Corolla E-12 1,4 D4D błąd P1229

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pacjent:
Corolla kombi E12, 190 k km, 1,4 D4D.
Od jakiegoś czasu objawy sie nasilają i maleją, zaczęło sie ok 6 miesięcy temu, po mocniejszym wdepnięciu po prostu gaśnie. Zapala kontrolka, i błąd P1229 czyli złe ciśnienie w listwie wtryskowej.
Z tego ci mi serwisant mówił, to jest wszystko OK, a w pewnym momencie ciśnienie na listwie robi sie zero. Dodatkowo chwile przed zgaśnięciem czuć ze traci moc.
Na początek wymieniono mi zawór na listwie wtryskowej (podobno na nowy), potem zdiagnozowano pompę (wymiana na używaną).
Następnie trafiłem do serwisu gdzie jeszcze raz podmienialiśmy ze sprawnego samochodu pompę, listwę, wtryski, komputer. sprawdzałem przewody z zaworów na pompie i listwie do komputera i jest przejście, brak zwarcia, przewody paliwowe po dociskałem zeby nie łapało powietrza, bak sprawdzałem, czyściłem, przewody drożne, filtr paliwa wymieniany ze 3 razy.

Na wtryskach z innego samochodu strasznie mulił, słabo sie wkręcał na obroty, ale tez gasł ...

Co ciekawe objawy czasem sie nasilają a czasem maleją, pierwszy raz wymiana fitra była jak ręką odjął na jakieś 500 km, potem znowu to samo, kolejne wymiany fitra juz nie przynosiły efektów. Ostatnio przejechałem ok 500 km bez problemów, a dziś nie przejadę 500 metrów jak wcisnę pedał.

Dodatkowo zauważyłem ze na zimnym silniku nie ma problemów, zaczynaj sie dop po kilku min.
Jak silnik zgaśnie w czasie jazdy to muszę wyłączyć stacyjne na 5 sek, i potem pokręcić rozrusznikiem zdecydowanie dłużnej niz normalnie ok 3-4 sek.

Ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze zostało do sprawdzenia ?? Ja juz powoli wymiękam ..
  
 
Zostalo ci wszystko to od czego sie zaczyna ...poprawic masy od akumulatora na nadwozie silnik i modul sterujacy wtryskami,i zalozenie wezyka przezroczystego za filtrem paliwa na probe aby sprawdzic czy kiedy gasnie niema powietrza w paliwie.Trzeba tez sprawdzic testerem toyoty parametry zapisane w kodzie bledu czy cisnienie paliwa jest za niskie czy za wysokie,bo w obydwu przypadkach zgasnie.Sprawdz tez po odpaleniu czy jak zdejmiesz wtyczke z zaworu SCV na pompie to silnik zgasnie.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-08-30 13:04:54 ]
  
 
poprawić masy od akumulatora na nadwozie silnik i modul sterujacy wtryskami,
--- moduł ? chodzi o komputer ? mechanik zaproponował mi wymianę wiązki, ale 2 wiązki po kolei były w słabym stanie i skończyło sie na demontażu i montażu "starej wiązki" wiec obstawiam ze wszystkie masy sa przykręcono OK,


zalozenie wezyka przezroczystego
--- założyłem przed pompą, żadnego bąbelka nie zaobserwowałem..

czy cisnienie paliwa jest za niskie czy za wysokie,
--- wykresów nie widziałem, ale serwisant powiedział ze ciśnienie jest OK, i nagle robi sie zero!

Sprawdz tez po odpaleniu czy jak zdejmiesz wtyczke z zaworu SCV na pompie to silnik zgasnie.
--- upewnię sie, ale wydaje mi sie ze gasł..


W tej chwili załozyłem filtr paliwa od tojoty, wcześniej był knecht i w międzyczasie jakies tanie.
co ciekawe po kilkudniowym postoju w warsztacie, montażu i demontażu wiązki silnika, samochód chodzi OK, poki co jakies 300 km, ale trzymam kciuki, zwłaszcza ze juz tak bywało ze było OK przez 500 - 700 km i powtórka z rozrywki :/

Czy moze miec cos z tym współnego turbina ? przy okazji wykręcania wiązki zauwazyłem ze turbina pluje troche olejem, zaolejone były rury od powietrza az do wlotu do silnika i intercooler, intercooler wyczyciłem, nie było tam syfu, tylko olej na sciankach ..

Jedyne co przychdzi mi do głowy ze jest kilka przyczyn i podczas kumulacji łącznie dają tai efekt, czy takie cos ma sens ?

Póki co zobacze czy / kiedy objawy powrócą, i postaram sie skojarzyć wszystkie okoliczności co sie dzialo przed i w trakcie.
  
 
Cytat:
2011-08-31 04:22:02, rockykon pisze:
poprawić masy od akumulatora na nadwozie silnik i modul sterujacy wtryskami, --- moduł ? chodzi o komputer ? mechanik zaproponował mi wymianę wiązki, ale 2 wiązki po kolei były w słabym stanie i skończyło sie na demontażu i montażu "starej wiązki" wiec obstawiam ze wszystkie masy sa przykręcono OK, zalozenie wezyka przezroczystego --- założyłem przed pompą, żadnego bąbelka nie zaobserwowałem.. czy cisnienie paliwa jest za niskie czy za wysokie, --- wykresów nie widziałem, ale serwisant powiedział ze ciśnienie jest OK, i nagle robi sie zero! Sprawdz tez po odpaleniu czy jak zdejmiesz wtyczke z zaworu SCV na pompie to silnik zgasnie. --- upewnię sie, ale wydaje mi sie ze gasł.. W tej chwili załozyłem filtr paliwa od tojoty, wcześniej był knecht i w międzyczasie jakies tanie. co ciekawe po kilkudniowym postoju w warsztacie, montażu i demontażu wiązki silnika, samochód chodzi OK, poki co jakies 300 km, ale trzymam kciuki, zwłaszcza ze juz tak bywało ze było OK przez 500 - 700 km i powtórka z rozrywki :/ Czy moze miec cos z tym współnego turbina ? przy okazji wykręcania wiązki zauwazyłem ze turbina pluje troche olejem, zaolejone były rury od powietrza az do wlotu do silnika i intercooler, intercooler wyczyciłem, nie było tam syfu, tylko olej na sciankach .. Jedyne co przychdzi mi do głowy ze jest kilka przyczyn i podczas kumulacji łącznie dają tai efekt, czy takie cos ma sens ? Póki co zobacze czy / kiedy objawy powrócą, i postaram sie skojarzyć wszystkie okoliczności co sie dzialo przed i w trakcie.


Wyjmij akumulator i pod nim jest glowna masa na nadwozie odkrec srube, oczysc na szczotce drucianej ,oskrob uszko i blache tam gdzie przylega i pokalecz troche gwint sruby obcinaczkami aby przegwintowal otwor, poskrecaj i zasmaruj na koniec wazelina smarem lub zapsikaj smarem w spraju.
Po co chcial wymieniac wiazke?

Mozliwe ze podczas tych operacji masa sie poprawila na tyle ze teraz dziala ok,lub powodem jest wieszajacy sie zawor upustowy listwy lub wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz,ale to zdaje sie wykluczyles.
Jak sobie sam nie posprawdzasz tych mas to nie bedziesz wiedzial.A maja one ogromne znaczenie.
Samochod byl bity?
  
 
pozwolę sobie odgrzać temat,
Usterka niestety powróciła ... wymieniłem filtr paliwa na knechta, pomogło na 100-200 km, masy popoprawiane, aku nowy bosch.

W chwili rozpaczy wypompowałem całe paliwo z baka, doturlałem się do innej stacji, zatankowałem 20 l i wydaje się że pomogło !!

Czy to możliwe że cała historia jest przez trefne paliwo ? Czy to tylko kropla która przeważyła ? Auto jeździ normalnie, a w pewnym momencie kicha.

Czy mogą mieć na to wpływ wtryskiwacze ? Czy mam sprawdzać inne elementy ?
  
 
Cytat:
2013-05-08 21:58:42, rockykon pisze:
pozwolę sobie odgrzać temat, Usterka niestety powróciła ... wymieniłem filtr paliwa na knechta, pomogło na 100-200 km, masy popoprawiane, aku nowy bosch. W chwili rozpaczy wypompowałem całe paliwo z baka, doturlałem się do innej stacji, zatankowałem 20 l i wydaje się że pomogło !! Czy to możliwe że cała historia jest przez trefne paliwo ? Czy to tylko kropla która przeważyła ? Auto jeździ normalnie, a w pewnym momencie kicha. Czy mogą mieć na to wpływ wtryskiwacze ? Czy mam sprawdzać inne elementy ?


No niestety listwa ,zawor scv w pompie i zawieszajacy sie wtryskiwacz na przelew dadza taki sam kod i objaw w zasadzie tylko podmieniajac mozna to wykluczyc zwlaszcza ze wystepuje to tak rzadko.
  
 
Po kilku dniach raz się zdarzyło że zgasł.

Nie wiem czy to trafiło sie coś ze starego paliwa, czy to jednak co innego..

A podpowie kolega czy można jakoś przeczyścić wtryskiwacze zaworki ? Nalać jakiegoś specyfiku i w obwodzie zamkniętym wypalić ?
(naftą, albo jakimś V-pałerem z dużym dodatkiem środka do czyszczenia wtrysków ?)

Sa jakieś sposoby żeby posprawdzać zaworki i wtryski ? Pompę miałem wymienianą, taka była pierwsza diagnoza serwisu, ale po 20km było to samo. Więc zawory w pompie raczej nie.


Poczytałem trochę i przyszedł im do głowy jeszcze jeden pomysł.
Często jak otwieram bak, słyszę jak zasysa powietrze ..
Jak filtr trochę sie zabrudzi, pompka ma ciężej, do tego podciśnienie w baku i brak mu paliwa (tylko że ręcznie odcinając paliwo nie miałem komunikatu o błędzie).
Wymiana filtra pomagała bo miał mniejsze opory, ale podciśnienie było cały czas.
  
 
Zrób test drogowy ze sprawdzeniem wszystkich parametrów i będziesz wiedział, gdzie jest problem.
  
 
Cytat:
2013-05-20 23:01:08, Alien_Obcy pisze:
Zrób test drogowy ze sprawdzeniem wszystkich parametrów i będziesz wiedział, gdzie jest problem.



Obawiam sie że po takim teście będę miał milion danych, a rozwiązania problemu brak, mimo wszystko byłbym chętny na "test" czy może kolega dać do siebie jakiś namiar ?
  
 
Witam, chciał bym się dołączyć do tematu ponieważ mam podobny problem tylko że w Avensis T25 d4d 116km 2004r

Samochód wyszedł od mechanika zepsuty a miał tylko wymienić sprzęgło klocki i tarcze, filtr powietrza i paliwowy.

Dałem do innego mechanika żeby poprawił auto nie jeżdżące.

Okazało się ze z niewiadomej przyczyny zawór sterujący na pompie ma tylko sygnał przy gaszeniu i zapalaniu samochodu, w czasie pracującego silnika nie ma sygnału ze sterownika i dlatego listwa wtryskowa ma za duże Ciśnienie prawie 700 atmosfer i samochód jeździ tylko do 2200 tys obrotów, po przekroczeniu tej granicy auto gaśnie, ale jesli w czasie jazdy samochód zgaszę i odpalę to jedzie dalej ale tylko do tej granicy 2200 tys obrotów.

Wymieniłem już

zawór sterujący ciśnieniem
sterownik wtrysków
Listwę wtryskową
Komputer główny z IMO

Zostały sprawdzone wiązki kabli i podobno są ok tak jak i masy.
zostały sprawdzone wtryski przez wyłącznie poszczególnego i dalej jest za wysokie ciśnienie oraz przy zapalonym silniku wtryski zostały popuszczane/ odkręcana zeby to ciśnienie zmniejszyć i dalej jest to ciśnienie za wysokie.

Błędy które sie pojawiają to
P1229 oraz P0088

I dalej nie wiem za co sie zabrać co może być przyczyną że samochód nie nadaje się do jazdy. bardzo proszę o pomoc.
  
 
Kol Bigelektron ma u mnie duże piwo, albo wielka czekoladę (co woli).

Jakiś czas temu do gaśnięcia podczas jazdy doszły problemy z odpalaniem.

Poczytałem podobne wątki, założyłem wężyki na przelewy wtrysków, odpiąłem kabelki, po 10 s kręcenia skrajny wtrysk nic nie ulał, środkowe ulały po ok 5-8 mm, skrajny przy pompie ulał ok 4 cm ...
Podmieniłem najgorszy wtrysk (bez wpisywania do komputera) i odpala bez problemów, przyspiesza jak wcześniej bez problemów, żadnych błędów.

Teraz ma pytanie ..
- Poza korektą na zimnym / ciepłym silniku, i przelewami jak sprawdzić czy kupione używki są ok?

- czym skutkuje przelewanie na wtryskach ? Czy nie będzie mocy, czy będzie większe spalanie ? Czy cos innego może sie uszkodzić ?
Zastanawiam się czy wymieniać pozostałe 2 wtryski czy powoli odkładać i wymienić za kilka miesięcy.

  
 
Cytat:
2013-06-26 23:25:22, rockykon pisze:
Kol Bigelektron ma u mnie duże piwo, albo wielka czekoladę (co woli). Jakiś czas temu do gaśnięcia podczas jazdy doszły problemy z odpalaniem. Poczytałem podobne wątki, założyłem wężyki na przelewy wtrysków, odpiąłem kabelki, po 10 s kręcenia skrajny wtrysk nic nie ulał, środkowe ulały po ok 5-8 mm, skrajny przy pompie ulał ok 4 cm ... Podmieniłem najgorszy wtrysk (bez wpisywania do komputera) i odpala bez problemów, przyspiesza jak wcześniej bez problemów, żadnych błędów. Teraz ma pytanie .. - Poza korektą na zimnym / ciepłym silniku, i przelewami jak sprawdzić czy kupione używki są ok? - czym skutkuje przelewanie na wtryskach ? Czy nie będzie mocy, czy będzie większe spalanie ? Czy cos innego może sie uszkodzić ? Zastanawiam się czy wymieniać pozostałe 2 wtryski czy powoli odkładać i wymienić za kilka miesięcy.


Rozumiem ze na odpiętych wtyczkach z wtryskow szlo na przelew ?
To wszystkie nieszczelne sa niezdatne i należy je wymienić.wzglednie jak jeździsz tym autem tylko do pracy i spowrotem to obserwować i już szukac wtryskow.
Uklad paliwowy zawsze ma rezerwy wydatku ale w końcu nie jest w stanie pokrywac tych wyciekow i wtedy mas objaw w postaci spadkow mocy.Oczywiscie jak jeździsz na niższym ciśnieniu paliwa to zużycie paliwa rosnie.Natomiast na urlop bym się w takim stanie nie wybieral.
  
 
Dokładnie tak szło na przelew przy odpiętych wtyczkach.

Podpowie kolega jeszcze jak mam sprawdzić wtyski które kupie ?
Oczywiście sprawdzę je tak samo na przelew, korekty nie większe niż +- 2, na co jeszcze zwrócić uwagę ?

Zastanawiam się jeszcze czy można końcówkę wtrysku potraktować myjka ultradźwiękowa i naftą, bo zauważyłem ze one zasyfione są...
  
 
Cytat:
2013-07-01 14:24:29, rockykon pisze:
Dokładnie tak szło na przelew przy odpiętych wtyczkach. Podpowie kolega jeszcze jak mam sprawdzić wtyski które kupie ? Oczywiście sprawdzę je tak samo na przelew, korekty nie większe niż +- 2, na co jeszcze zwrócić uwagę ? Zastanawiam się jeszcze czy można końcówkę wtrysku potraktować myjka ultradźwiękowa i naftą, bo zauważyłem ze one zasyfione są...


Oczysc koncowki ale nie rozkręcaj.Zamontuj wtryski ,wpisz je testerem Toyoty w komputer silnika przejedz 50-100km i sprawdz korekcje po nocnym postoju na zimnym silniku.
0.3-0.6 ok 1.2-1.6 może być ale im bardziej w kierunku 2 tym gorzej 2 i więcej to zlom.Ale korekcje nie odzwierciedlają ani się nie wiaza z tym ile wtrysk puszcza na przelew.