Czujniek polozenia przepustnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od jakiegoś czasu borykam się z czujnikiem przepustnicy w X20XEV. Mam już 3 czujki i przy każdej z nich jest błąd 21. Rozbebeszyłem całą wiązkę by sprawdzić czy czasem przewody nie sa gdzieś przerwane. Od wtyczki do pinów przy kompie są ok. Napięcia miedzy pinami na wtyczce:
- miedzy 1 a 2 4.95V
- miedzy 1 a 3 0.5V (przy zamkniętej przepustnicy) i 4.28V (przy max otwartej).
W mojej Omedze błąd TPS'a objawia się fatalną pracą automatycznej skrzyni. Samochód zachowuje się jakby w ogóle nie miał mocy, ciężko jest wyjechać nawet z płytkiej studzienki. Ja gaz, silnik wyje, a auto ledwie zaczyna się toczyć.
Automat växellåda - komunikat na wyświetlaczu komputera pokładowego (auto w wersji szwedzkiej).
Co jeszcze mogę sprawdzić lub wymienić? Z tego co czytałem, moje wyniki pomiarów napiec wyglądają na prawidłowe. Czyżby czas na nowe ECU?
  
 
jesli szwankuje ci srzynia a ty czytasz kody silnika to ci gratuluje
skrzynie odczytasz tylko kompem .
Milego
  
 
Kiedyś już miałem podobną sytuacje. Wracałem z pracy gdy nagle lampki przy wybieraku skrzyni zgasły, a wspomniany komunikat pojawił się na wyświetlaczu. Zajechałem do domu i pierwsze co to czytanie błędów. Pokazał się błąd 21, po wymianie czujnika TPS na now(sz)y wszystko wróciło do normy.
Nie dziw się zatem, że tym razem pierwsze moje podejrzenia padają na ten właśnie czujnik. Zwłaszcza, że cały problem ze skrzynią pojawił się równocześnie z błędem 21. Tyle, że tym razem wymiana czujnika nie pomaga.
  
 
Nikt nic nie poradzi?
Dzisiaj sprawdziłem wszystkie wtyczki od przewodów skrzyni. Wszystkie wpięte, kable nie zniszczone.
Za to silnik zaczął wariować. Nie chce zejść poniżej 1400obr. Błąd 21 nadal wisi. Check nieobecny.
Poradźcie coś proszę. Dopiero co lalkę całą pomalowałem, szkoda by złomować.
  
 
podlacz kompa i skoncz zadawac pytania jesli tego nie uczynisz
  
 
Pozwolę sobie odkopać temat. Zamówiłem OP-COM'a i po odczytaniu błędów o to co wyszło:
Silnik:
00021 - Throttle Position Sensor (TPS) Voltage High
Not present
00071 - Intake Air Temperature Voltage High
Not present
00073 - Mass Air Flow Sensor Voltage Low
Not present
00056 - Idle Air Control Voltage High
Not present

Skrzynia:
00056 - Selector Switch Undefined State
Present
00039 - No Transmission Output RPM Signal
Not present
00076 - Incorrect Engine Throttle Position Sensor (TPS) Load Signal
Not present

Jeśli dobrze rozumiem "Not present" oznacza, że błąd już nie ostnieje. Dlaczego nie mogę ich wyczyścić?
Problemem skrzyni najwidoczniej okazuje się być selektor (przy monitorowaniu parametrów skrzyni "Selector position" cały czas wskazuje D). Próbować czyścić czy od razu wymieniać?
  
 
powinny sie bez problemu dac wykasowac.Jesli sa nawracajace to po chwili znow sie pokaza jako present.
W skrzyni wyjmij rozbirz i wyczysc selektro potem go ustaw tak aby na P i N odpalal
  
 
Niestety, czyszczenie nie pomogło. Selektor wygląda jak nowy, a proglem pozostał. Pobawiłem się chwile miernikiem, sprawdzając zmiany przy przestawianiu położenia selektora na wtyczce i nie wygląda to jakby było coś zwarte czy zwieszone.
Sprawdziłem dodatkowo stan przewodów na całej długości wiązki - wszystko wygląda dobrze.
Zauważyłem też, że oprócz parametru "Selektor position" bez względu na to jaki bieg jest wrzucony "Actual gear" również bez zmian wskazuje 4. Czyżby to przez tryb awaryjny?
Co robić? Szukać nowego/nowszego selektora? Czy jest sens zabierać się za wymianę oleju? (ostatnio zmieniany 15kkm temu)
Poradźcie co jeszcze mogę zrobić zanim zabiorę się za wymianę całej skrzyni.
  
 
po podlaczeniu do kompa widac w parametrach 4 kolejne po sobie pozycje o opisie selector pin A B C D
przestawiajac wajche musisz widziec zmiany tych paramertow bo z nich (kombinacji wyjsc) komp wie co ustawiles
  
 
No i problem rozwiązany. Pomyślałem, że zwierając piny we wtyczce od selektora "pokażę" ręcznie komputerowi położenie selektora. W trakcie okazało się, że nie ma w ogóle napięcia na wtyczce. Bezpiecznik skrzyni był ok, przepalił się przewód za puszką bezpieczników. Polutowane - wszystko ok.

Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc!

Pozdr
  
 
no to kolego nie miales w tej opcji nawet swiatla wstecznego
pewnie nie zauwazyles
  
 
Cytat:
2012-08-08 18:24:59, SENATOR pisze:
no to kolego nie miales w tej opcji nawet swiatla wstecznego pewnie nie zauwazyles


niestety... nawet jakbym zauważył, nic by mi to nie powiedziało