Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
seni24fal LOB SYMPATYK 2 Senatory i Oma B Mielec/Bergen | 2012-07-08 23:03:56 Witam!
Od jakiegoś czasu borykam się z czujnikiem przepustnicy w X20XEV. Mam już 3 czujki i przy każdej z nich jest błąd 21. Rozbebeszyłem całą wiązkę by sprawdzić czy czasem przewody nie sa gdzieś przerwane. Od wtyczki do pinów przy kompie są ok. Napięcia miedzy pinami na wtyczce: - miedzy 1 a 2 4.95V - miedzy 1 a 3 0.5V (przy zamkniętej przepustnicy) i 4.28V (przy max otwartej). W mojej Omedze błąd TPS'a objawia się fatalną pracą automatycznej skrzyni. Samochód zachowuje się jakby w ogóle nie miał mocy, ciężko jest wyjechać nawet z płytkiej studzienki. Ja gaz, silnik wyje, a auto ledwie zaczyna się toczyć. Automat växellåda - komunikat na wyświetlaczu komputera pokładowego (auto w wersji szwedzkiej). Co jeszcze mogę sprawdzić lub wymienić? Z tego co czytałem, moje wyniki pomiarów napiec wyglądają na prawidłowe. Czyżby czas na nowe ECU? |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2012-07-09 08:36:29 jesli szwankuje ci srzynia a ty czytasz kody silnika to ci gratuluje
skrzynie odczytasz tylko kompem . Milego |
seni24fal LOB SYMPATYK 2 Senatory i Oma B Mielec/Bergen | 2012-07-09 16:00:52 Kiedyś już miałem podobną sytuacje. Wracałem z pracy gdy nagle lampki przy wybieraku skrzyni zgasły, a wspomniany komunikat pojawił się na wyświetlaczu. Zajechałem do domu i pierwsze co to czytanie błędów. Pokazał się błąd 21, po wymianie czujnika TPS na now(sz)y wszystko wróciło do normy.
Nie dziw się zatem, że tym razem pierwsze moje podejrzenia padają na ten właśnie czujnik. Zwłaszcza, że cały problem ze skrzynią pojawił się równocześnie z błędem 21. Tyle, że tym razem wymiana czujnika nie pomaga. |
seni24fal LOB SYMPATYK 2 Senatory i Oma B Mielec/Bergen | 2012-07-10 18:43:50 Nikt nic nie poradzi?
Dzisiaj sprawdziłem wszystkie wtyczki od przewodów skrzyni. Wszystkie wpięte, kable nie zniszczone. Za to silnik zaczął wariować. Nie chce zejść poniżej 1400obr. Błąd 21 nadal wisi. Check nieobecny. Poradźcie coś proszę. Dopiero co lalkę całą pomalowałem, szkoda by złomować. |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2012-07-10 19:28:26 podlacz kompa i skoncz zadawac pytania jesli tego nie uczynisz |
seni24fal LOB SYMPATYK 2 Senatory i Oma B Mielec/Bergen | 2012-07-27 18:19:04 Pozwolę sobie odkopać temat. Zamówiłem OP-COM'a i po odczytaniu błędów o to co wyszło:
Silnik: 00021 - Throttle Position Sensor (TPS) Voltage High Not present 00071 - Intake Air Temperature Voltage High Not present 00073 - Mass Air Flow Sensor Voltage Low Not present 00056 - Idle Air Control Voltage High Not present Skrzynia: 00056 - Selector Switch Undefined State Present 00039 - No Transmission Output RPM Signal Not present 00076 - Incorrect Engine Throttle Position Sensor (TPS) Load Signal Not present Jeśli dobrze rozumiem "Not present" oznacza, że błąd już nie ostnieje. Dlaczego nie mogę ich wyczyścić? Problemem skrzyni najwidoczniej okazuje się być selektor (przy monitorowaniu parametrów skrzyni "Selector position" cały czas wskazuje D). Próbować czyścić czy od razu wymieniać? |
seni24fal LOB SYMPATYK 2 Senatory i Oma B Mielec/Bergen | 2012-08-07 22:14:10 Niestety, czyszczenie nie pomogło. Selektor wygląda jak nowy, a proglem pozostał. Pobawiłem się chwile miernikiem, sprawdzając zmiany przy przestawianiu położenia selektora na wtyczce i nie wygląda to jakby było coś zwarte czy zwieszone.
Sprawdziłem dodatkowo stan przewodów na całej długości wiązki - wszystko wygląda dobrze. Zauważyłem też, że oprócz parametru "Selektor position" bez względu na to jaki bieg jest wrzucony "Actual gear" również bez zmian wskazuje 4. Czyżby to przez tryb awaryjny? Co robić? Szukać nowego/nowszego selektora? Czy jest sens zabierać się za wymianę oleju? (ostatnio zmieniany 15kkm temu) Poradźcie co jeszcze mogę zrobić zanim zabiorę się za wymianę całej skrzyni. |
seni24fal LOB SYMPATYK 2 Senatory i Oma B Mielec/Bergen | 2012-08-08 15:36:37 No i problem rozwiązany. Pomyślałem, że zwierając piny we wtyczce od selektora "pokażę" ręcznie komputerowi położenie selektora. W trakcie okazało się, że nie ma w ogóle napięcia na wtyczce. Bezpiecznik skrzyni był ok, przepalił się przewód za puszką bezpieczników. Polutowane - wszystko ok.
Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc! Pozdr |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2012-08-08 18:24:59 no to kolego nie miales w tej opcji nawet swiatla wstecznego
pewnie nie zauwazyles |
seni24fal LOB SYMPATYK 2 Senatory i Oma B Mielec/Bergen | 2012-08-08 22:18:17
niestety... nawet jakbym zauważył, nic by mi to nie powiedziało |