[MKVI] XR3i Cabrio 93/ Problem z mocą/ EEC IV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że problem był już poruszany wielokrotnie ale chyba nie dla tego silnika. Ogólnie przy próbie przyspieszenia najpierw wszystko jest płynnie ale nagle traci moc i nie chce wejść na więcej niż 2000 obrotów na żadnym biegu. Jak zmienię bieg i przegazuje problem znika, ale za jakiś czas znów się pojawia.
Wcześniej miałem problem z tym, że szarpał jak był zimny, może to mieć coś wspólnego?
Drugie moje pytanie tyczy się tego czy XR3i w wersji Cabrio z silnikiem Zetec 1.8 105km z 1993 roku ma EEC IV? Która wersja? Gdzie jest wtyk do diagnostyki?
Z forum wyczytałem że moje problemy mogą wynikać z kilku przyczyn, mianowicie:
-czujnik położenia przepustnicy
-potencjometr przepustnicy
-sonda lambda
-instalacja idąca do cewek
-czujnik położenia wału
-przepływomierz powietrza

Zapewne diagnostyka z EEC wyjaśniłaby co jest przyczyną?

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-02-23 13:37:27 ]
[ powód edycji: poprawa tutułu ]
  
 
Masz EEC IV. Złącze znajduje się w komorze silnika po stronie kierowcy przy module zapłonowym EDIS. Trójkątna, trzypinowa wtyczka.
  
 
Cytat:
2012-02-23 11:04:59, emtees pisze:
Masz EEC IV. Złącze znajduje się w komorze silnika po stronie kierowcy przy module zapłonowym EDIS. Trójkątna, trzypinowa wtyczka.


są tam dwie wtyczki, jedna jest od korektora liczby oktanowej.
To ta druga
Dodam, że będą kody błyskowe 2 cyfrowe.
Było na forum.
Proponuję reset kompa, pojeździć i sprawdzić ponownie.
  
 
Tylko jedna jest trójkątna Ta od korektora jest dwupinowa i dodatkowo ma zawsze zworke wstawioną w postaci kawałka przewodu
  
 
Może to zabrzmi głupio ale jestem laikiem i sformułowanie, że obok EDIS też mi niewiele mówi :] Może jak ktoś by miał fotke tego silnika i narysował wielką czerwoną strzałą gdzie to jest to by mi trochę więcej podpowiedziało. Tak czy inaczej dzięki za info. A co myślicie o tym:
http://moto.allegro.pl/czytnik-kodow-bledow-ford-eec-iv-od-1985-1996r-i2118087895.html
Czy takie coś jest warte uwagi? Czy lepiej poszukać diagnostyki?
  
 
Na początek posprawdzaj czy wszystkie połączenia elektryczne,wtyczki czujników,edisa masz ok. Idealnie nadaje się do tego jakiś kontakt sprej, styki w escorcie lubią śniedzieć (zielony nalot). Przy okazji możesz wizualnie posprawdzać stan wiązek i kabli,czy nie ma widocznych uszkodzeń. Zrób reset kompa i wtedy sprawdź czy coś się zmieniło...
  
 
Cytat:
2012-02-23 12:01:50, NORAD pisze:
.... A co myślicie o tym: http://moto.allegro.pl/czytnik-kodow-bledow-ford-eec-iv-od-1985-1996r-i2118087895.html Czy takie coś jest warte uwagi? Czy lepiej poszukać diagnostyki?



taki czytnik robi sie z diody i opornika, opisy znajdziesz na forum (koszt okolo 1zl), wiec 120zl to lekka przesada...