Elektryczne szyby. Dużo zabawy??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Słuchajcie dużo jest zabawy z przeróbką mechanizmu podnoszenia szyb z manualnego na elektryczny? Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie taka modyfikacja i myślę o niej coraz poważniej. Z góry dzieki za pomoc.
Pozdro
  
 
Generalnie problemu nie ma. Musisz mieć el. podnośniki szyb, wiązkę drzwi, wiązkę podłogi oraz przyciski. Zdarza się, że wiązki które masz będą przystosowane do el. szyb i wystarczy się wpiąć, także to masz na wstępie do sprawdzenia.

Wydaje mi się, że mimo wszystko warto - koszt nieduży, a komfort bardzo na +
  
 
Pół biedy jeśli buda ma wiązkę wyposażoną w kable do elektrycznych szyb. Wtedy brakuje tylko przełącznika i napędu szyb. Musisz rozbierać drzwi i wymontować napęd mechaniczny (zwykle nitowany) aby wsadzić elektryczny. Do tego jest chyba jeszcze jeden przekaźnik ale już nie pamiętam.

Jeśli buda owej instalacji nie posiada, to albo na szrot po kable albo układać samemu. Wiąże się to z wymontowaniem foteli i całej wykładziny i znajomością schematu układu kabli.

Nie jestem pewien co do przekaźników, bo podczas remontu auta miałem zamontowac u siebie elektryczne szyby i szyberek - niestety okazało się, że wiązka w aucie bardzo uboga i dałem sobie spokój.

Tak z własnej ciekawości - a masz chiciaż czujniki otwracia tylnych drzwi (otwierasz i zapala się lampka w podsufitce, no chyba że masz 3D)?
  
 
Cytat:
2012-03-29 09:18:32, evol_umf pisze:
Tak z własnej ciekawości - a masz chiciaż czujniki otwracia tylnych drzwi (otwierasz i zapala się lampka w podsufitce, no chyba że masz 3D)?



To były takie w Escortach!? Tego nie wiedziałem, u siebie musiałem takie coś dołożyć
  
 
3D mam. w sumie to wole położyć instalacje na nowo bo ktoś wcześniej tam tak pogrzebał że ja wsadzałem radio to musiałem 2 godziny szukać kabla prądowego, zapalniczka nie ma prądu oczywiście. Więc zacząłem sam kłaść do wszystkiego kable. Skoro nie ma tak duzo zabawy z tym to zamawiam części i w przyszłym tygodniu montaż. A teraz trochę odejdę od tematu Dużo zabawy ze zmiana obić drzwi jest? Bo chce mieć czarno czerwoną tapicerkę pod kolor budy
  
 
Cytat:
2012-03-29 09:33:15, Pele19m pisze:
To były takie w Escortach!? Tego nie wiedziałem, u siebie musiałem takie coś dołożyć



ja mam Ghia w końcu
  
 
A więc tak...

istniały czy też istnieją różne wersje wiązek do essa: ja osobiście spotkałem się z wiązką pod elektryczne szyby i centralny ale bez elektryki lusterek; pod elektrykę szyb z elektryką lusterek, z elektryka pod centralny i miejscem na przekaźnik one touch; jak poprzednio tyle ze jeszcze otwarcie elektryczne bagażnika i występowały też z elektrycznymi stołkami i ich grzaniem. Tobie polecam znalezienie samochodu dawcy gdzie miał i elektrykę szyb i elektrykę lusterek wraz z centralnym bo to jedna i ta sama wiązka po co rozbierać coś dwa razy przy czy na wstępie sprawdziłbym skrzynkę bezpieczników - jeśli nie ma pinów w miejscu gdzie wchodzi wiązka podłogi to nawet jeśli będziesz mieć full komplet do szyb to nie będzie śmigać i będzie trzeba ciągnąć "lewy" prąd. Jeśli już wiesz ze skrzynka ma tam piny to pozostaje jak koledzy mówią zdemontować fotele, nawet niekoniecznie wykładzinę (wystarczy ją podnieść lekko tyle, że niewygodnie się kładzie kable), wszystkie plastyki, które blokują Ci dostęp do wtyczek do centralnego zamka, ściągnąć obicie przednich drzwi.

Do elektrycznych szyb potrzebujesz wiązkę główną ze środka kabiny (pod wykładziną), dwie wiązki do drzwi, mechanizmy podnoszenia szyb w wersji elektrycznej, przełącznik szyb. Do tego jak pisałem jeśli ustrzelisz elektryczne lusterka to wystarczy wpiąć wtyczki w drzwiach i zmienić trójkąty w przednich drzwiach z tych manualnych na te ze sterowaniem elektrycznym.

Rozwiercasz nity mocujące manualne podnośniki, nitujesz elektryczne i kładziesz wszystkie kable tj. wiązki w drzwiach i wiązkę w kabinie, wpinasz się w skrzynkę bezpieczników i spinasz wtyczki od centralnego. Sprawdzasz i ma działać

Analogicznie jeżeli już coś z tych elementów masz jak np. wiązkę podłogi pod szybki elektryczne, a w drzwiach wiszą Ci wolne wtyczki to pozostaje tylko kupić podnośniki elektryczne, przenitować w drzwiach, podpiąć wtyczki i włożyć przycisk od sterowania szybami.

Właśnie sobie przypomniałem, że u mnie chyba gdzieś została taka wiązka TYLKO pod elektrykę szyb z MK6 i w komplecie z wiązkami drzwi - jeśli chcesz to poszukam w weekend bo i tak w sumie będę robić porządki w garażu - nie wiem jak jest z pasowaniem wtyczek z mk6 do skrzynki z mk5 chociaż wydaje mi się, że bez problemu pasuje niemniej jednak wtedy pozostałoby Ci się zaopatrzyć w elektryczne podnośniki bo nawet przyciski chyba mam



[ wiadomość edytowana przez: spinacz25 dnia 2012-03-29 11:32:56 ]
  
 
A czy ktoś z forum przypadkiem nie ma całego kompletu na sell?? wiązka to nie problem bo połowę wiązki w esim musiałem zrobić sam bo niezły kocioł był pod deską. Wiązkę sam zrobię bez problemu. Więc wszystko już wiem. Dzięki koledzy za pomoc. pozdro
  
 
Wiązka pod deską niewiele ma wspólnego z elektryką szyb sama wiązka szyb to też nie są 4 kable nie mniej jeśli kolega ma pojęcie to sobie poradzi ze zrobieniem tak owej.
  
 
Trochę pojęcie mam o tym. W skuterach przy swapach bez schematów przerabiałem instalację więc tu tez dam radę. Właśnie zakupiłem podnośniki na allegro i teraz muszę upolować przełączniki. O postępach prac będę informować w temacie
  
 
Cytat:
2012-03-29 09:33:15, Pele19m pisze:
To były takie w Escortach!? Tego nie wiedziałem, u siebie musiałem takie coś dołożyć



Wszystko powinno być w podstawowej wiązce - końcówki z gniazdkami są zwykle zawinięte razem z kablem od ręcznego w poprzek auta. Wystarczy je odplątać i wsadzić w słupki. A w słupkach otwory też są tylko zaklejone folią przed lakierowaniem nadwozia. Po co tak robili - pojęcia nie mam. W każdym razie żeby je zamontować wystarczy mieć włączniki i krzyżakowy śrubokręt.
  
 
Tu mnie zdziwiłeś jeszcze bardziej, aż leciałem zobaczyć do garażu Jednak ja nie mam zaślepek, musiałem wiercić dziury W którym miejscu słupka powinno to orginalnie być.
  
 
Cytat:
2012-03-29 13:46:51, Pele19m pisze:
Tu mnie zdziwiłeś jeszcze bardziej, aż leciałem zobaczyć do garażu Jednak ja nie mam zaślepek, musiałem wiercić dziury W którym miejscu słupka powinno to orginalnie być.



na pewno? nie spotkalem jeszcze zeby nie bylo tego, sprawdz dobrze, to nie zaslepka tylko naklejka, polakierowana w kolor nadwozia
  
 
No kurde idę jeszcze raz

No i nie mam, ale zauważyłem 2 zagłębienia w blasze i zapewne tam powinien być wyłącznik. Ja dałem go wyżej.

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2012-03-29 15:15:23 ]
  
 
Cytat:
2012-03-29 15:09:19, Pele19m pisze:
No kurde idę jeszcze raz No i nie mam, ale zauważyłem 2 zagłębienia w blasze i zapewne tam powinien być wyłącznik. Ja dałem go wyżej. [ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2012-03-29 15:15:23 ]



jak nie zapomnę cyknę fotkę