[MKV] problem z zapaleniem. nie wiem co jest grane... RS2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem tego typu iż raz na jakiś czas auto nie odpala z kluczyka.
musi mnie ktoś z linki pociągnąc i wtedy dosłownie metr i odpalone, zgasze, i próbuje odpalić i już normalnie. rano przyjechałem do roboty i spoko a po pracy powtórka z ciągniecia linką.

dodam że swiece wymienione.
Kolega coś wspominał że to może być czujnik "HALO" czyli położenia wału.

więc takie moje pytanie czy to prawda i jak to da sie naprawić?
wymienić cały ten czujnik? czy będzie pasował z innych esów czy tylko z RS?
Przepraszam za taką zamotaną wypowiedź

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-04-17 19:54:20 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
Kolego przyczyny mogą być różne sytuacji którą opisujesz, zacznij od sprawdzenia czy na czujniku położenia wału korbowego nie masz jakiś opiłków, możesz spróbować się z kimś z okolicy ustawić i możecie podmienić czujnik ale nie sądze by to był on skoro na pycha odpala.Acha jeszcze są dwa rodzaje w rsie czujników położenia wału korbowego, jeden jest długi, drugi krótki. Jeżeli masz długi to taki też się znajduje w scorpio 2,0 16V. Z innych essów z tego co pamiętam nie pasuje żaden czujnik.
Pozdr.
  
 
Jak za pierwszym razem przekrecasz kluczyk to rozrusznik pracuje??
  
 
Cytat:
2012-04-03 15:39:05, Sypekzg pisze:
Jak za pierwszym razem przekrecasz kluczyk to rozrusznik pracuje??


no właśnie jak postoi dłuższy czas to czasem nie pali. ale to raz na jakiś czas. najczęściej rano albo po robocie jak dłuższy czas jest na parkingu.ale jak już odpali sie z linki to można gasić i normalnie odpalać z kluczyka. moja głowa tego nie ogarnia
  
 
Cytat:
no właśnie jak postoi dłuższy czas to czasem nie pali



Kolega pytał czy rozrusznik kręci i nie odpala silnik ,czy też nieodpalenie silnika spowodowane jest nie kręcącym rozrusznikiem ...
  
 
W Lagunie miałem tak że czasami jak kręciłem kluczykiem i echo było, a na "pych" odpalał. Powodem był uszkodzony szczotkotrzymacz i szczotki się kończyły. Pomogła wymiana i pali jak głupi teraz
  
 
Rozrusznik chodzi. dziś o 10 próbowałem odpalić i Du..a!
byłem u mechanika który stwierdził że to czujnik Halo czy Halla(nie wiem która nazwa jest poprawna) no i nie pali gdy jest zimny silnik. ponoć pasuje tylko od 2.0 taki czujnik. na dniach powinienem zrobić wymiane i dam znać czy owa wymiana dała rezultaty
  
 
Odpala i gasnie natychmiast i wtedy problem? czy wogole nie zlapie??
  
 
Cytat:
2012-04-04 20:33:33, Seba pisze:
Odpala i gasnie natychmiast i wtedy problem? czy wogole nie zlapie??


nie odpala wogóle. jade dzis i może pozyskam drogą kupna cujnik za 40 zł
  
 
Cytat:
2012-04-05 13:07:51, Orzel2808 pisze:
nie odpala wogóle. jade dzis i może pozyskam drogą kupna cujnik za 40 zł



czujnik nie pasuje.samochód dalej z rana ani po pracy nie odpala. na alledrogo nawet nie ma takiego czujnika który ma miejsce na przykręcenie od dołu. i ten który mam w samochodzie ma w swojej budowie jakąś jakby gumke więc nie wiem czy przypadkiem nie będzie pasował z Galaxy albo sierry jakiejś 2,0.

nikt nie miał takiego problemu?


poza ty jutro chyba sie wybiore na podłączenie pod komputer. tam chyba powinien sie ukazać błąd, racja?


[ wiadomość edytowana przez: Orzel2808 dnia 2012-04-12 15:07:19 ]
  
 
kurde czujnik nowy po wsadzeniu o takich samych oznaczeniach powoduje że samochód w ogóle nie chce odpalić? czy mógł zły lub jakiś uszkodzony przyjść?

jutro ma przyjść nowy. zobaczymy czy w ogóle to to. obroty wachają sie na 1500 a 2000 i dalej gdy jest zimny silnik to nie odpala.

może problem tkwi w czymś innym?
  
 
wyciagnij wiazke silnika i ja obejrz
  
 
Sprawdź jeszcze czy w dobrym stanie masz masy przy edisie, bo ja tak miałem kiedyś że właśnie edis miał słabą masę i czasami albo przerywał albo w ogóle nie chciał odpalić a innym razem wszystko było ok. Winny był przełamany w środku kabelek przy module zapłonowym edis 4. Tak jak Seba pisze, najlepiej całą wiązkę wyciągnij i ją przejrzyj.