(MKVII) Szybko włączający się wiatrak chłodnicy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!! Jak w temacie mam problem z bardzo szybkim włączaniem się wiatraka przy chłodnicy.Po ujechaniu 2-3 km w mieście notorycznie się włącza.Wskażnik temperatury działa prawidłowo.Dopiero gdy silnik trochę ostygnie wiatraczek się nie włącza.Pozdrawiam!!!
  
 
Jak jest 30+ stopni na zewnątrz to normalne. Po to jest wiatrak. Powietrze nie opływa chłodnicy w wystarczających ilościach, to trzeba jej pomóc. Ma się włączać w okolicach literki A na wskaźniku.

A jak w trasie?
Jeśli podczas jazdy ze stałą prędkością wskazówka trzyma pion, a wiatrak nie chodzi, to wszystko jest OK.
  
 
Coś dużo ostatnio tematów z tymi wiatrakami.
Polecam zawsze sprawdzić stan płynu chłodniczego. Korek, czy sprawny. Szczelność układu, oraz obserwować pozycje wskazówki.
  
 
Wskazówka zachowuję się normalnie czy w jeżdzie po mieście czy w trasie.Znajomy mechanik mówi że przyczyna może być uwalony czujnik temperatury.Nie chcę kupować nowego bez upewnienia sie że to na pewno on.Można go jakoś sprawdzić?
  
 
Ale po co wymieniać skoro chodzi? Gdyby się za późno włączał to było by gorzej.
  
 
słuchaj a nie masz chłodnicy pełnej owadów, pyłków itp?? ja miałem problem z mocą gdy się silnik nagrzał, odkręciłem coolera i zobaczyłem tone syfu, po święciłem 15-30 min, wyczyściłem i od razu lepiej.

Budowa obydwu jest taka sama, zasada działania też tylko jedno chłodzi powietrze a drugie płyn, wiec może od tego zacznij
  
 
Dołączę się do tematu. Czy klimatyzacja ma jakiś wpływ na pracę wentylatora?
  
 
Cytat:
2011-07-22 16:46:00, AmbitnyInaczej89 pisze:
Dołączę się do tematu. Czy klimatyzacja ma jakiś wpływ na pracę wentylatora?


Tak, po włączeniu układu klimatyzacji na stałe włącza się wentylator chłodnic.

@ kaczor64

czujnik należałoby przed wymianą sprawdzić, bo tak jak piszesz po co wymieniać dobry, poszperam to może znajdę jakie on ma mieć wartości.

W sumie to spory natłok informacji ale do końca nic nie wiadomo. Może zgromadzę parę pytań w jednym miejscu, łatwiej wtedy będzie o trafną diagnozę A więc:

1. Czy stan płynu chłodniczego jest w normie i czy go nie ubywa?
2. W którym miejscu napisu NORMAL znajduje się wskazówka temperatury w momencie pierwszego uruchomienia się wentylatora chłodnic?
3. Czy podczas jazdy w trasie również załącza się wentylator chłodnic, jeśli tak to gdzie znajduje się wskazówka temperatury? (NORMAL)
4. Czy wąż doprowadzający wodę do chłodnicy (gruby) jest gorący?