[MKV] Problem z biegami na rozgrzanym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,

jako ze skonczyly mi sie juz pomysly licze na wasza madrosc.

W dniu dzisiejszym wymieniłem samoregulator linki sprzegła (stary byl w stanie bdb bez zastrzeżeń, robota bardzo upierdliwa) ostatni element łańcucha, licząc że mój problem w końcu zakończy się. Niestety nic z tego, a do tej pory wymieniłem:

- skrzynia biegów
- olej (Tranself EP 80W-90)
- sprzeglo kompletne
- polksiezyc wraz z zapadka

Mimo to biegi na gorącym silniku nie chcą wchodzić, muszę wcisnąć ponownie sprzęgło i wtedy wchodzą jak w masło - ewidentnie nie wysprzęgla sprzęgło, czasami aż ciągnie na biegu do przodu.

Nie mam już pomysłu co jest przyczyna tej uprzykrzającej życie dolegliwości - macie jakiś pomysł?
  
 
Linka za dluga.
W rsie tez tak mialem - 2 linki na jednej sprzeglo ciaglo a na innej bylo ok
  
 
Cytat:
2011-06-21 16:47:30, Seba pisze:
Linka za dluga. W rsie tez tak mialem - 2 linki na jednej sprzeglo ciaglo a na innej bylo ok



Ktora dlugosc jest poprawna, bo sa 2 rozne dlugosci:

785, 810 ??
  
 
Oj chlopie Nie wiem - chyba jest jeszcze wiecej, bo np teraz mam w rsie linke ktora jest z 1/3 dluzsza od drugiej lezacej w garazu
  
 
Cytat:
2011-06-21 17:32:39, Seba pisze:
Oj chlopie Nie wiem - chyba jest jeszcze wiecej, bo np teraz mam w rsie linke ktora jest z 1/3 dluzsza od drugiej lezacej w garazu



To masz linke 1010mm, ktora jest do samochodów z ABS. Kto wie jaka dlugosc do 1.8D ?
  
 
Małymi krokami dochodzę do rozwiązania problemu, mianowicie skróciłem o 7-8mm linkę sprzęgła podkładając metalowe podkładki pomiędzy łapę sprzęgła, a mocowanie gumowe linki do łapy.

Sprzęgło teraz dobrze wysprzęgla, o ile załapie pierwszy ząbek na samoregulatorze, w innym wypadku muszę wysprzęglać podwójnie.

Czy powodem tego może być słaba sprężyna samoregulatora która dociska zapadkę do półksiężyca?? Czy jest dostępna w handlu sama ta mała sprężynka?

Czy nadmiar długości linki 7-8mm to wyciągnięta linka czy jej niedokładność wykonania??
  
 
mialem cos podobnego.
wymienilem linke, pomoglo na chwile. pamietam jak w Twoim miescie ruszalem na swiatlach pod gorke z trojki.
rozwiazanie z podkladkami to papranie.
1. linka musi byc oryninalna.
2. jaki promien krzywizny masz na kwadrancie? bo sa rozne.
r = 55, 58 mm
sierra 45 jak sie nie myle

a te 3 mm robia roznice.
  
 
Cytat:
2011-06-23 12:16:06, CKsrv pisze:
2. jaki promien krzywizny masz na kwadrancie? bo sa rozne. r = 55, 58 mm sierra 45 jak sie nie myle a te 3 mm robia roznice.



Nie wiem o co chodzi? Jak poradziłeś sobie z problemem, opanowałeś go?
  
 
W dniu dzisiejszym definitywnie rozwiązałem problem z biegami

Elementem, który psuł cały obraz pracy sprzęgła, okazał się gumowo-metalowy element do którego przyczepia się linkę sprzęgła i wkłada na łapę sprzęgła.



Po latach eksploatacji guma straciła swoje właściwości. Gdy nabrała temperatury od skrzyni biegów, to robiła się mocno plastyczna i wyciągała się zbytnio, podczas wciskania sprzęgła. Pomimo, że linka wstępnie była dobrze napięta, to nie mogło nastąpić pełne wysprzęglenie.

Po usunięciu elementu, biegi chodzą już jak marzenie