[MKVII] Szum ze skrzyni biegow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Tak jak w tytule ze skrzyni biegow dochodzi taki dzwiek podobny do szumu a jak wcisne sprzeglo to jest cicho? Co to moze byc ? Z gory dzieki za pomoc
  
 
Łożysko oporowe sprzęgła.Jak szumi to się nie przejmuj.Jak zacznie terkotać/hałasować,to znak,że się kończy.Szumek jest normalną pracą.
 
 
aha to fajnie w takim razie a duzo roboty z tym zeby to wymienic i jakie koszta ;> ?
  
 
Jak tego nie robiłeś nigdy,to będzie dla Ciebie czarna magia,a jak wiesz co i jak robić,to około 2 do 3 godzin z przerwą na piwko.Trza wyjąć skrzynie biegów i tyle.
 
 
no jak chcesz wyieniac to pewnie trzeba skrzynie sciagac. w koncu to lozysko oporowe sprzegla, a sprzeglo znajduje sie miedzy skrzynia, a silnikiem.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
No ja mechanikiem nie jestem ale skrzynie ostatnio wymienilem sam wiec powinienem sobie poradzic Ale skoro szumem mam sie nie przejmowac wiec narazie nie bede tego ruszal (chyba;P) ;D dzieki za pomoc
  
 
wymien dopiero jak bedzie ostro halsowac u mnie jak sie czasami wcisnelo sprzeglo to wylo ale to dosownie wylo jak odrzutowiec (nie do zniesienia) najlepiejwymienic komplet sprzegla i elegancko, aletodopiero jaksie sprzeglo zacznie konczyc
  
 
...a jak wyjdzie skrzynia to może się okazać,że sprzęgło nie długo już polata,bo słoneczko będzie miało wżery od oporowego i tarcza może bardziej papier przypominać niż sprawny element,ale to tylko gdybanie i wcale nie musi tak być.Chodzi o to,że jak wyciągasz skrzynie to dobrze jest wymienić sprzęgło w kpl.a nie pojedynczy jego element.
 
 
Co wy gadacie przecież kolega wyraźnie piszę że szum cichnie po wciśnięciu sprzęgła więc łożysko oporowe jest ok , ja bym stawiał na łożyska wałka głównego lub wyrobione koła zębate , zmiana oleju może trochę pomóc
  
 
Cytat:
2011-07-03 19:26:57, cinus pisze:
Co wy gadacie przecież kolega wyraźnie piszę że szum cichnie po wciśnięciu sprzęgła więc łożysko oporowe jest ok , ja bym stawiał na łożyska wałka głównego lub wyrobione koła zębate , zmiana oleju może trochę pomóc

Dokładnie jest tak jak kolega Cinus mówi. Łożysko oporowe sprzęgła pracuje dopiero po naciśnięciu pedału sprzęgłą, więc nie ma możliwości, aby to ono było.
  
 
Łożyska na głównym będą rzęzić bez znaczenia czy sprzęgło jest wyciśnięte czy nie,a oporowe na w/w wałku chodzi w ruchu posuwisto zwrotnym i wałek działa tylko jako ośka.Cinus,to Ty jesteś w błędzie.Powiedz jeszcze od kiedy to wymienia się olej w skrzyni ? Korka spustowego nie ma.Można to tylko zrobić wyciągając skrzynię i przechylając ją tak,aby stary olej wyleciał.

Cytat:
Łożysko oporowe sprzęgła pracuje dopiero po naciśnięciu pedału sprzęgłą,


Mefis,ale kolega napisał,że wszystko cichnie jak się wyciśnie sprzęgło,czyli naciśnięcie spowoduje zlikwidowanie luzu,a tym samym ciiiszę.Puszczamy sprzęgło,łożysko dostaje luzu i szumi.Zgadza się ? A tak poza tym,to mam to samo.




[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-07-03 19:50:21 ]
 
 
Cytat:
2011-07-03 19:41:56, przemo2 pisze:
Łożyska na głównym będą rzęzić bez znaczenia czy sprzęgło jest wyciśnięte czy nie,a oporowe na w/w wałku chodzi w ruchu posuwisto zwrotnym i wałek działa tylko jako ośka.Cinus,to Ty jesteś w błędzie.Powiedz jeszcze od kiedy to wymienia się olej w skrzyni ? Korka spustowego nie ma.Można to tylko zrobić wyciągając skrzynię i przechylając ją tak,aby stary olej wyleciał. Mefis,ale kolega napisał,że wszystko cichnie jak się wyciśnie sprzęgło,czyli naciśnięcie spowoduje zlikwidowanie luzu,a tym samym ciiiszę.Puszczamy sprzęgło,łożysko dostaje luzu i szumi.Zgadza się ? [ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-07-03 19:46:49 ]

Czekaj czekaj bo się zakręciłem przeokrutnie. Masz rację. Równie dobrze może to być i łożysko oporowe i łożysko na wałku sprzęgłowym. Przecież jak naciśniesz sprzęgło to skrzynia staje na postoju czyż nie? Więc piersze co zrób to skontroluj stan oleju w skrzyni, może go tam już jest mało. Kiedyś miałem ciekawy przypadek, wracałem autem z giełdy i już prawie będąc w domu słysze zgrzytanie niemiłosierne, pierwszy objaw zatarta skrzynia, lecz okazało się, że po prostu olej cały spierdzielił przez przegub, po zalaniu olejem cisza.

U mnie jest lepszy objaw, bo grzechocze tylko na wolnych obrotach, a i to nie zawsze, minimalnie dotykasz gazu i cisza ze skrzyni, u siebie osobiście wolałbym jakby to skrzynia była.


[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-03 20:00:14 ]
  
 
przemo2 jak wciśniesz sprzęgło to wałek główny przestaje pracować czyt. przestają szumieć łożyska , koła zębate , Jest prosty sposób sprawdzenia czy oporowe wpada w drgania i to ono hałasuje , delikatnie przy włączonym silniku wciskasz sprzęgło tak żeby łożysko dotknęło sprężyny dociskowej a nie wysprzęgliło skrzyni , jak przestanie hałasować to oporowe jak nie to łożyska na wałku głównym amen .

ps płynu hamulcowego też nie wymieniasz ?? korka spustowego tez tam nie ma


[ wiadomość edytowana przez: cinus dnia 2011-07-03 20:24:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: cinus dnia 2011-07-03 20:24:53 ]
  
 
Ja tam swoje wiem.Za długo w tym siedzę i basta.
 
 
u mnie szumiało podczas jazdy, im wyższy bieg tym nieco mocniej szumiało - po wciśnięciu sprzęgła cisza.
Po ok 3 miesiącach jazdy z szumem ze skrzyni gruchnęło, buchnęło i walnęło :] skończyło się na wymianie skrzyni biegów bo padło łożysko w skrzyni które szumiało i zmieliło 5 bieg.
  
 
Miałem to samo u siebie ze 2 miesiące temu. Po wyjęciu skrzyni łożysko oporowe okazało sie git, rzęziło tylko przy kręceniu wałkiem. Poszła wymiana skrzyni i jest ok. No prawie, ale to w wątku poniżej
ps. wymiana oleju w skrzyni to max pól godzinki, nie mówiąc o dolaniu jak trochę ujdzie.




[ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2011-07-03 22:40:38 ]