Regulacja 2 gaźników

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Po wstępnych konsultacjach z Bartkiem (dzięki postanowiłem jeszcze zasięgnąć opinii / poradzić się większej grupy, bo co dwie głowy to nie jedna otóż wprowadzam w życie pomysł 2 standardowych gaźników w 2107, ogólnie wszystko już poskładane na 2 gaźnikach od samary (2108-1107010) i teraz zaczęły się chyba schody jak to ustawić, żeby jako tako chodziło i dało się dojechać do jakiegoś magika. Objawy są takie, jak tylko wyłączy się całkiem ssanie to silnik gaśnie - wyregulować skład mieszanki, bo np za uboga ?? to chyba pytanie wyjściowe, bo o ustawianiu wolnych obrotów przy ssaniu nie ma chyba co rozmawiać narazie z rzeczy ważnych dodam, że jeśli wierzyć poprzedniemu właścicielowi, w silniku jest sportowy wałek, ale jaki nikt nie wie, i nawet przy jednym gaźniku ciężko było uzyskać niskie obroty w okolicy 800-1000. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, podpowiedzi na co zwrócić uwag itd

pzdr
  
 
No to cie niepociesze. Chlopaki co takie rzeczy w Rosji tez robia glownie narzekaja na zgranie dwoch gaznikow. Maja na to sposob. Sa takie swiece z okienkiem, w ktorym to widac kolor wybuchu mieszanki. Dwie takie swiece zalatwia twoj problem, widuje czasami je na allegro. Natomiast ode mnie taka uwaga, gazniki samary sa lepsze od 07 i tak zwany gaznik sportowy jest zrobiony na bazie 08. Gazniki tez mozesz ustawic u kogos kto robi motory, bo tu tez sa kilka gaznikow, a czy ustawi ci je w aucie nie powiem.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
A jeśli już siedzimy w gaźnikach motocyklowych to można zakupić wakuometry i z nimi wyregulujesz.
  
 
hehe mów dalej tematyka motocykli a tym bardziej wakuometrów do niej to już czarna magia, zdradzisz coś więcej ? na razie, nie wiem czy dobrze, postawiłem sobie za cel, takie ich ustawienie zeby nie gasł i jeździł a później chciałbym już bawić się w mieszankę tip top

pzdr
  
 
Cytat:
2012-08-06 22:15:43, Kuba2107 pisze:
A jeśli już siedzimy w gaźnikach motocyklowych to można zakupić wakuometry i z nimi wyregulujesz.



uszatek ma gaźnik z 8-ki (samary).
i ich regulacja będzie bardziej skomplikowana, bo jeden gaźnik podaje na 2 cylindry - ale idzie to zrobić naturalnie.

Miś, upewnij się, że kolektory lewego powietrza nie wpuszczają, i gaźniki stoją hermetycznie.
potem regulować.
Przeszkadzać będzie ten wałek, ale nie wiadomo jaki sport, bo moze odn wymaga regulacji faz rozrządu.
  
 
Cytat:
na razie, nie wiem czy dobrze, postawiłem sobie za cel, takie ich ustawienie zeby nie gasł i jeździł a później chciałbym już bawić się w mieszankę tip top pzdr



A widziales upalony zawor albo wypalona dziure w tloku?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
...to akurat tak, ale jakoś do warsztatu dojechać muszę, choć szkoda, że nie da się tego chałupniczo wyregulować
  
 
Nie, no spoko. Mozesz smialo posmigac jakis czas, ale nie w trase. Nie wiem czy ktos bedzie chcial sie pobawic w te twoje gazniki. Jak bys mial uklad wydechowy tez podzielony na dwa osobne, zdecydowanie latwiej bylo by to ustawic.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
specjalistę teoretycznie już znalazłem, ponoć ma iść podobnie jak z poziomymi więc zobaczymy, wydechu już rozdzielać nie będę powiększe tylko
  
 
I tu sie mylis, bo poziome gazniki to nie to samo.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
ja się tylko trzymam tego, że da się to zrobić bo działające przykłady widziałem, więc poddawać się na razie nie poddaje
  
 
Najwazniejsze w tym wszystkim to idealne zgranie otwarcie przepustnic.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
800-1000? za mało
Ja celowałbym w 1000-1500 (mówimy o wolnych obrotach).
Zależy jaki masz wałek. Ja mam wałek z Estonii (oznaczenie 7) z tego co kojarzę ma powyżej 300' i wolne obroty w okolicach 1000-1200 a powinno być nieco więcej. Generalnie jeśli chodzi o jednostajną pracę silnika przy sportowym wałku to jest to raczej nie do osiągnięcia.


http://www.youtube.com/watch?v=xpdvRl41QKI&list=UU5BkWxMHXbl3OGBgG0bWJIA&index=10&feature=plcp

[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2012-08-06 23:55:58 ]
  
 
jednostajną czy na standardowych niskich obrotach ? przy jednym gaźniku chodził w okolicach 1500
  
 
A to ze masz dwa gazniki, to nic sie nie zmienilo. Obroty pozostaja takie same, czyli 1500.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
czyli logicznie myśląc,mieszanka to jedna sprawa, a to że gaśnie po całkowitym wyłączeniu ssania to efekt tego ze wolne obroty są za niskie, dobrze myślę ?

pzdr
  
 
Tomku, estoniec ma 256°, a estoniec+ ma 289°.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Misiu, bardzo dobrze myslisz

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
hehe no to z tym sobie chyba poradzę choć śruba do regulacji wolnych obrotów nie przewiduje chyba takich wartości
  
 
Niestety Szokolada mylisz się ...
Słowa Pana Wozowicza przytoczone przez Fleszera:

"7- 330-336
Wymaga bardzo duzego stopnia sprezania, ktory da sie osiagnac tylko za pomoca garbatych tlokow.
A najgorsze jest to, ze nie nadaje sie on do blaszanych
Tylko do formuly gdzie waga jest niewielka.
To nie jest moj wymysl, a slowa pana Wozowicza ktory scigal sie na ladach/formulach juz w 70 latach "


Chodzi o jednostajną pracę na sportowym wałku rozrządu.
Każdy "koksowany" motor charakterystycznie "przebiera" na wolnych obrotach.

[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2012-08-07 00:23:49 ]