[MKV] Dziwne zchowanie silnika 1.8 rqb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.ostatnio odczułem pogorszenie osiągów mojego essiego.Jest jakby zmulony od dołu ciężko się wkręca i czuć zapach paliwa w samochodzie.wymieniłem świece na bosh platinium filtr powietrza na pipercrossa czujnik temperatury powietrza zasysanego uszczelniałem dolot wymieniłem także sonde na nową czyściłem przepustnice ale problem dalej nie ustępuje.Podczas diagnostyki wyskoczyło mi kilka błędów takich jak słaby sygnał z cewki,jakiś błąd z czujnikiem stukania. dodam jeszcze ze na wolnych obrotach pracuje lekko nie równo teoretycznie trzyma obroty miedzy 900-1000 ale jakby coś przerywało jego prace jakby się dławił

[ wiadomość edytowana przez: AlexMk5 dnia 2012-08-04 12:23:02 ]
  
 
Ja bym przyjrzał się kablom WN, czy nie mają jakiegoś przebicia itp., a najlepiej to wymienić.
  
 
kable wymiienione na sentecha ale dalej to samo

i nowy objaw pierwszy bieg pedał w podłodze samochód niechce się wkręcac po osiągniecu 4 tyś obrotów dostaje strzała i dokońca idzie juz normalnie


[ wiadomość edytowana przez: AlexMk5 dnia 2012-08-04 15:16:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: AlexMk5 dnia 2012-08-04 15:17:54 ]
  
 
sprawdz czujnik położenia przepustnicy
  
 
jak coś mam na sprzedaż czujnik przepustnicy.
  
 
w jaki sposob sprawdzic odłączyć i zobaczyć co się dzieje jakie bedzie zachowanie silnika??. Teraz samochód postał z godzine odpalilem i znów miał tyle jadu ile trzeba zgasiłem go na chwile i znów zamulony jak cholera.
  
 
w swoim 1,8 jak wypiąłem czujnik odpalił normalnie ale obroty nie chodziły odpowiednio. Z przepływką będziesz miał podobnie.
Jedynie jak odepniesz krokowy to na odpalonym silniku zgaśnie a na nie odpalonym nie odpali.
  
 
?? Hę
Cytat:
2012-08-04 19:08:12, kiciek pisze:
na nie odpalonym nie odpali.



[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-08-31 21:07:49 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu (cyfry rzymskie) ]
  
 
odepnij krokowy i spróbuj odpalić samochód ...

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2012-08-04 21:54:17 ]
  
 
sprawdz cisnienie paliwa i wtryski czy nie sa przytkane.To jest podstawa potem szukaj dalej.Jedz na myjke albo do akry i gotowanie 2 godz na malym ogniu.Wystarczy ze raz zatankujesz kiepskiej jakosci paliwa i juz masz wtryski zatkane.

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-08-05 11:13:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-08-05 11:15:06 ]
  
 
po odłączeniu czujnika od przepustnicy brak zmian. paliwo hmm tankuje tylko na dobrych stacjach shell bp lukoil dwa razy zatankowalem na neste i raz na orlenie
  
 
Filtr paliwa kiedy wymieniales ?
Pompa paliwa nie jest zapchana jakims syfem ? Moze neste tak to urzadzilo. Gdzie ostatnio tankowales ?
  
 
około dwa dni temu i od tamtego czasu lukoil i shell. Pompka była czysta jak przekładałem przy swapie. i przykładowo zalewam za 100 zł zrobie jakies 100-120 km a przy tankowaniu za 60 około 100 wiec moze wtryskiwacze leją ale to tylko moze mi się wydawac. ogólnie mam wrazenie jakby go cały czas zalewało
  
 
Może przepływka, lub zawalony kat?
  
 
może też coś z masą być, ale przepływka również bardzo prawdopodobna, miałem po swapie podobny problem, ale na niższych obrotach.
  
 
kata niema jest przelot. no temat jest cieżki podmienie moze przepływke i czujnik od przepusnicy i zobaczymy. A jesli np wtryski leją to jakie kupic te same co były czy np od mondeo 2.0 czy cos w tym stylu
  
 
jak wtryski to te same, chyba, że chcesz podnieść moc silnika, to wtedy komplet z mdo 2,0 kup.
  
 
dzis pojezdziłem z odpiętą przepływką iiii troche mniej go zalewa przy odcieciu i przy hamowaniu silnikiem strzela z wydechu tzn przy hamowaniu silnikiem tak czy siak strzelal

[ wiadomość edytowana przez: AlexMk5 dnia 2012-08-07 23:01:03 ]
  
 
Wymieniłem czujnik polozenia przepustnicy, sprawdziłem czy dolot jest szczelny, wtryski puszczają mgiełke wymieniłem przepływke i dalej nic. Rano jak go odpalam trzyma 1500obrotów pozniej spadają szarpie przygasa ale na ciepłym silniku jest lepiej
  
 
Odpięcie przepływki raczej nie pomoże, ale pomóc może jej otworzenie i wyczyszczenie tych dwóch drucików. Ja miałem tylko delikatną warstewkę kurzu, ale po wyczyszczeniu normalnie auto ożyło.

A tak w ogóle to nie uważam za dobrego ani paliwa z lukoil, ani też przewodów sentecha. Z jednym i drugim miałem styczność oraz problemy.