TPS - Nubira

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam prośbę do posiadaczy lub znawców nubiry, chociaż w espero też się to może zdarzyć. Mój problem polega na tym że ECU wywala błąd czujnika położenia przepustnicy. Da się go jakoś naprawić/wyregulować czy trzeba go wymienić. Czy jakiś inny element może wywołać taki błąd?
  
 
Cytat:
2011-10-26 22:51:59, robert_or3 pisze:
Mam prośbę do posiadaczy lub znawców nubiry, chociaż w espero też się to może zdarzyć. Mój problem polega na tym że ECU wywala błąd czujnika położenia przepustnicy. Da się go jakoś naprawić/wyregulować czy trzeba go wymienić. Czy jakiś inny element może wywołać taki błąd?


Miałem to samo ..zaprzyjaźniony mechanik powiedział , że z doświadczenia , nawet nie ma co próbować w tym grzebać tylko wymienić od razu bo problem będzie ciągle się powtarzał.

Wymienił - błąd zniknął ,problem zniknął ...1.5 roku już spokój

Co do "innego elementu" -raczej nie - skaner jednoznacznie określił przyczynę - po wymianie elementu usterka odejszła bezpowrotnie

  
 
Dzięki za szybką odpowiedź. Jeśli się dobrze orientuję to nie ma tam możliwości regulacji i można śmiało wymienić samu. Mam rację?
  
 
2 śrubki i po sprawie - wymiana dziecinnie prosta
  
 
Dzięki Wam Jak uda mi się jutro kupić (obdzwoniłem dzisiaj 2 sklepu i nie mieli) to wymienię i dam znać.
  
 
Cytat:
2011-10-26 23:05:06, archive15 pisze:
2 śrubki i po sprawie - wymiana dziecinnie prosta


Tylko nie wolno się tym bawić za bardzo bo cosik tam może się przekręcić i będzie ku ku ...nie wdrażałem się w temat ale mnie ostrzegali więc też powiem głośno .

Powodzenia
  
 
Teoretycznie nic się nie powinno stać bo jest to nic innego jak potencjometr bodajże jednościeżkowy który podaje na ECU napięcie od 0,2 do około 5V w zależności od kąta otwarcia przepustnicy. Wg. ECU u mnie TPS podaje napięcie niższe niż 0,2 więc ze względu na brak odpowiedniego miernika nie będę się z nim kłócił
  
 
Wymieniłem dzisiaj TPS-a, zrobiłem reset kompa i ..... błąd 22. Podejrzewam partaninę gaziarza (coś tam jest podpięte).
  
 
A jakie są skutki tego błędu ???? co się dzieje ??? ...jeżeli chodzi tylko o to, że check się świeci i daje tobie po oczach to ją olej...

(spróbuj poprawiś styki na złączu wiązki przy przegrodzie czołowej - taka jebitna wtyczka - może tam coś zaśniedziało i jest spadek napięcia poniżej 0,2 V)
  
 
To że się świeci to mi nie przeszkadza, ale wtedy komputer położenie przepustnicy określa po prędkości obrotowej. Wyczytałem w sieci że przy instalacji lpg przyczyną takiego błędu może być uszczelka pod głowicą, ale coś mi się nie chce w to wierzyć.
  
 
Cytat:
2011-10-27 09:29:41, robert_or3 pisze:
Teoretycznie nic się nie powinno stać bo jest to nic innego jak potencjometr bodajże jednościeżkowy który podaje na ECU napięcie od 0,2 do około 5V w zależności od kąta otwarcia przepustnicy. Wg. ECU u mnie TPS podaje napięcie niższe niż 0,2 więc ze względu na brak odpowiedniego miernika nie będę się z nim kłócił



Czyli potwierdzają się moje przypuszczenia...

Jakie napięcie jest bezpośrednio na zaciskach TPS'u (na podstawie odczytów z miernika) - jest mało istotne.
Istotne jest jakie napięcie jest bezpośrednio na "wejściu" do komputera.

W lanosie miałem taką sytuację, że różnica napięć: na wyjściu z TPS'u a wejściem do komputera wynosiła coś ok. 0,35V. Podobnie miałem z napięciami podawanymi do silnika krokowego.
(objawy były takie, że falowały wolne obroty a jak był zimny to strasznie szarpał...)

Zanim do tego doszedłem co jest tego przyczyną ...naczytałem się na różnych forumach takich rzeczy, że po ich lekturze zwątpiłem czy ....lanos to rzeczywiście jest lanos ...a i w swoje imię i nazwisko zacząłem wątpić. (więc ostrożnie z tymi forumowymi opiniami)

Wreszcie jakoś tak wyszło, że kupiłem "kilka" metrów kabla 1mm2 i zdublowałem oryginalne przewody idące do TPS'u i silnika krokowego . Odciąłem te stare przy TPS'ie i silniku krokowym, polutowałem je i puściłem bezpośrednio do komputera, wpinając się z nimi na kilka centymetrów przed złączem komputera. Pominąłem tym samym co najmniej 2 (pierdolone nierozbieralne) koreańskie złącza wtyczkowe ...
Efekt: różnica napięć we - wy: poza zakresem pomiarowym miernika.

Od tego czasu nie wiem co to są falujące obroty i szarpanie jak to miało miejsce wcześniej.
Opłacało się bawić w dublowanie tych przewodów ale nie ukrywam, że zajęło mi to 2 dni pracy ("po godzinach").


Więc postaraj się sie możę o jakiś sensowny miernik cyfrowy i pomierz te napięcia o których pisałem. Napięcia mierzyłem w ten sposób, że do oryginalnej "sondy" kabelka miernika przywiązałem igłę - mierząc nałuwałem przewody.

O efektach daj znać.

Powodzenia.
  
 
Też chciałbym zdublować te przewody, ale nie wiem jak się do tego zabrać w sensie że nie mam pojęcia jak znaleźć przewody od tpsa przy kompie. Bardzo prawdopodobne jest że właśnie kable są przyczyną błędu. Ostatnio jechałem po trasie i na wyższych obrotach check gaśnie.
  
 
Cytat:
2011-11-08 13:07:40, robert_or3 pisze:
Też chciałbym zdublować te przewody, ale nie wiem jak się do tego zabrać w sensie że nie mam pojęcia jak znaleźć przewody od tpsa przy kompie.



Nie jest źle... Nubira to nie zaporożec w którym wszystkie kable i kabelki były w tymsamym kolorze [czerwonym]

Generalnie to chyba nie ma żadnego przewodu dochodzącego do komputera którego kolor byłby powtórzony. Jak paleta pojedynczych kolorów "się wyczerpie" to pozostałe kolory są wyróżnione paskiem (czerwono-biały, czerwono-żółty itp...)

Pozostaje jedynie usunąć trochę izolacji przy kabelkach TPS'u i wszystko powinno być jasne.
Oprócz TPS'u proponuję również zdublować kabelki silnika krokowego (4 szt.) bo on również jest ważny !