łapy i poduszki silnika w 125p 1.8 dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich mam takie pytanie odnośnie mocowania silnika w 125p, a mianowicie włożony jest silnik 1.8 dohc razem z łapami i poduszkami od 132 i jedna poduszka od strony kolektora dolotowego jest bardzo naciągnięta-a wręcz cięzko będzie ją dokręcic nawet normalnie. Czy trzeba jakoś łapy silnikowe rozwiercać, żeby silnik poszedł delikatnie na dół? druga kwestia to miska olejowa która styka się minimalnie ze stabilizatorem i tu pasuje też silnik cofnąć trochę do tyłu. skrzynia włożona od 131 2.0
fota1
fota2
fota3
fota4
  
 
Pozwolę sobie wkleić tekst z innego forum:

Podpora skrzyni 132 ma inny rozstaw otworów niż polonezowa. wiercisz otwory. łapy silnika 132 są zbyt wąskie i nie opierają się o polonezową belkę właściwie, a w zasadzie jej nie sięgają. przerabiasz łapy. układ wydechowy- to już grubsza sprawa. kolektor 132 wychodzi w nadkole- odległość około 5 cm. tu nawet nie ma co i jak przerabiać, kupiłem rurowca od BMW i rzeźbiłem. Wydech stworzył kolega. Filtr oleju wisi w odległości 6 mm od stabilizatora i trzeba kupować krótszy.

To kawałki opisu montażu silnika 1.6 DOHC w Polonezie. Zacytowałem, bo przecież mocowanie silnika w 125p i PN jest niemal identyczne. Jak chcesz to możesz napisać do kolegi GaznikWrb na priva o detale, bo to jego autko.
  
 
Kup wspornik zeliwny pod filtr oleju z mocowaniem pod pompe wspomagania -tam filtr jest ukosnie i nie obciera o stabilizator jak przy prostym aluminiowym wsporniku od 1.6/1.8
Poduszki zostaw tak jak jest i sciagnij srubami -bedzie dobrze, miska tez nie bedzie uderzała mimo ze jest prawie na styk. Ewentualnie mozesz podpiłowac mocowania poduszek na lapach o 1cm do tylu i cofnac silnik - wtedy bedzie ok, choc i bez tego tez bedzie dobrze


[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2012-04-20 00:12:45 ]
  
 
Mi w poldku wypadała V-ka jak nie miałem podcietych otworów w łapach w poprzeczce.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Sprawdź łapy silnika czy są dobrze założone.
Łapa z lewej strony silnika ta pod kolektorem ssącym powinna być dłuższa a pod wydechem krótsza.
Ja u siebie mam podpiłowane gniazda poduszek w belce ok 1 cm do tyłu i jest ok, stab nie dotyka.
  
 
Okeja, skończyło się na wywierceniu nowych dziur 1cm niżej, 0,5cm w tył.
  
 
wiercąc nowe otwory o 1 cm niżej podniosłeś delikatnie silnik do góry. ja przedłużyłem łapę o 2 cm, tnąc ją i wspawując odpowiedniej grubości paski z blachy. założyłem nowe oryginalne poduszki od F 132. są twarde jak krążek hokejowy i drgania silnika przenoszą się na nadwozie- będę je zmieniał na polonezowskie.