pod obciążeniem silnika zarówno w czasie jazdy jak i na biegu jałowym.

Dodam że nie dawno wymieniłem łańcuszek rozrządu.
Zmieniłem olej 10W40 Castrol.

Klekot praktycznie zanika po nagrzaniu silnika choć ja je minimalnie słyszę.

Moje przypuszczenia:
1. Luzy na zaworach (jakie powinny być luzy na ssącym i wydechowym) - tu chyba wymienia się szklanki o różnych rozmiarach ?
2. Wytłuczone Panewki na wale - choć jak by były zużyte to chyba miałbym problemy z ciśnieniem oleju.
3. A może sworznie na korbowodach ?


Proszę o sugestie co można sprawdzić.
Może ktoś już miał takie objawy.

Dodam że jakiś czas temu kupiłem silnik i wymieniłem i przez 3 msc wszystko było ok. Silnik który kupiłem miał ponoć 80 tys. km no ale mógł mieć i też 800 ? tego się nigdy nie dowiem. Wyglądał na te 80 tys.

Pozdrawiam.
  
 
A nie zaczelo stukac wlasnie po wymianie rozrzadu??
  
 
Cytat:
2011-05-05 06:54:55, Bigelektron pisze:
A nie zaczelo stukac wlasnie po wymianie rozrzadu??



Stuki były słyszalne tez przed wymianą łańcucha. Stary łąńcuch wyciągnął się o prawie centymetr i też było go słychać dlatego go wymieniłem.
  
 
podciągam temat

mój tez to robi ale jak jest gorący
co to może być-zawory
  
 
Cytat:
2011-06-10 14:18:13, lesio1978 pisze:
podciągam temat mój tez to robi ale jak jest gorący co to może być-zawory


Nie spotkalem aby zawory w Yarisie kiedykolwiek stukaly ,raczej rozrzad kpl. do wymiany, ale najpierw trzeba to osluchac.
  
 
dzięki big za zainteresowanie się moja sprawą

moja sprawa wygląda tak
kiedy włacze silnik i jest on zimny to ładnie cichutko pracuje
ale kiedy silnik się nagrzeje to zaczyna tak cykotać -cykać
kiedy, wyłączę silnik na ciepłym to na samym końcu słychać takie zaklekotanie. Gdy zrobię to na zimnym tego nie słychać .

proszę o poradę


pozdrawiam
  
 
ps zapomniałem dodać rok 2001 poj. 1,0 przebieg 135tyś.km
olej wymieniany
  
 
big jeszcze jedno pytanko chce kupić świece do yarisa 2001r poj. 1,0 model SCP 10 francuz??( vin vnkk........) według mnie Swiece powinny być BKR6EYA-11 a gostek w sklepie mi powiedział ze te BKR5EYA firmy NGK może wypowiedzieć swoje zdanie big

dzięki
  
 
Cytat:
2011-06-15 14:58:54, lesio1978 pisze:
big jeszcze jedno pytanko chce kupić świece do yarisa 2001r poj. 1,0 model SCP 10 francuz??( vin vnkk........) według mnie Swiece powinny być BKR6EYA-11 a gostek w sklepie mi powiedział ze te BKR5EYA firmy NGK może wypowiedzieć swoje zdanie big dzięki


Ciekawe na jakiej podstawie facet dobiera te swiece skoro Toyota wg katalogu przewiduje Denso i moge ci jutro podac ich typ bo niepamietam czy k16RU czy cos kolo tego...Ale niema slowa o NGK.
Co do klekotania to nalej na poczatek olej 15w40 jak nie pomoze rozrzad do weryfikacji lub wymiany.
  
 
no właśnie

znalazłem świece denso
YARIS (ECHO) 1.0 i 16V (SCP10) 50 1SZ-FE (VVT-i) (S-Dis) France production 01/'01-> K20R-U11

a z tym olejem mam syntetyk 135 tys ani kropli oleju nie pali

ps.jeśli chodzi o rozrząd to był wymieniany jakieś 70 tyś temu cały komplet z aso czyli znowu padł ???
nie szkoda zalać go minerałem

te toyoty coś mają z tymi rozrządami mój teściu też ma corolle od nowego padł mu rozrząd po 6 mies. rok 2003 1,4 i wymienili na nowy w aso ale był na gwarancji

już mi się ciepło robi koszt pewie około 2500pln

pozdrawiam
  
 
co do oleju może być taki Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny API - SJ/CF 144 -27 st.C 9,2mg KOH/g

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2011-06-16 10:13:21, lesio1978 pisze:
co do oleju może być taki Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny API - SJ/CF 144 -27 st.C 9,2mg KOH/g pozdrawiam


Moze byc cokolwiek chodzi o sprawdzenie czy to wina za rzadkiego oleju czy rozrzadu.
  
 
ok dzięki sprawdzę to

miłego dnia
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2011-06-15 11:46:09, lesio1978 pisze:
dzięki big za zainteresowanie się moja sprawą moja sprawa wygląda tak kiedy włacze silnik i jest on zimny to ładnie cichutko pracuje ale kiedy silnik się nagrzeje to zaczyna tak cykotać -cykać kiedy, wyłączę silnik na ciepłym to na samym końcu słychać takie zaklekotanie. Gdy zrobię to na zimnym tego nie słychać . proszę o poradę pozdrawiam



jest pewne cykanie w yarisach które jest normą-chodzi mi o ZAWÓR PRZEŁĄCZAJĄCY PODCIŚNIENIA - ZAWÓR VSV UKŁADU EVAP-jak silnik pochodzi to on zaczyna cykać,jest on umieszczony na obudowie filtra powietrza(jak stoisz przed silnikiem to po twojej prawej) jest to elektrozawór więc jest do niego podłączona wtyczka i dwa przewody podciśnienia.Spróbuj go obsłuchać ,może to on ci tak cyka???z góry ostrzegam że jak go wypniesz wtyczkę to się zapali kontrolka silnika i trzeba kasować,ale też jak go wypniemy to przestaje cykać więc jest to sposób na sprawdzenie.ciężko jest przez neta sprawdzić cykanie,może się mylę,no ale może to ci cyka.pozdro.

  
 
witam
Big wiec tak zalałem go olejem 15/40 i nic nie pomogło
czyli pewnie rozrząd a może szklanki??????

syd jeśli chodzi o ten zawór to się zgadza też tak robi ale wydaje mi się że to jest inna sprawa ale sprawdzę to

dzięki wszystkim za pomoc i zaangażowanie

pozdrawiam
miłego dnia
  
 
Cytat:
2011-06-22 15:36:07, lesio1978 pisze:
witam Big wiec tak zalałem go olejem 15/40 i nic nie pomogło czyli pewnie rozrząd a może szklanki?????? syd jeśli chodzi o ten zawór to się zgadza też tak robi ale wydaje mi się że to jest inna sprawa ale sprawdzę to dzięki wszystkim za pomoc i zaangażowanie pozdrawiam miłego dnia


Jak niema gazu to tylko naped rozrzadu mogl pasc .
Zwlaszcza jak opisales efekt przy wylaczaniu silnika na koncu takie ,uzywajac slownictwa technicznego, dup dup jest typowe i powodem jest zbyt luzny lancuch lub beben VVTI .
czyli sadze ze do wymiany slizgi kolo zebate walu beben VVTi , lancuch, napiinacz,i bedzie cisza.Ale podstawa to musi to ktos uslyszec i potwierdzic w naturze.
  
 
ok dzięki
trzeba będzie się gdzieś wybrać tylko wyszukać dobrego mechanika to nie lada wyczyn ???
ps. obsłuchiwałem silnik i wydaje mi się że to bardziej odgłos płynący przy wydechu ale jak piszesz muszę się z tym wybrać a z drugiej strony im więcej słuchasz tym więcej słyszysz

do Katowic mam za daleko a szkoda

pozdrawiam
  
 
witam mam c1, 2010 z silnikiem 1krfe problem ten sam pomimo wymiany rozrządu (łańcuch, napinacz, ślizgi-bez koła VVTI) klekot dalej jest.
Czy ktoś pozbył się tych objawów ?
Do Bigelektrona - czy te silniki mają jakieś szablonowe wady, jeżdżę na 10w40 czy zmiana na 5w30 coś pomoże? czy może zaszkodzić?

Pozdrawiam
Paweł
  
 
Cytat:
2016-12-13 11:22:13, poldi76 pisze:
witam mam c1, 2010 z silnikiem 1krfe problem ten sam pomimo wymiany rozrządu (łańcuch, napinacz, ślizgi-bez koła VVTI) klekot dalej jest. Czy ktoś pozbył się tych objawów ? Do Bigelektrona - czy te silniki mają jakieś szablonowe wady, jeżdżę na 10w40 czy zmiana na 5w30 coś pomoże? czy może zaszkodzić? Pozdrawiam Paweł


To fatalnie chcesz powiedziec ze nowy lancuch leci po starej zebatce bebna????
ostatnio widzialem taki zatarty silnik Z nowego lancucha poszly wiory bo stare kolo bylo wyrobione i nie pasowaly odleglosci pomiedzy zebami .
  
 
Witam,
występuje u mnie podobny problem właśnie po wymianie rozrządu.
Bigelektron jaka przyczyne przewidywałeś pytając czy zaczęło stukać po wymianie rozrządu?
Toyota Yaris 1,33 z 2010r.


[ wiadomość edytowana przez: Iwcia dnia 2022-09-12 15:45:54 ]