Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2011-11-07 18:32:38 Witam
Szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mój problem polega na tym, że zawieszał mi się rozrusznik w moim 1.8d więc niewiele myśląc założyłem inny rozrusznik (jak to określił mechanik - "szybkoobrotowy") od tatowego essa 1.8td zapasowy po regeneracji. Efekt jest taki że teraz kręci jak zwariowany, ale po 3-4 kilkunasto-sekundowych kręceniach pada aku i grzeje się kabel masowy przy akumulatorze. Aku mam założony jak się nie mylę 3-letni 70A/640Ah od renówki, klemy wymienione na nowe. Poza tym kiedy spróbowałem go odpalić na włączonych światłach ledwo co zakręcił a światła całkiem przygasły, więc wnioskuję że albo rozrusznik ma zwarcie albo ma zajeb... duży pobór prądu. Pytanie co zrobić ? czy zregenerować swój rozrusznik czy zostawić ten i dołożyć drugi kabel masowy bezpośrednio od aku do śruby mocującej rozrusznik, bo na testy nie mam czasu, auto cały czas jest w ruchu. Dla ułatwienia dodam że rozruszniki oba Motorcrafta. W tatowym rozruszniku były wymieniane szczotki, elektromagnes i bendix. Zapomniałbym dodać, że nagminnie cyka elektromagnes, muszę kręcić stacyjką kilka razy żeby załapał. Z góry dzięki za odpowiedź |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2011-11-07 18:46:55 zamień elektromagnesy bo on może się wypalił w środku, styki w środku mogą być po przepalane.
Po kilkukrotnym kręceniu kabel może być ciepły. ----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2011-11-07 18:56:50 Właśnie w tym problem że nie da rady przełożyć elektromagnesów, bo w moim starym rozruszniku elektromagnes jest przykręcany do korpusu na 3 śruby a w ojcowym na 2. Mój escort jest z 91r., a ojca escort z 98r., próbowałem cały korpus przełożyć ale też nie pasuje, różni się minimalnie średnicą. Ach te fordy, co rocznik to inne. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2011-11-07 19:29:31
----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2011-11-07 21:28:58 Dzięki Panowie
Jutro jadę do gościa który handluje Centrą i przy okazji ma elektromechanikę na sprawdzenie aku i ładowania a przy okazji dołożę kabel masowy i napiszę jaki efekt |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2011-11-08 16:49:23 Dzisiaj byłem u fachmanów i stwierdzili że akumulator jest "z nocnej zmiany" tzn. szrot. Zakupiłem nowy ale muszę powalczyć z ładowaniem bo przy włączonych światłach ładowanie mam 13.7V, więc jeszcze alternator do roboty. Na razie doraźnie spróbuję przeczyścić wszystkie styki i zobaczę co to da, jeśli nic to regeneracja alternatora się kłania. Dzięki za rady. Temat można zakończyć na ten moment.
|
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2011-11-08 16:53:01 13.7 przy włączonych światłach nie jest złym wynikiem.
----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
evol_umf Sympatyk FEFK opel ascona Szczytno | 2011-11-08 17:55:27 Ja się przyczepię do tematu przy okazji - z autopsji. Jeśli problem będzie się ponawiał to sprawdź przepływ masy do elektromagnesu rozrusznika - u mojej byłej w 1.8d był problem (skorodowane śruby elektromagnesu) tego samego typu, a po kilku próbach daremnego odpalenia - zanim ja się dobrałem do jej auta - rozładował się akku, przytopił przewód masy, upaliły końcówki przewodów na alternatorze i wysadziło bezpiecznik od alarmu |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2011-11-08 18:51:04 No niby 13.7 nie jest źle z tego co czytałem różne posty, ale sklepikarz się uparł i dopóki nie będzie ładowania w granicach 14-14.1V bez obciążenia to nie podbije mi gwarancji na aku. W tej chwili bez włączonych pożeraczy prądu typu światła dmuchawa itp. mam ładowanie na wolnych obrotach 13.9V.
Kabel masowy dodatkowy do rozrusznika będę dorabiał jutro jak również dodatkowy plusowy od aku do altka, bo podejrzewam że te ok. 0.5V ucieka mi przez zaśniedziałe styki. |