Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2012-05-24 22:04:45 jakiś tam uniwersalny możesz zawsze założyć, ale nikt nie da Ci gwarancji, że nie będzie ciekło itp jeśli dobrze pamiętam to w jest różnica między dachem pod szyber i dach bez, na pewno są kanaliki odprowadzające wodę itp... |
qbasr Sympatyk FEFK RS 2000 Sauber Mińsk Mazowiecki | 2012-05-24 22:12:59 Dach pod szyber jest podwójny więc najprościej byłoby obciąć cały twój dach i wspawać ten podwójny z szyberem
P.S. ja mam nieoryginalny, złożony na silikon i nic nie cieknie od kilku lat spokój [ wiadomość edytowana przez: qbasr dnia 2012-05-24 22:18:38 ] |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-05-25 02:41:45 Jak Ci za ciepło to prościej będzie zająć się za zrobienie klimy. |
rider49 Sympatyk FEFK Essior mk7 Grodzisk Wielkopolski | 2012-05-25 09:02:28 Może i kiedyś ten pomysł wejdzie w życie (szczególnie ze ojciec zajmuje się klimatyzacjami) |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2012-05-25 11:07:56 Orginał - nie opłaca się wstawiać. Musiałbyś wywijać poszycie dachu na obwodzie, a tego nigdy nie zrobisz porządnie.
Dach w escorcie nie jest szczelny z założenia fabrycznie, dlatego ma rynnę dookoła z odpływami - tu bym się nie martwił o szczelnośc raczej. Nie wiem, czy każdy dach ma już przygotowane mocowania do szybra - to musiałbys porównać. do zakupu byłaby również podsufitka, ręże odpływowe i ewentualnie wiązka elektryczna. Jakby co - to mam szyber ręczny (zmieniałem na elektr), to mogę Ci dać, choć jeśli przesyłka - to pewnie się nie opłaci. |
rider49 Sympatyk FEFK Essior mk7 Grodzisk Wielkopolski | 2012-05-25 11:13:12 Tak jak wspominałem zainteresowałem się tym tematem gdyż posiadam szyber elektryczny wraz z podsufitką z silniczkiem kablami itp. No ale chyba tak jak koledzy pisali i również i ty z tym wycinaniem i wywijaniem podszybia poprostu gra nie warta świeczki... Więc dam sobie z tym spokój. |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-05-25 17:09:26 Chyba taniej byłoby zrobić reshell twoich części do budy z szyberdachem niż próbować coś rzeźbić. |
Zacharek Ford Escort sedan Szczecin | 2012-05-26 19:41:30 Kiedyś pytałem o przeszczep dachu z szybrem mojego blacharza-lakiernika, opowiedział mi jak to zrobić.
Zdejmujesz osłony słupków, spawasz do nich byle jaki pręt żeby tylko zachować geometrię, odcinasz stary dach, przyspawujesz nowy, lakierujesz. W przypadku Escorta koszt robocizny przewyższa wartość budy |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2012-05-26 20:10:42
To zależy ile kosztuje robocizna i ile warta jest buda... Dodajmy do tego szybę przednią (w 5D też i boczne)... A tak serio, to jeśli masz miejsce i czas (duuuużo czasu), to da się to zrobić bez spawania całego dachu. Ja robiłem w mk3 tak: 1. Wyciąłem z płaskownika 5mm obrys otworu, dogiąłem do krzywizny dachu. 2. Pospawałem płaskownik, by otwór z szybra, zgadzał się z otworem z płaskowników z 2 mm luzem. 3. podłożyłem we wcześniej odtrasowanym miejscu od spodu, zaparłem dookoła o podłogę (wspawałęm sobie mocowania zamiast foteli), coby nie ruszuło się toto nigdzie na boki. 4. Wyciąłem otwór i klepałem blachę na tych płaskownikach, jak na kowadle. 5. Oczywiście naroża trzeba wyspawać migomatem, ale jak się uprzesz to malowanie można ograniczyć do samego obrzeża szybra (jak umiesz cieniować lakierem)... |