Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-25 18:27:23 Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z essim. Generalnie stracił na mocy, dolewam oleju około pół litra na 1000km (raz więcej raz mniej). W zimie na bagnecie i pod korkiem wlewu robił się biały nalot, wiecie co to takiego? Powiedzcie mi co robić, remontować 1.4 czy włożyć sobie 1.6 także na mono ? |
qrba Sympatyk FEFK rs 2000 4x4 sauber krakow | 2012-03-25 20:33:54 a nie znika ci woda z chłodnicy?????
remontować 1,4 - kasa w błoto, poszukaj 1,6 ale czy mono - kwestia gustu |
smallsize Escort Driver Ford Escort RS2000 Kraków | 2012-03-25 21:17:42 szukaj 1.6 remont sie nie oplaca. ----------------- FEFK #2497 Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011 Jest RS2000 MKV 91' 2008- |
maly10001 Sympatyk FEFK Essior Mk5 Garzewo | 2012-03-25 21:19:51 co do nalotu to wyjmij wąż od odmy i wylej z niego wszystko jest to para z oleju
silnik nie ma gdzie wywalac syfu to wywala każdym otworem ja niedawno tak zrobiłem i odzyskał troche kopytka co do oleju to sprawdź ciśnieniowo jeżeli będzie za niskie to wstrzyknij oleju jak nic sie nie zmieni to uszczelniacze a jak coś da to pierścienie aha i co do węża odmy to dobrze by było gdybyś opuścił go niżej wtedy syf sam będzie z niego wylatywał ja po pierwszym opuszczeniu go bardzo się zdziwiłem że aż tyle może tam tego być z dobre 300 ml wody i przez 1,5 h sączył się żółty płyn z oparów teraz jest zawieszony niziutko i założyłem mały stożek do odmy a samą odmę umieściłem tuż nad skrzynią jak narazie jest gitarrra bo syf sam ścieka nawet znajomy mechanik doradził mi żebym w ciągu zimy wyciągną go z 2 lub 3 razy i dobrze przepłukał bo jak sie zapcha to pcha ciśnienie gdzie popadnie i dlatego też cały czas wyskakiwał mi bagnet od oleju i micha zaczeła się pocić miejscami [ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2012-03-25 22:19:45 ] [ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2012-03-25 22:20:05 ] |
Sypekzg Renault Laguna Zielona Góra | 2012-03-26 00:12:30 maly10001 masz moze jakieś zdjęcia jak ten wężyk od odmy zrobiłeś?? |
max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-26 17:08:31 Co do płynu to jest ciut pod maximum, nawet dolewać nie trzeba. A mono bo mam już mono, nie chcę się bawić w wielkie przeróbki. Hm wie ktoś gdzie dokładnie zlokalizować ową "odmę" ?? A tak poza tym to orientuje się ktoś z was czy komputer od 1.4 przypasi do swapa na 1.6 ? |
maly10001 Sympatyk FEFK Essior Mk5 Garzewo | 2012-03-26 17:32:22 jeżeli masz fabryczną puchę filtra to jest to cienki wężyk pod nią podłączony, to co widać na skrzyni to właśnie owy płyn wydobywający się z wężyka odmy
a tutal oto proszę zdęcia z mojego essa ( z serii Mały sam zdziałał) zdjęcia sorki że tak ale nie wyświetlało fotek [ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2012-03-26 17:35:24 ] |
max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-26 18:42:45 Hmmm jutro spróbuję zlokalizować te cudo Mam rozumieć że jest ona podłączona pod filtr oleju ?;p |
maly10001 Sympatyk FEFK Essior Mk5 Garzewo | 2012-03-26 19:32:24 masz rozumiec że pod filtr powietrza
żebyś się nie pomylił bo mówie całkiem poważnie taki cienki wąż wpięty w puche filtra powietrza |
max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-26 21:18:47 A to niestety nie mam tego cudeńka Ponawiam swoje pytanie z komputeem. Będzie pasował komputer od 1.4 dpo 1.6? |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2012-03-26 21:21:24 Komputer nie będzie najbardziej odpowiedni ale lepszego nie znajdziesz bo nie było 1,6 na monowtrysku. Najlepiej by było zmienić jednak sposób zasilania paliwem bo na mono szału nie będzie... |
max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-26 22:28:42 Nie było ?? Oblukaj dobrze. |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2012-03-26 22:37:56 Nadal twierdzę, że nie było...
1,6 gaźnik 90 km 1,6 wielopunkt z katalizatorem 90 km 1,6 wielopunkt bez katalizatora 105 km 1,6 EFI 102 km 1,6 RS Turbo 132 km Coś masz jeszcze? CFI było tylko 1,4... [ wiadomość edytowana przez: tevenet dnia 2012-03-26 22:42:44 ] |
maly10001 Sympatyk FEFK Essior Mk5 Garzewo | 2012-03-27 09:18:03 podeślij mi fote to Ci zaznaczę
chyba że naprawde nie ma :O |
max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-27 13:55:29 Oblukałem w książce i faktycznie w 1.4 nie ma tej rureczki, przy filtrze tevenet mam w danych technicznych że było parę wersji 1.6, mam w tabeli silnik 1.6 HC 2V na gaźniku Webera (o mocy 90KM). Powiedz mi nie lepiej by było do niego przełożyć monowtrysk z mojego 1.4 ?? A tak poza to przyznaję Ci racje nie było 1.6 CFI mój błąd [ wiadomość edytowana przez: max19921 dnia 2012-03-27 15:01:13 ] |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2012-03-27 19:30:24 Moim zdaniem nie lepiej... Weber 2V to całkiem fajny dwugardzielowy gaźnik, który właściwie wyregulowany odwdzięcza się bardzo fajnymi osiągami. A CFI? Nie mam o tym wynalazku dobrego zdania i raczej szaleństwa nie będzie. Tak czy tak w Twoim przypadku jak nie chcesz zmieniać osprzętu to 1,6 byłoby lepsze.
A powiedz mi czy Ty masz czujnik położenia wału korbowego? Bo nie pamiętam czy występował przy tych silnikach? Bo jeśli masz to w zwykłym 1,6 (gaźnik lub wielopunkt mechaniczny) nie ma dziury do jego przykręcenia. Ma to tylko EFI ale wtedy prawdopodobnie nie będzie pasował kolektor ssący. Musiałbyś albo wiercić precyzyjnie dziurę w bloku albo mieć blok z EFI i głowicę ze zwykłego. Ale to już raczej się nie opłaca... Najlepszym rozwiązaniem byłoby zakupić silnik EFI z wiązką i osprzętem |
max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-29 21:46:33 hmm a wie ktoś jak to jest z wałkami od świątka? |
Praethorians Sympatyk FEFK Ford Fiesta MK7 Hong Kong | 2012-05-21 21:43:09
też tak miałem, też sugierowano wode ale i również to że mało km robiłem dziennie i nie nadążył się zagrzewać konkretnie. jak narazie wszystko ok, robie więcej km ze wzglęgu lpg i kłopot znikł. nie wiem ile roboty by było z przekładką na 1.6, spalanie mniej więcej z tego co sie oriętuje i z opowiadania użytkowników 1.4 przybliżone. miałem 1.6 i spalał 8-10 tyle co 1.4 dwóch panów. ----------------- EscortDriver #893 Preto on Tour www.youtube.pl/pretoontour |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2012-05-21 22:56:37 mam 1,6 95' 16V (90 koni) na sprzedaż. Żyleta silnik, nowe sprzęgło, półośki, zwrotnica, przeguby nowe. Silnik ze skrzynią . Chcę sprzedać, ponieważ zrobiłem swap niecały miesiąc temu.
Mój były silnik spalał max 9l, na trasie ok. 6,5l. Wyciągał 190km/h, więcej nie próbowałem. Przebieg 86tys., nie wiem jednak czy 186 czy 86tys. ma motor. Silnik mam od zakupu auta, tj. od 19 czerwca minionego roku. Poprzedni właściciel, znajomy z drużyny hokejowej miał essiego od 30-12-2003 i zrobił nim 35tys. Silnik ze skrzynią biegów i prawie nowym sprzęgłem ... Silnik nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Sprzedaję, ponieważ nie jest mi już on potrzebny ze względu na swap. W silniku jest nowe sprzęgło LUK, miska olejowa nie puszcza oleju. Wymienione w silniku zostały uszczelniacze parę tygodni temu. Generalnie o swoje auto dbam jak najlepiej mogę, i gdyby nie szybka decyzja o swapie dalej śmigałbym swoim cabzem 1,6. Silnik nie żre oleju, nie kopci, chodzi jak ta lala. W zimie odpalał bez zająknięcia (bardzo dobrze się nagrzewał, w szoku byłem). Od czerwca zrobiłem nim 16 tys. i nigdy mnie nie zawiódł. Na trasie do Grotnik i nazot wziął mi 7 l przy załadunku i 4 osobach. W mieście spala 9l/100, mimo, że czasem lubię pociągnąć go poobrotach . Gdybyś chciał, komputer, kable i wszystko co mi zostało po swapie chętnie dam Ci za frytki , kwestia dogadania się . Z transportem tez mogę pomóc. Remont silnika odradzam Ci, trochę siana wyłożysz. Ja ze swojej strony gwarantuję, że gdybyś zdecydował się na odkupienie silnika ode mnie, nie pożałujesz. Bo naprawdę, gdyby nie "szybka okazja" swapu, jeździłbym swoim 1,6 dalej, a dbam o swojego essa bardziej niż o kobietę. Jak coś to priv lub 791-842-932 [ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2012-05-22 22:22:47 ] |