Prius skrzynia biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś wie jak w Priusie wrzucić luz gdy nie można właczyć auta?
  
 
Nie mozna
A co sie dzieje?
  
 
Miałem taki przypadek, że spaliła się w czasie jazdy pompka płynu chłodzącego. Wcześniej kilka razy na serwisie kasowali mi błąd P0A93 (Inverter cooling system performance), ale żaden z nich nie wpadł na to co było przyczyną niedostatecznego chłodzenia. Zimę tak przejeździłem, ale kiedy jechałem niedawno przy temperaturze powietrza +25*C zdechło wszystko - samochód się wyłaczył, zgasły wszystkie kontrolki , działały tylko światła awaryjne. Z rozpędu udało mi się zjechać na pobocze i wezwać lawetę. Przy wciąganiu na lawetę okazało się że samochód jest na biegu. Mechanik poradził sobie w ten sposób, że zdemontował prawą półośkę i wciągnął auto na lawetę. Gdybym miał chociaż opis bezpieczników to może by udało się samochód właczyć i "wyluzować", a tak to nie wiem co w tym przypadku robić. Strach pomyśleć co by się działo, gdyby awaria nastąpiła na drodze bez pobocza i z barierką między pasami ruchu.
  
 
Cytat:
2011-05-20 13:05:40, andzag pisze:
Miałem taki przypadek, że spaliła się w czasie jazdy pompka płynu chłodzącego. Wcześniej kilka razy na serwisie kasowali mi błąd P0A93 (Inverter cooling system performance), ale żaden z nich nie wpadł na to co było przyczyną niedostatecznego chłodzenia. Zimę tak przejeździłem, ale kiedy jechałem niedawno przy temperaturze powietrza +25*C zdechło wszystko - samochód się wyłaczył, zgasły wszystkie kontrolki , działały tylko światła awaryjne. Z rozpędu udało mi się zjechać na pobocze i wezwać lawetę. Przy wciąganiu na lawetę okazało się że samochód jest na biegu. Mechanik poradził sobie w ten sposób, że zdemontował prawą półośkę i wciągnął auto na lawetę. Gdybym miał chociaż opis bezpieczników to może by udało się samochód właczyć i "wyluzować", a tak to nie wiem co w tym przypadku robić. Strach pomyśleć co by się działo, gdyby awaria nastąpiła na drodze bez pobocza i z barierką między pasami ruchu.


Trzeba odpiac akumulator na 5 minut ,zapiac , wlaczyc zaplon ale nie pozycja READY tylko kontrolki na desce ,i przerzucic na N.
  
 
Dzięki - spróbuję czy działa. Swoją drogą trochę dziwne że serwis nie wie takich żeczy. Jeszcze raz dzięki.
  
 
Cytat:
2011-05-20 15:26:58, Bigelektron pisze:
Trzeba odpiac akumulator na 5 minut ,zapiac , wlaczyc zaplon ale nie pozycja READY tylko kontrolki na desce ,i przerzucic na N.



Ciekawe, ale u mnie w priusie 2000 i generacji to nie działa..chyba.
Kupiłem sobie poobijanego priusa, aby pobawić sie i poeksperymentować. Przywiozłem lawetą do domu. Trochę ją pojeździłem lokalnie. Wszystko działało, a po może kilku dniach pojawił się alarm check engine. Ale dawało sie jeździć. Następnie zabrałem sie za wymianę błotników, zderzaków, drzwi itp. W tym spawanie, więc odłaczyłem 12V akumulator (roczny OPTIMA).
Wczoraj po ok. miesiącu właczyłem go ponownie , ten akumulator (miał 12,5V bez obciążenia). Przekręcam stacyjkę, wszystko OK. uruchamiam silnik spalinowy, zapala. Pochodził ok. 1min. Wyłaczył się i alarm trójkąt z wykrzyknikiem i Samochodzik z wykrzyknikiem (worning hybrid system). Próbowałem kilka razy, bład nie znika, za każdym razem silnik odpala i gaśnie. Odłaczałem 12V akumulator i dalej to samo.
Nie miałem wczoraj juz czasu diagnozować, ciemno już było. Dziaj spróbuję, może bezpiecznik, może pompa chłodzenia invertera..ale przecież nie zdążył się nagrzać.
Mam kabel z interfejsem ELM, OBD i USB, mam też program diagnostyczny Toyota, może uda mi się to jakoś podłaczyć.
Tak na gorąco, jakieś sugestie?

Wiesiek
  
 
Cytat:
2011-06-06 12:00:40, rudzik6 pisze:
Ciekawe, ale u mnie w priusie 2000 i generacji to nie działa..chyba. Kupiłem sobie poobijanego priusa, aby pobawić sie i poeksperymentować. Przywiozłem lawetą do domu. Trochę ją pojeździłem lokalnie. Wszystko działało, a po może kilku dniach pojawił się alarm check engine. Ale dawało sie jeździć. Następnie zabrałem sie za wymianę błotników, zderzaków, drzwi itp. W tym spawanie, więc odłaczyłem 12V akumulator (roczny OPTIMA). Wczoraj po ok. miesiącu właczyłem go ponownie , ten akumulator (miał 12,5V bez obciążenia). Przekręcam stacyjkę, wszystko OK. uruchamiam silnik spalinowy, zapala. Pochodził ok. 1min. Wyłaczył się i alarm trójkąt z wykrzyknikiem i Samochodzik z wykrzyknikiem (worning hybrid system). Próbowałem kilka razy, bład nie znika, za każdym razem silnik odpala i gaśnie. Odłaczałem 12V akumulator i dalej to samo. Nie miałem wczoraj juz czasu diagnozować, ciemno już było. Dziaj spróbuję, może bezpiecznik, może pompa chłodzenia invertera..ale przecież nie zdążył się nagrzać. Mam kabel z interfejsem ELM, OBD i USB, mam też program diagnostyczny Toyota, może uda mi się to jakoś podłaczyć. Tak na gorąco, jakieś sugestie? Wiesiek


To masz pierwszy model Priusa ,bez intelligent testera nie ruszysz ...a benzyna jest w baku??
  
 
Tester pokazał bład P3291, na szczęście to typowe w tym Priusie, trzeba wymienic świece, wyczyścic przepustnicę itp. Sporo o tym na Priuschat. Prawdopodobnie akumulator 12 V troche był słaby. Za kolejnym razem silnik spalinowy odpalił i nie wyłączył sie. Wyraźnie wzrosło napięcie na akumulatorze i zaczoł tez łądowac się akumulator HV. Po kolejnym odpaleniu juz trójkąt śmierci jak go nazywaja na forum Priuschat już się nie pojawił. Potem zgasła też lampka MIL.
Pompa chłodzenia invertera pracuje poprawnie. (swoją drogą chyba ja wymienię na nową , bo 160tys km to już trochę popracowała. Ciekawostka, w USA mogę przez internet taką pompę kupić za ok 100$, a w serwisie Toyoty w Olsztynie za jedyne 760zł !
Na razie prius jest w stanie blacharsko lakierniczym. Po skończeniu musze dokładnie przejrzeć wszystkie elementy, wymienić swiece na nowe, filtry, olej na 5W30 (teraz jest 10W50).
To fajny samochód, sporo jest w necie o przeróbkach, hobbystach itp.
Nie mogę sie doczekac wstawienia akumulatorów żelówek i hackowania komputera EV battery
Kupiłem tez prawie nowiutkie opony michelin energy saver
Jeszcze alufelgi do regeneracji, głośniki herz niskotonowe i wzmacniacz blaupunkt już mam, do tego para głośników helix na drzwi.
No i sprzedaje fajną mazdę 626GE z 97 roku sedan wersja USA, ma fajny grill ..limuzyna.
A może ktoś chce kupić malucha z 86 roku?

Pozdrawiam

Wiesiek