Skrzynie, silniki itd. do DOHC - kilka pytań.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Od jakiegoś czasu składam części do DOHC. W 125p pick-up 1.8 już siedzi, w następnym roku przyjdzie kolej na sedana. Póki co mam kilka pytań, bo tyle tego naskładałem, że już sam nie wiem co robić.
Do rzeczy:
1. 4 silniki:
-1.8, 132B1.000;

-2.0, 138AR2.000, FIAT 130TC Abarth;

-2.0, 132D1.000;

-2.0, 132C2.000;

2. 3 skrzynie biegów:
-jedna ze 124 coupe;

-2 skrzynie ABARTH(trochę lżejsze i dłuższe od tej pojedynczej) - 4417996 4B (131BB 1A 1005)

3. Jeszcze z ważniejszych to gaźniki Dell'orto DHLA 40


Teraz część testowa :
1. Jak się ma sprawa skrzyni biegów? Co to są za skrzynie i jak by się miały do wstawienia do 125p? Do tego, jak się mają koszty wymiany łożysk? W każdej wałek, na który idzie sprzęgło ma luzy .
2. Jak wygląda sprawa z silnikami? Czy poszczególne ich elementy są między nimi wymienialne? W sensie tłoki, wały? Kiedyś czytałem o tym ładny artykulik, ale kiedy to było. Ma ktoś może dostęp do części typu tłoki, pierścienie, panewy? Na jebaju troszkę drogawo. W planie na teraz mam remont 2 silników, reszta na handel.
3. Czy gaźniki z kolektorem podejdą do DOHC z aparatem zapłonowym w bloku? We wrześniu będę w kraju i jeśli już to mam zamiar zamontować to w pikapie.
4. Czy kolektor 4-2-1 spasuje do 125 bez rzeźby? Coś nie wygląda na to?


Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc. Jak już będzie jasne co mam robić dużo części będzie na handel. Wiem, że 2 silniki są potrzebne (sedan w trakcie i kombi w planie)
  
 
Koszt remontu kazdego z silnikow bedzie podobny. Najwiekszym problemem są tłoki, nadwymiarów jest niewiele na rynku i są drogie. Najpopularniejsze są tłoki do 2.0 (z płaskimi denkam). Jeśli nie wiesz który silnik robic, rozbierz je i zweryfikuj. Jeśli tłoki są OK, można pokusic się o tulejowanie bloku pod stare tłoki, z tym że wypadałoby, aby tuleja była utwierdzona górą lub dołem w bloku, w przeciwnym razie moze się wysunąc.

Przy silniku od ritmo dojdzie Ci konwersja z FWD na RWD - tak naprawde potrzebny bedzie dawca osprzetu (pompa oleju, miska, pompa wody, łapy i pare drobiazgów. Przydałby sie wspornik alternatora ze 125A (ritmo w tym miejscu ma podpartą prawa polos). I pamietaj, ze silniki FWD mialy plycej wiercony nakielek w ostatnim czopie walu - wymaga to skrocenia walka sprzeglowego i wymiane tulejki centrujacej kolo zamachowe na lozysko. Zaletą ritmo jest wyzszy stopien sprezania (tloki) i ciekawa glowica (wieksze zawory ssace).

Skrzynka ze 124 to mala skrzynia, podejdzie z orginalnym walem ze 125p , orginalną poduszką i podporą oraz zmieści sie w waski tunel (pomijajac dziure na zewnetrzny mechanimzm zmiany biegow). Sprawdz czt zmiesci sie w niej duze sprzeglo z 2,0 (w kolnierzu ze 124 sie miesci, ale w takim od wloskiego 125 juz nie). Dwie pozostale skrzynie pochodza z fiata 131 sport. Na luz na walku sprzeglowym nie ma co patrzec, przy zdemontowanej skrzyni walek nie jest podparty na koncu, stad ten luz.


Kolektor raczej nie minie sie z aparatem na bloku, ale mozes sie upewnic.


Kazdy z silnikow ma jakies zalety, kazdy tak naprawde wymaga innego przelozenia glownego,aby optymalnie wykorzystac jego zalety. I kazdy jest do remontu. rozbierz, zobacz jak to w srodku wyglada i decyduj ktory robic. Panewki i pierscienie sa do dodstania w PL, daj znac tak czegos nie bediesz mogl kupc to sprawdze w swoich zrodelkach.

  
 
Hm.. jak to się stało, że nie widziałem Twojej odpowiedzi..
Dzięki za konkretne słowa. Sprawa już poszła do przodu. 1.8 ma już nowe tuleje i pierścienie na starych tłokach - pójdzie do DF sedana. Do tego dellorto(przymierzałem w pikapie i wchodzą bez niczego,nawet odpalił hehe), które przechodzą kompletny serwis, głowica z dużymi zaworami od Lancii Bety - po dobrym serwisie, wydech 4-2-1 i odelżony zamach.
2.0 z płaską miską planuje do kombi, które mam nadzieję za niedługo się pojawi. Albo zabiore do niego tłoki z Ritmo(o ile będą dobre i spasują), albo wyszukam tłoki pod turbo, bo tak czasem łapę ochotę na coś z turbinką.
Z częściami typu pierścienie itd. póki co w porządku, na jebaju czy ze stanów idzie to dostać.
Co do skrzyni nie wiem jeszcze która gdzie. Wytrzymałościowo są do siebie podobne? Jeśli jest z quickshiftem to nie wychodzi on gdzieś przy fotelu pasażera?
Póki co Ritmo, drugi silnik 2.0 i resztę gratów które nie będą porzebne myślę przeznaczyć na sprzedaż. Jeszcze mam ciekawą oferte na 1.6 z lancii delty turbo z caluuuutkim osprzętem za niecałe 400euro, ale to do fiata chyba jest jednak za dużo roboty co by wstawiać.
Tutaj daję jeszcze link do całej galerii z "kolekcją:.
Galeria

[ wiadomość edytowana przez: pikapowy dnia 2011-10-17 00:36:39 ]