Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2011-12-14 11:33:43 Ja liczyłem , ma 4 biegi w jedną i jeden w drugą
[ wiadomość edytowana przez: 34 dnia 2011-12-14 11:34:35 ] |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2011-12-14 12:42:00 myśle że część ludzi którzy tu piszą coś liczyli , każdy kto spędził choć kilka semestrów na politechnice mógł mieć z takimi obliczeniami styczność. Pytanie tylko co dokładniej chcesz wiedzieć , bo jest tam trochę obliczeń.
poszukaj książek do pkm (podstawy konstrukcji maszyn) znajdziesz tam podstawowe informacje |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-12-14 14:00:38 Ja to liczyłem na teorii ruchu samochodu. Do wszystkiego są gotowe wzoru. Trzeba tylko wiedzieć co to będzie za auto (sportowe, o małej pojemności czy limuzyna)- do policzenia głównego przełożenia. Potrzebna jest także charakterystyka uniwersalna silnika (albo chociaż cha-ka prędkościowa silnika).
Jest kilka sposobów liczenia przełożeń, ale jak mówię, to zależy od przeznaczenia auta. Oczywiście mówię tutaj o stopniowaniu podwójnym ciągiem geometrycznym a nie "na dziko" jak to ma miejsce w przypadku skrzynek do np. aut rajdowych. A tak w ogóle do czego jest Ci to potrzebne? Jakiś projekt czy do budy na seminarium czy coś? |
krolewnaaa ancyk1985@poczta.fm | 2011-12-14 14:34:32 do projektu do pracy mgr
|
krolewnaaa ancyk1985@poczta.fm | 2011-12-14 14:38:44 DAWCY a czy jest szansa byś mi przesłał swoje obliczenia na maila? |
R1-E 126 Opole | 2011-12-14 15:25:20 ancyk1985@poczta.fm - na ten adres wysyłać ?
Mogę wieczorem (jak nie zapomnę) podesłać moje obliczenia. A na jakiej uczelni piszesz tą pracę magisterską ? |
R1-E 126 Opole | 2011-12-14 15:28:00 PS. Robisz już na wstępie poważny błąd, który na uczelni szybko Ci wytkną: nie "skrzynia biegów" tylko "skrzynka biegów" ::
Można też mówić "skrzynka przekładniowa" ale ważne żeby nie "skrzynia". [ wiadomość edytowana przez: R1-E dnia 2011-12-14 15:30:08 ] |
krolewnaaa ancyk1985@poczta.fm | 2011-12-14 17:01:05 tak na ten adres ancyk1985@poczta.fm, uczelnia to politechnika swietokrzyska, a co do nazewnictwa, to w niektórych książkach jest "skrzynka biegów" a w niektórych "skrzynia biegów", a w temacie pracy jest ujęte to tak: "....na przykładzie skrzyni biegów" |
krolewnaaa ancyk1985@poczta.fm | 2011-12-14 17:03:23 i dziękuję ogólnie wszystkim za zainteresowanie |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-12-14 21:15:10
A co to za różnica? Ile szkół tyle nazw. Skrzynką nazwiesz przekładnie powiedzmy samochodu osobowego. A tak samo zdrobniale będziesz mówił o skrzyni z ciężarówki, która waży tonę i więcej, gdzie wałki są średnicy ludzkiego ramienia a koła zębate wielkości kółka z malucha? Trochę luzu i umiaru. Co do autorki tematu zaś, jeśli masz problemy to chętnie pomogę, może tutaj albo na mailu- jak wygodniej. Ps: nie mam na chwilę obecną notatek z TRSu w domu, bo pożyczyłem kumplowi, ale to nie problem. Co do samej literatury to sporo książek przeglądałem, ale w żadnych nie znalazłem rzeczy który mogłyby być przydatne w obliczeniach, na których Ci zależy. Książki z PKMu na pewno odpadają bo tam nie będzie nic poza jakimiś wytrzymałościowymi rzeczami czy ustaleniem przełożeń mając moment na wejściu. |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-12-14 21:50:46 Panowie jestem z waszej postawy dumny - dziś rano przerzuciłem ten temat z naszych samochodów tutaj - i proszę znaleźli się chętni nieść pomoc kobiecie... o ciekawym skądinąd nicku. W zasadzie nikt sobie nie robił nabity i wogóle...
|
R1-E 126 Opole | 2011-12-15 09:10:46
Ja tam jestem wyluzowany, ale sprawozdanie mi oddali do poprawy, bo miało złą nazwę tematu... a my tu mówimy o pracy magisterskiej |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-12-20 09:54:46 Obliczyć przekładnie główną i przełożenia biegów wcale nie jest trudno. Nikt nie mówi tutaj o wykonaniu takiej skrzynki potem w metalu, gdzie chcąc nie chcąc jednak mamy sporo ograniczeń toteż przełożenia założone w obliczeniach muszą ulec zmianie, chociażby przez minimalną możliwą liczbę zębów koła zębatego, żeby jeszcze podstaw zębów nie podcinać czy wierzchołków zaokrąglać oraz z powodu ich wytrzymałości.
W książkach tego na prawdę nie ma wytłumaczonego, przynajmniej ja się nie spotkałem. W przypadku tokarki zazwyczaj w masz pokazane gotowe koła zębate (dwójki czy trójki przesuwne), które można potem liczyć, ale przeważnie są to wartości prędkościowe na wrzeciono jakie możemy uzyskać jedynie. |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2011-12-21 06:56:15 Wstydze sie Wiciu |