[BR] Dzwon skrzyni FSO/VW

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odlewamy kilka dzwonów do skrzyń FSO na bazie orginalnego dzwona ze 125p z silnikiem 1.6d, żeby można łączyć ja bezproblemowo s silnikami grupy VAG. Silniki od diesli 1.6, przez benzynowe 1.6-2.0, po TDI.
Koszt takiego dzwona to ok. 600zł.
Wszelkie pytania na priv do mnie lub do Gregora.
  
 
Nie ma zainteresowanych?
  
 
kto by chciał szmelcwagena wkładać do fiata
  
 
Ja bym sobie tdika zasadził
  
 
Cytat:
2012-03-03 12:36:55, jaqo pisze:
Ja bym sobie tdika zasadził


a skrzynia na to niemożliwe
  
 
Ile sztuk potrzebne jest do rozpoczęcia realizacji ?
  
 
Cytat:
2012-03-03 12:57:03, CEHU pisze:
a skrzynia na to niemożliwe


  
 
Cytat:
2012-03-03 13:37:12, jaqo pisze:



pamiętaj o tym że mało kto robi przegląd skrzyni w polszy to pierwsze primo, drugie to takie że diesel jednak ma nieporównywalnie większy moment od benzyniaka.
  
 
Cytat:
Ile sztuk potrzebne jest do rozpoczęcia realizacji


Ile by nie było, to i tak to bedzie zrobione.
po prostu Jesion zapytał z ciekawości, bo i tak lejemy.
Forma bedzie zrobion profesjonalnie - późniejsze odlanie to mały pikuś.
jeżeli chodzi o połączenie skrzyni z TDI, to można wrzucić od np Argenty 2500 D
poza tym skrzynie z DoHC, lub Lady wytrzymują dużo.
Jeżeli wytrzymuje uturbione 2.0 DOHC, to wytrzyma TDI 110KM.
  
 
Zara zara Grzesław, bo chyba się zagalopowałeś.
To w końcu jaki dzwon Wy zamierzacie robić?
VW<->mała skrzynia FSO/łada czy VW<->duża skrzynia DOHC?



-----------------
Szczyt oszukiwania samego siebie?
"Mój opel nie rdzewieje."
  
 
Weź pod uwagę wiedzę gregora na temat skrzyń... Weźmiesz dzwon od niego, zepniesz ze skrzynia od argi, wyjmiesz synchronizatory i bijesz bez sprzęgła

A zapomniałem, że to skrót myślowy...
  
 
spoko, kolnierz bedzie zapinany na trytytki, spasuje do kazdej
  
 
Cytat:
To w końcu jaki dzwon Wy zamierzacie robić?
VW<->mała skrzynia FSO/łada czy VW<->duża skrzynia DOHC?


To wytłumacz wszystkim łaskawie, czym się różnią owe skrzynie "mała" od "dużej" ?
Tylko zanim napiszesz, to zaczerpnij dokładnej wiedzy .Poczekam.



  
 
Dooobrze Miszczu, przyznaję, nie znam się.

No to pokaż jak zapinasz dużą skośną piątkę od DOHCa do OHVki, czekam...



-----------------
Szczyt oszukiwania samego siebie?
"Mój opel nie rdzewieje."
  
 
Cytat:
Dooobrze Miszczu, przyznaję, nie znam się.

No to pokaż jak zapinasz dużą skośną piątkę od DOHCa do OHVki, czekam...


Nie cukruj, tylko skoro napisałeś że sieróżnią.
To napisz jasno i konkretnie- czym różni się DUŻA skrzynia od MAŁEJ skrzyni w dohc.
Możesz przedstwić dla ułatwienia fotki poglądowe.
Tylko proszę innych o wstrzymanie się z komentarzami !!!!!!!!!!!!
Do czasu wyjaśnienia nam wszystkim, owych różnic.
  
 
Cytat:
2012-03-04 09:44:27, gregor125 pisze:
poza tym skrzynie z DoHC, lub Lady wytrzymują dużo.


dużo tzn? seryjna nie wytrzymuje np 160nm...
  
 
Cytat:
przez benzynowe 1.6-2.0


Co wy wszyscy z tym TDI?
  
 
Cytat:
2012-03-04 18:05:10, 3zeR_MDS pisze:
dużo tzn? seryjna nie wytrzymuje np 160nm...


nie to ludzie nie umieją zmieniać biegów i nie zmieniają oleju jak w silniku co 10 tysięcy
Jak coś jest z plasteliny to po prostu z niej jest i tyle i dbanie tu może przedłużyć tylko żywot plastelinowy...
  
 
Grzesław, kuerwa, to ty tu jesteś emerytowanym rzekomo rajdowcem z dawnych lat, a nie ja. Przypadkiem znalazłem takie zdjęcia, jest na nich "mała" skrzynia (ta żebrowana, jeśli nie wiesz) i duża skrzynia od DOHCa.




źródło: http://allitalia.proboards.com/index.cgi?board=libraryandresources&action=print&thread=2871

Rozmieszczenie otworów mocujących skrzynię z dzwonem mają różne. Dlatego nie da się spiąć dużej skrzyni z DOHCa z jakimkolwiek dzwonem zrobionym pod małą skrzynię.

-----------------
Szczyt oszukiwania samego siebie?
"Mój opel nie rdzewieje."
  
 
Cytat:
2012-03-04 18:38:21, CEHU pisze:
nie to ludzie nie umieją zmieniać biegów i nie zmieniają oleju jak w silniku co 10 tysięcy Jak coś jest z plasteliny to po prostu z niej jest i tyle i dbanie tu może przedłużyć tylko żywot plastelinowy...



Znowu to samo pierdolenie o Chopinie.
Tzn ogolnie zdanie nie jest bezsensowne, ale jakos nikt jeszcze nie wykazal, ze seryjna FSOwska skrzynia jest plastelinowa. Do tej pory czytuje takie opinie glownie u tych, ktorzy maja pretensje ze skrzynia padla w sytuacju typu "bierzemy 20to letnia skrzynie ze szrotu i upalamy ja 8 miesciezy na KJSach i treningach bez litosci" oraz u tych, ktorzy po tych pierwszych tylko powtarzaja.
Tylko ze dla takich ludzi kazda samochodowa skrzynia bedzie "plastelinowa".

Mi udalo sie zarznac FSOwska skrzynie. Ale wiem, ze winne sa moje szczegolne uzdolnienia w tym zakresie a nie jej slabosc i nie probuje sie usprawiedliwiac.


A co do samego pomyslu i odpowiadajac na pytanie gregora, to jak tylko przeczytalem ten watek, to mi sie pojawila wizja samochodu, na widok ktorego wiekszosc Prawdziwych Entuzjastow Motoryzacji zatrzesla by sie z obrzydzenia albo przynajmniej fuknela z wyzszoscia
Atu Plus w najwyzszej opcji (plus przelozone bajery ktore weszly tylko w kombiaku) i do tego TDIk.
Oczywiscie plastikowe oryginalne kolpaczki i pelen profil.
Samochod, ktory wzbudzilby entuzjazm na parkingu pod miejskimi ogrodkami dzialkowymi