Błąd P0400

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem posiadaczem Toyoty Avensis 2004r z silnikiem 1CD-FTV. Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka check engine a po podłączeniu komputera wyświetla się błąd P0400 - Exhust gas recirculation flow. Wyczyściłem zawór EGR ale to nie pomogło.
Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
  
 
Bo zle wyczysciles ...poczytaj jak sie czysci i dociera i rozrusza prowadnice.
  
 
Dzięki
Poczytałem na forum twoje instrukcje dotyczące czyszczenia i docierania EGR i biorę się do roboty.
  
 
Witam
Wyczyściłem zawór EGR jak Bigelektron opisałeś na forum chociaż mój zawór nie miał demontowanej części elektrycznej (ma dwie wtyczki a cewka jest niedemontowalna - zagięta blachą). Cieszyłem się jazdą bez kłębów białego dymu do wczoraj ale po podłączeniu do komputera żadnych błędów nie było. Czy to może być wina zaworu EGR czy coś nowego?
Mój zawór ma nr katalogowy 25620-27100
  
 
Cytat:
2012-05-13 11:24:08, lukasz34 pisze:
Witam Wyczyściłem zawór EGR jak Bigelektron opisałeś na forum chociaż mój zawór nie miał demontowanej części elektrycznej (ma dwie wtyczki a cewka jest niedemontowalna - zagięta blachą). Cieszyłem się jazdą bez kłębów białego dymu do wczoraj ale po podłączeniu do komputera żadnych błędów nie było. Czy to może być wina zaworu EGR czy coś nowego? Mój zawór ma nr katalogowy 25620-27100


Zrob zdjecie i wklej tego co wyczysciles bo nie widzialem takiego czegos w Toyocie
Pozatym nie pisz ze czysciles jak opisalem , bo jezeli nie zdjales czesci elektrycznej to jak docierales cos do czego niema dostepu????
Wiec sa tylko dwie mozliwosci albo nie czysciles albo to co czysciles nie jest zaworem EGRu.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-05-13 13:12:21 ]
  
 
To co czyściłem to jest zawór EGR, widocznie są trzy rodzaje a dwa z elektrycznym sterowaniem może takiego nie widziałeś. Mój zawór posiada dwie wtyczki. Jedną do górnej części demontowalnej a drugą do dolnej cewki elektrycznej niedemontowanej. Napisałem że czyściłem jak opisałeś ale chodziło mi o to że na tej samej zasadzie. Czyli wykonując ruch obrotowy grzybkiem i posuwisto zwrotnym na prowadnicy. A wykonałem to tak, po zdemontowaniu zaworu i zdjęciu górnej części elektrycznej (przykręconej na trzy śrubki około M4). Usunąłem sadze wymoczyłem w płynie WD40 a potem przez górny otwór w zaworze przeprowadziłem za prowadnicą i grzybkiem około 70 cm wężyka (cienkiej izolacji termokurczliwej). Potem pociągając na przemian za końce „wężyka” i wciskając śrubokrętem wrzeciono w miejscu zdemontowanej górnej części elektrycznej docierałem zawór. Do docierania użyłem pasty Nr 2 i płynu WD40. Po zakończeniu docierania umyłem wszystko benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem powietrzem.
wygląda tak:
http://www.google.com/imgres?q=25620-27100&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_plPL451&biw=1016&bih=548&tbm=isch&tbnid=ohAN2qWQYdpqgM:&imgrefurl=http://archiwumallegro.pl/zawor_egr_toyota_avensis_20_d4d-799329199.html&docid=kP27vl2hvq7JTM&imgurl=http://img.archiwumallegro.pl/%253F799329199&w=128&h=96&ei=8dqvT8P7Bo7asgbPmom7Bg&zoom=1
  
 
zdjęcia mojego zaworu
http://img232.imageshack.us/img232/1086/13052012222.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/6324/13052012219.jpg
  
 
lub tak

  
 
Cytat:
2012-05-13 20:15:44, lukasz34 pisze:
zdjęcia mojego zaworu http://img232.imageshack.us/img232/1086/13052012222.jpg http://img526.imageshack.us/img526/6324/13052012219.jpg


What,s the fuck????
Co to kurna jest Renault????
To napewno silnik 1CD FTV Toyoty???
Skad wytrzasnales takiego cudaka .....sprowadziles z Israela?
W zyciu nie spotkalem takiego zaworu.
A zrzuciles kleme na 5 minut po czyszczeniu?
sprawdz jeszcze raz czy napewno zawor chodzi bez oporow.
Ta wtyczka 3 pinowa to pewnie jest potencjometr wzniosu grzybka , a podajac prad na ta 2 pinowa grzyb powinien zostac wciagniety a po odlaczeniu napiecia powinien stuknac domykajac sie.
wyczysc jeszcze przeplywomierz.
  
 
Cytat:
What,s the fuck????
Co to kurna jest Renault????
To napewno silnik 1CD FTV Toyoty???
Skad wytrzasnales takiego cudaka .....sprowadziles z Israela?
W zyciu nie spotkalem takiego zaworu.
A zrzuciles kleme na 5 minut po czyszczeniu?
sprawdz jeszcze raz czy napewno zawor chodzi bez oporow.
Ta wtyczka 3 pinowa to pewnie jest potencjometr wzniosu grzybka , a podajac prad na ta 2 pinowa grzyb powinien zostac wciagniety a po odlaczeniu napiecia powinien stuknac domykajac sie.
wyczysc jeszcze przeplywomierz.


Według Vin jest to TOYOTA AVENSIS 03/2004 (CDT250L-AEMEXW) TEC EUR SED LHD 1CDFTV DCRL MTM 5F samochód wyprodukowany w Europie sedan kierownicą po lewej stronie z silnikiem 2000 cm3 turbo diesel z systemem wtryskowym Common Rail i z manualną pięciobiegową skrzynią biegów. Sprowadzony z Niemiec .
Klemy co prawda nie zrzuciłem a zawór po wyczyszczeniu pracował bez oporów , wyczyszczę jeszcze przepływomierz i zdejmę klemę może to pomoże.
Zawór bez napięcia jest zamknięty a podając napięcie cewkę (wtyczkę dwupinową) się otwiera. A ta górna wtyczka to tak jak napisałeś to pewnie jest potencjometr wzniosu grzybka.
Ale zastanawiam się czy to dymienie to nie jest efekt wtrysku paliwa do filtra cząsteczek stałych, bo na razie dymienie ustało.
  
 
Cytat:
2012-05-15 19:36:38, lukasz34 pisze:
Według Vin jest to TOYOTA AVENSIS 03/2004 (CDT250L-AEMEXW) TEC EUR SED LHD 1CDFTV DCRL MTM 5F samochód wyprodukowany w Europie sedan kierownicą po lewej stronie z silnikiem 2000 cm3 turbo diesel z systemem wtryskowym Common Rail i z manualną pięciobiegową skrzynią biegów. Sprowadzony z Niemiec . Klemy co prawda nie zrzuciłem a zawór po wyczyszczeniu pracował bez oporów , wyczyszczę jeszcze przepływomierz i zdejmę klemę może to pomoże. Zawór bez napięcia jest zamknięty a podając napięcie cewkę (wtyczkę dwupinową) się otwiera. A ta górna wtyczka to tak jak napisałeś to pewnie jest potencjometr wzniosu grzybka. Ale zastanawiam się czy to dymienie to nie jest efekt wtrysku paliwa do filtra cząsteczek stałych, bo na razie dymienie ustało.


No wlasnie mialem napisac czy to czasem nie jest z DPFem....
Raz w zyciu uslyszalem ze w 1CD jest DPF czy DPNR .
w Polsce nie sprzedano ani jednego takiego cudaka , a za granica sladowe ilosci , bo sie doplacalo za ten luksus.Ale nie wiedzialem ze zrobili mu extra inny zawor EGRu.To jak co jakis czas wypusci zaslone to dobrze , znaczy ze sie oczyszcza.