Mody silnika Espero na podstawie opla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Witam Zajmował się ktoś może modami na silniku C20LE.
Wiem że mam blok silnika taki sam jak w c20ne i innych ale nie wiem czy tłoki i wał nie jest inny no i inaczej rozwiązany pasek klinowy i pompa klimy alternator i wspomaganie.
Głowica inna i wtryski i elektronika Delco która obcina moc tego silnika tak było chyba napisane w jakimś wątku.
I tu mój pomysł na mod tego silnika:
-Wydech z flanszą od c20xe;
-cała góra od 18e i tu problem czy wtedy zamontuje wspomaganie czy też nie bo w espero jest ono nałapie przykręconej do głowicy i koło na pasku rozrządu spasuje?
-Aparat zapłonowy c20xe/18e;
-komputer wiązka i wtryski od c20ne bo fabryczna instalacja nie podejdzie i czy tu nie ma poważnej trudności z połączeniem jej z samochodem (na razie nie mam dobrego schematu instalacji)
No i chyba bak z pompa na 3 bary.
I czy na tym zestawie z fabrycznymi tłokami (bo one tez podobno odprężają w espero silnik też na podstawie przeczytanego postu) i wałem będę miał z 130 km.

Bo na takim zestawie latam w swoim aucie + cr355 i jest ok
  
 
Najsensowniejsze modyfikacja C20LE to montaż turbo i masz ok. 160km. (kolektor wydechowy z Forda 1.8 ZETEC + turbo z VOLVO 2.0)
  
 
jeśli chodzi o głowice z 1.8e to ona ma mniejsze zawory od tych w espero,

sama wydajniejsza pompa paliwa niewiele ci da z tego względu zę ciśnienie ustala regulator ciśnienia paliwa, jeśli chcesz to wymień na taki z lanci delty hf integrale,

a tak na początku to wstaw kolektor wydechowy od c20xe

i poszukaj wałka rozrządu z kadeta gsi 1.8e

na sam początekk to ci powinno wystarczyc
  
 
Cytat:
montaż turbo i masz ok. 160km. (kolektor wydechowy z Forda 1.8 ZETEC + turbo z VOLVO 2.0)


Czyli taki układ to widzę już sprawdzony a jak z sterowaniem elektronika?

Tak 18e ma mniejsze zawory ale zwiększy kompresje na silniku i ma dobry kolektor sący. A najlepszym połączeniem było by jak by powiększyć zawory w niej na takie jak w c20ne ale tu są już koszta
Co do pompy to na razie nie doczytałem jakie ciśnienie daje pompa w espero a zwiększenie ciśnienia w wtrysku to dopiero przy nowych mapach.
Kolektor od c20xe to podstawa to wiem i używam.
A co do wałka to jeszcze ascona taki miała a wałek to i tak naprawdę w górnych zakresach jest najbardziej widoczny.
Nie wałek i wydech to troszkę mało jak na co dzień jeździ się na c20ne+cała góra 18e+ wydech c20xe.

Ale dalej nie wiem czy do góry 18e podepnę osprzęt fabryczny wspomaganie i altek oraz wiązkę.
  
 
Właśnie wyczytałem że w espero 2.0 są dwa rodzaje kolektorów ssących kwadratowe i okrągłe.
I chodzi mi te okrągłe bo podobno ta sama uszczelka pasuje do c20ne czy to prawda?
Czy ktoś wie ile stopni ma wałek w espero czy jest taki sam jak w c20ne czy łagodniejszy.
Bo jeśli pasuje głowica to tańsza wersja to głowica z opla 2.0 i wałek od 18e albo 16sh.
A kolektor od c20xe to dodatkowo należy przerobić żeby doczepić sondę lambda na początku.
  
 
mozesz stosowac sonde jak w xe z tym ze musi byc to sonada 3 czy 4 przewodowa z podgrzewaniem, ja tak mialem robic
  
 
po za tym kolektor z xe i tak musisz przerabiać bo po pierwsze flansza nie bedzie pasowac a po drugie xe ma płaskie wyjscie a ne okragle
  
 
Czyli sondę mogę stosować z xe w jej fabrycznym miejscu.
O tym jak wygląda wydech od xe to wiem bo już taki przerabiałem pod c20ne, czyli tak rozumiem flansza od c20ne nie pasuje do c20le?
Przecież to te same słupki?
A co do głowicy od ne spasuje z ssącym od le?
  
 
napisałem że kolektor wydechowy od xe musisz przerobić żeby dopasować do ne/le bo inne kanały.

Co do dolotowego to już nie pamiętam. ale niby po co chcesz zamieniać kolektory pomiędzi ne a le? co ma to na celu? na mój gust to sama podmiana kolektora nie za wiele ci da, kanały dolotowe i wydewchowe są w tych głowicach tak nie dokładnie odlane ze szok, i na twoim miejscu najpierw szedłbym w tą stronę.

ja u siebie pare lat temu miałem zakłądać głowice z kolektorem dolotowym + wydechowy z xe, ale w końcu zmieniłem auto na mocniejsze i temat umarl,

miałem całą obrobioną głowice z 1.8e włącznie ze skróconymi prowadnicami zaworowymi i odelżonymi zaworami,
  
 
napisałem że kolektor wydechowy od xe musisz przerobić żeby dopasować do ne/le bo inne kanały.

Co do dolotowego to już nie pamiętam. ale niby po co chcesz zamieniać kolektory pomiędzi ne a le? co ma to na celu? na mój gust to sama podmiana kolektora nie za wiele ci da, kanały dolotowe i wydewchowe są w tych głowicach tak nie dokładnie odlane ze szok, i na twoim miejscu najpierw szedłbym w tą stronę.

ja u siebie pare lat temu miałem zakłądać głowice z kolektorem dolotowym + wydechowy z xe, ale w końcu zmieniłem auto na mocniejsze i temat umarl,

miałem całą obrobioną głowice z 1.8e włącznie ze skróconymi prowadnicami zaworowymi i odelżonymi zaworami,
  
 
Kolektor ssący - chodzi mi o to czy jest możliwe podpięcie go do głowicy z NE pod warunkiem że ona da odrobinę większą kompresje i nie będzie powodować zmiany elektroniki na bosh-a. Najtańsze rozwiązanie jedynie pod warunkiem że da większą kompresje bo chyba głowica z le daje mniejszy stopień sprężania. Bo o samych tłokach się nie doszukałem informacji.

Fakt odlane są tak sobie ale najlepszym rozwiązaniem była by głowica z 18e z zaworami od c20ne ale to była by rzeźba

Przeróbka na XE mnie nie interesuje.

Cytat:
miałem całą obrobioną głowice z 1.8e włącznie ze skróconymi prowadnicami zaworowymi i odelżonymi zaworami,



A czy miałeś to zamontowane na silniku i on się poruszał, od samego początku o to mi chodzi. Jaka wiązka fabryczna czy inna?