Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rockykon Wawa | 2013-05-08 21:58:42 pozwolę sobie odgrzać temat,
Usterka niestety powróciła ... wymieniłem filtr paliwa na knechta, pomogło na 100-200 km, masy popoprawiane, aku nowy bosch. W chwili rozpaczy wypompowałem całe paliwo z baka, doturlałem się do innej stacji, zatankowałem 20 l i wydaje się że pomogło !! Czy to możliwe że cała historia jest przez trefne paliwo ? Czy to tylko kropla która przeważyła ? Auto jeździ normalnie, a w pewnym momencie kicha. Czy mogą mieć na to wpływ wtryskiwacze ? Czy mam sprawdzać inne elementy ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-05-08 23:51:25
No niestety listwa ,zawor scv w pompie i zawieszajacy sie wtryskiwacz na przelew dadza taki sam kod i objaw w zasadzie tylko podmieniajac mozna to wykluczyc zwlaszcza ze wystepuje to tak rzadko. |
rockykon Wawa | 2013-05-11 21:34:32 Po kilku dniach raz się zdarzyło że zgasł.
Nie wiem czy to trafiło sie coś ze starego paliwa, czy to jednak co innego.. A podpowie kolega czy można jakoś przeczyścić wtryskiwacze zaworki ? Nalać jakiegoś specyfiku i w obwodzie zamkniętym wypalić ? (naftą, albo jakimś V-pałerem z dużym dodatkiem środka do czyszczenia wtrysków ?) Sa jakieś sposoby żeby posprawdzać zaworki i wtryski ? Pompę miałem wymienianą, taka była pierwsza diagnoza serwisu, ale po 20km było to samo. Więc zawory w pompie raczej nie. Poczytałem trochę i przyszedł im do głowy jeszcze jeden pomysł. Często jak otwieram bak, słyszę jak zasysa powietrze .. Jak filtr trochę sie zabrudzi, pompka ma ciężej, do tego podciśnienie w baku i brak mu paliwa (tylko że ręcznie odcinając paliwo nie miałem komunikatu o błędzie). Wymiana filtra pomagała bo miał mniejsze opory, ale podciśnienie było cały czas. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-05-20 23:01:08 Zrób test drogowy ze sprawdzeniem wszystkich parametrów i będziesz wiedział, gdzie jest problem. |
rockykon Wawa | 2013-06-11 11:34:10
Obawiam sie że po takim teście będę miał milion danych, a rozwiązania problemu brak, mimo wszystko byłbym chętny na "test" czy może kolega dać do siebie jakiś namiar ? |
Mafialoso Toyota avensis Tarnów | 2013-06-11 14:46:02 Witam, chciał bym się dołączyć do tematu ponieważ mam podobny problem tylko że w Avensis T25 d4d 116km 2004r
Samochód wyszedł od mechanika zepsuty a miał tylko wymienić sprzęgło klocki i tarcze, filtr powietrza i paliwowy. Dałem do innego mechanika żeby poprawił auto nie jeżdżące. Okazało się ze z niewiadomej przyczyny zawór sterujący na pompie ma tylko sygnał przy gaszeniu i zapalaniu samochodu, w czasie pracującego silnika nie ma sygnału ze sterownika i dlatego listwa wtryskowa ma za duże Ciśnienie prawie 700 atmosfer i samochód jeździ tylko do 2200 tys obrotów, po przekroczeniu tej granicy auto gaśnie, ale jesli w czasie jazdy samochód zgaszę i odpalę to jedzie dalej ale tylko do tej granicy 2200 tys obrotów. Wymieniłem już zawór sterujący ciśnieniem sterownik wtrysków Listwę wtryskową Komputer główny z IMO Zostały sprawdzone wiązki kabli i podobno są ok tak jak i masy. zostały sprawdzone wtryski przez wyłącznie poszczególnego i dalej jest za wysokie ciśnienie oraz przy zapalonym silniku wtryski zostały popuszczane/ odkręcana zeby to ciśnienie zmniejszyć i dalej jest to ciśnienie za wysokie. Błędy które sie pojawiają to P1229 oraz P0088 I dalej nie wiem za co sie zabrać co może być przyczyną że samochód nie nadaje się do jazdy. bardzo proszę o pomoc. |
rockykon Wawa | 2013-06-26 23:25:22 Kol Bigelektron ma u mnie duże piwo, albo wielka czekoladę (co woli).
Jakiś czas temu do gaśnięcia podczas jazdy doszły problemy z odpalaniem. Poczytałem podobne wątki, założyłem wężyki na przelewy wtrysków, odpiąłem kabelki, po 10 s kręcenia skrajny wtrysk nic nie ulał, środkowe ulały po ok 5-8 mm, skrajny przy pompie ulał ok 4 cm ... Podmieniłem najgorszy wtrysk (bez wpisywania do komputera) i odpala bez problemów, przyspiesza jak wcześniej bez problemów, żadnych błędów. Teraz ma pytanie .. - Poza korektą na zimnym / ciepłym silniku, i przelewami jak sprawdzić czy kupione używki są ok? - czym skutkuje przelewanie na wtryskach ? Czy nie będzie mocy, czy będzie większe spalanie ? Czy cos innego może sie uszkodzić ? Zastanawiam się czy wymieniać pozostałe 2 wtryski czy powoli odkładać i wymienić za kilka miesięcy. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-06-30 16:50:40
Rozumiem ze na odpiętych wtyczkach z wtryskow szlo na przelew ? To wszystkie nieszczelne sa niezdatne i należy je wymienić.wzglednie jak jeździsz tym autem tylko do pracy i spowrotem to obserwować i już szukac wtryskow. Uklad paliwowy zawsze ma rezerwy wydatku ale w końcu nie jest w stanie pokrywac tych wyciekow i wtedy mas objaw w postaci spadkow mocy.Oczywiscie jak jeździsz na niższym ciśnieniu paliwa to zużycie paliwa rosnie.Natomiast na urlop bym się w takim stanie nie wybieral. |
rockykon Wawa | 2013-07-01 14:24:29 Dokładnie tak szło na przelew przy odpiętych wtyczkach.
Podpowie kolega jeszcze jak mam sprawdzić wtyski które kupie ? Oczywiście sprawdzę je tak samo na przelew, korekty nie większe niż +- 2, na co jeszcze zwrócić uwagę ? Zastanawiam się jeszcze czy można końcówkę wtrysku potraktować myjka ultradźwiękowa i naftą, bo zauważyłem ze one zasyfione są... |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-07-01 21:12:06
Oczysc koncowki ale nie rozkręcaj.Zamontuj wtryski ,wpisz je testerem Toyoty w komputer silnika przejedz 50-100km i sprawdz korekcje po nocnym postoju na zimnym silniku. 0.3-0.6 ok 1.2-1.6 może być ale im bardziej w kierunku 2 tym gorzej 2 i więcej to zlom.Ale korekcje nie odzwierciedlają ani się nie wiaza z tym ile wtrysk puszcza na przelew. |