Corollla Verso - stuki z od strony silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam pojawil się problem ze stukami od strony silnika w trakcie mocniejszego naciśnięcia gazu, po nagrzaniu się silnika(gaśnie kontrolka niebieska), kiedy samochód zimny brak tego stukania(klekotania), auto po wymianie oleju i wszystkich filtrów, przed wymianą również były takie odgłosy. Proszę o wszelkie podpowiedzi gdzie szukać. Silnik 2.2d-cat, 2005rok prod. 148 tyś przebiegu. Z góry dzięki za podpowiedzi
  
 
Diagnoza po sprawdzeniu testerem - wtryski a konkretnie nr4
1- 0
2-0
3- 0,6
4- -1,1
i teraz pytanie wymieniać jeden czy 4 i jeszcze prośbaw znalezieniu dobrych a jednocześnie nie w masakrycznej cenie, mogą być chyba używki
  
 
Cytat:
2011-11-16 13:12:38, jack66 pisze:
Diagnoza po sprawdzeniu testerem - wtryski a konkretnie nr4 1- 0 2-0 3- 0,6 4- -1,1 i teraz pytanie wymieniać jeden czy 4 i jeszcze prośbaw znalezieniu dobrych a jednocześnie nie w masakrycznej cenie, mogą być chyba używki



kolego -1.1 to nie jest zadna tragedia, wtryski do +/-2 chodzą dobrze.
wystarczy dobry środek do czyszczenia (LM lub FORTE)

ja po zastosowaniu mam 0,1-0,3 na wszystkich wtryskach a wcześniej było i po -1,7 - i nawet wtedy silnik chodził bardzo dobrze
  
 
W serwisie wlali mi właśnie ten środek forte i kazali obserwować kurde żeby pomogło bo strasznie się przyzwyczaiłem do auta. Dzieki za pocieszenie

[ wiadomość edytowana przez: jack66 dnia 2011-11-16 14:45:47 ]
  
 
Cytat:
2011-11-16 14:44:23, jack66 pisze:
W serwisie wlali mi właśnie ten środek forte i kazali obserwować kurde żeby pomogło bo strasznie się przyzwyczaiłem do auta. Dzieki za pocieszenie [ wiadomość edytowana przez: jack66 dnia 2011-11-16 14:45:47 ]


Te korekcje to trzeba sprawdzic po nocnym postoju na zimnym silniku.
Wlanie do baku to najmniej skuteczna metoda , ale bezinwazyjna.
Najlepiej podpiac zbiornik z 2-3 preparatami Forte i podbijac cisnienie testem aktywnym az do zalaczenia wiatraka potem zgasic na godzine aby sie odmoczylo i znowu podbijac obroty az do skonczenia sie srodka.
Jezeli masz silnik AD 2.2 to tam nawet przy dobrych korekcjach wtryski potrafia klekotac jak sa pozapychane.
  
 
Dzięki Bigelektron za sugestię - zostało zrobione dokładnie jak napisałeś, obsrwuję co się będzie działo dalej. Po wyjeżdżeniu zbiornika paliwa mam zostawić samochód do sprawdzenia.
  
 
Witam ponownie - wyjeżdziłem cały zbiornik z płynem forte i niestety jednak poprawy nie widać, chociaż w na samym początku wydawało się, że jest lepiej tak więc stuki przy powyżej 2tyś obrotów dalej występują, dymek z rury(siwy) również się pojawia. Pomóżcie coś wymyśleć i czy wymieniać wtryski czy nie ? , zużycie paliwa jazda miejska 12,3/100 , mieszana 11,2 chyba dużo?
  
 
Cytat:
2011-11-28 13:40:18, jack66 pisze:
Witam ponownie - wyjeżdziłem cały zbiornik z płynem forte i niestety jednak poprawy nie widać, chociaż w na samym początku wydawało się, że jest lepiej tak więc stuki przy powyżej 2tyś obrotów dalej występują, dymek z rury(siwy) również się pojawia. Pomóżcie coś wymyśleć i czy wymieniać wtryski czy nie ? , zużycie paliwa jazda miejska 12,3/100 , mieszana 11,2 chyba dużo?

Miales podpiac samo Forte zamiast lac go do zbiornika to by moze pomoglo.
Wyczysc jeszcze proforma przeplywomierz i jak dalej tyle spali to sprawdz jakie korekcje po nocy.
Jak masz filtr DPNR to wyjmij piaty wtryskiwacz i do myjki ultradzwiekowej z nim.
Najwazniejsze jednak ile spala na trasie , bo po miescie to mozna spalic dowolnie duzo.
A jaka dzialke masz ustawiona w kompie pokladowym 12 l/100km czy km/l ???
A EGR wyczyszczony, tam co 37 tys to juz stoi i sie nie domyka , a wtedy kopci jak lokomotywa i stuka jak maluch na niebieskiej


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-11-29 00:37:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-11-29 00:40:47 ]
  
 
Cytat:
2011-11-29 00:31:58, Bigelektron pisze:
Miales podpiac samo Forte zamiast lac go do zbiornika to by moze pomoglo. Wyczysc jeszcze proforma przeplywomierz i jak dalej tyle spali to sprawdz jakie korekcje po nocy. Jak masz filtr DPNR to wyjmij piaty wtryskiwacz i do myjki ultradzwiekowej z nim. Najwazniejsze jednak ile spala na trasie , bo po miescie to mozna spalic dowolnie duzo. A jaka dzialke masz ustawiona w kompie pokladowym 12 l/100km czy km/l ??? A EGR wyczyszczony, tam co 37 tys to juz stoi i sie nie domyka , a wtedy kopci jak lokomotywa i stuka jak maluch na niebieskiej [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-11-29 00:37:58 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-11-29 00:40:47 ]


Jeden pojemnik wlany do baku drugi bezpośrednio podpięty, EGR czyszczony ok. 2.5 tyś km temu, na kompie jest l/100km, a resztę zrobię a raczej mechanik zrobi bo ja ni cholery się na tym nie znam ja mu tylko przekażę co sugerujesz dzięki
  
 
Cytat:
2011-11-29 13:50:59, jack66 pisze:
Jeden pojemnik wlany do baku drugi bezpośrednio podpięty, EGR czyszczony ok. 2.5 tyś km temu, na kompie jest l/100km, a resztę zrobię a raczej mechanik zrobi bo ja ni cholery się na tym nie znam ja mu tylko przekażę co sugerujesz dzięki


ok...
  
 
Skończyła sie zabawa ze stukami - wymiana wtryskiwaczy uleczyła wszystko - moją kieszeń również. Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki.