Brak iskry, pali bezpiecznik przy akumulatorze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
problem polega na tym, że całkowicie rozładowany akumulator (w trasie padło ładowania) został przebiegunowany i przez, nie ukrywajmy, głupotę podłączony do auta. Była próba odpalenia, oczywiście bezskuteczna. Na szczęście aku udało się odratować, jednak spalił się bezpiecznik zaraz za akumulatorem (7.5A, prawdopodobnie jakiś od gazu, bo widać, że nie oryginalny) pomiędzy "+" akumulatora a cewką WN. Po jego wymianie i włączeniu zapłonu znowu się spalił, na centralce od gazu (bedini) nawet nie zdążyły zapalić się kontrolki. Do cewki dochodzi 12v (na jednym pinie, tym do którego dolutowany jest bezpiecznik), ale nie daje wysokiego napięcia. Po odłączeniu centralki gazu bezpiecznik już się nie pali, ale iskry nadal brak.
Rozrusznik normalnie kręci, elektryka działa, kontrolki się świecą tak jak powinny, paliwo podaje, błędów kompa brak.
Teraz pytanie, czy problem leży po stronie centralki czy może cewka dostała po złym podłączeniu aku? Za co właściwie odpowiada ten bezpiecznik przy aku i czy centralka gazu musi być podłączona aby cewka dawała napięcie?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
  
 
Brak iskry, mozliwe przyczyny:
1. Uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie.
2. Uszkodzony ECM ( komputer)

ps. centralka gazu do wyrzucenia.
  
 
czy przy uszkodzeniu kompa nie byłoby więcej tych objawów? bo przecież prawie wszystko działa i żadnych błędów też nie wyświetla. jest jakaś możliwość sprawdzenia modułu? bo nie bardzo uśmiecha mi się wydawać te 200 zł bez sprawdzenia.
  
 
moduł kolego masz w aparacie zapłonowym, lepiej zacząć od tego bo tańszy od ECM można już kupić na allegro nowy za 50-60 zł lub szukac na chwilową podmianę>Moduł<
  
 
Podmiana modułu na inny sprawny.
  
 
w takim razie nie pozostaje nic innego jak zamówić moduł i sprawdzić, niestety dopiero w następny weekend będę mógł się za to zabrać.
jeśli już muszę wymieniać centralkę gazu to jaką najlepiej wybrać, żeby można było podłączyć i jechać lub niewiele kombinować? teraz mam taką bedini
  
 
To zależy do tego czy było pełne wskazanie poziomu LPG, czy tylko kontrolka rezerwy.
  
 
tylko kontrolka rezerwy, która i tak nigdy się nie włączyła.
miałem 10-pin (w tym 1 nieużywany) + 4 dla silniczka krokowego i nie mogę takiej znaleźć. chyba że nie musi być taka i da się bez większych problemów dopasować coś innego?
  
 
Masz sinik krokowy do LPG czy regulacja wyłącznie na śrubę?
  
 
silnik krokowy.
  
 
W takim przypadku pozostaje zakup albo używanej centralki takiej jaką masz, lub zakup nowej taniej elektroniki najprostszej np. STAG-L plus (posiada silnik krokowy zintegrowany z regulacją śrubą oraz możliwość ustawienia bez podłączania komputera, ma 3 diody do kontroli poprawności regulacji uboga/bogato oraz progu TPS a także emulator sondy lambda) wraz centralka STAG2-W (sam taką montowałem i używam). A jeśli chcesz pozostawić układ bez silnika krokowego to wystarczy sama centralka STAG2-W i ewentualnie emulator sondy lambda (zapobiega zapaleniu lampki Check engine).
  
 
dzięki wielkie za pomoc moduł już zamówiony, więc za tydzień z nim powalczę, a potem zajmę się gazem.
pozdr.