[MKVII]-schemat R3+bezp.14= pompa paliwa, pilne!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuję pilnie schematu do essa 1997r., 1,6 zetec, 90 KM takiego gdzie:
- przekaźnik R3, pompa paliwa
- bezp. nr 14, pompa paliwa
Mam problem, zregenerowałem skrzynkę bezp. (97AG 14A073 DB) a problem przerywania zasilania pompy paliwa jest dalej. Chcę wymienić wszystkie połączenia pomiędzy R3, bezp. nr 14, EEC IV. Z góry dzięki fest za pomoc. Proszę o szybkie wsparcie,-ess kilka dni nieruchomy. W necie znalazłem tylko schematy z R9 od pompy i bezp. nr 5.
  
 
wg schematu z WKŁ do essów po 95r za pompe paliwa odpowiada F33 (20A - i taką też wartość podaje dla mk5 na bezp F5)
F14 ma 10A i jest opisany jako sterowanie silnika. ze schematu sterowania silnika RKC wynika, że to bezp sondy lambda.
Przekaźnik pompy wg tego samego schematu to K4 (cztero pinowy o wyprowadzeniach opisanych: 85, 86 - cewka, 30, 87 styki. (koloru nie znam)
Z przekaźnika na pompę idzie przewód fioletowo/pomarańczowy (może iść albo bezpośrednio, albo przez PATS jak masz immo. za immo kolory te same)
z bezwładnościowego na cewkę przekaźnika idzie przewód czarno niebieskia na bezwładnościowy czarny.

tyle z WKŁ. nie daje 100% gwarancji na to, bo to tylko książka a ja tego nie sprawdzałem.
Nie wiem czy to coś pomoże ale może się czegoś dopatrzysz


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-09-11 12:43:52 ]
  
 
Venom, dzięki bardzo za pomoc (napracowałeś się ). Ja mam tak jak napisałem tj. przekaźnik pompy paliwa R3, bezpiecznik pompy nr 14=15A, skrzynkę jak podałem wcześniej. Spotkałem się w innym temacie, że ktoś miał tez taki sam układ, więc na pewno nie jest to jakaś przeróbka. Przypomniałeś mi, że jeszcze jest immo, no właśnie też powinienem go uwzględnić a całkowicie wypadło mi to z głowy.
Czekam może ktoś jednak ma ten schemat. Pozdrawiam.

Koledzy, może jednak ktoś znajdzie ten schemat. Mam wszystko rozkopane... please help!!!




[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-12 13:29:51 ]
  
 
chyba pomyliles bezpieczniki i przekazniki bo od pompy paliwa jest przekażnik R9 i bezpiecznik F5.Jak jest przerwa zasilania to sprawdz co ja przerywa czy EECiV nie daje zasilania czy nie ma + po zaplonie.
Sprawdz jeszcze bezpiecznik C pod maska.
[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-16 08:57:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-16 09:04:37 ]
 
 
Nie pomyliłem (przy regeneracji skrzynki trudno pomylić bezpieczniki ). Na forum jest kilka tematów, gdzie jest tak jak mówię tj. R3 i bezp. 14-zasilanie pompy na 1000%.
Dalej nie mogę znaleźć tego schematu, nawet próbowałem się zarejestrować na niemieckim forum essa, ale widocznie obcych nie wpuszczają .
  
 
Napewno masz sterownik EECIV?

Dla EECIV w/g mojej wiedzy od pompy paliwa był bezpiecznik F33 (20A)
Dla EECV bezpiecznik F14 (15A)

Schemat dla EECIV 1.6 16V [L1H, L1E]



Schemat dla EECV 1.6 16V [L1K]



A tak między nami to po jaką chorobę do tego schemat?
Sprawdzasz po kolei:
1. Pompa paliwa - podłączenie w zbiorniku + wtyczka przy pompie
2. Przekaźnik - połączenia, mechanika przekaźnika
3. Bezpiecznik - połączenia
4. Wyłącznik bezwładnościowy - połączenia (można go obejść i spiąć do testów na krótko)
5. ECU !!! - najlepiej podmienić na próbę
6. Pats - immobilajzer może utrudniać życie

A w zasadzie to co się dzieje z autem?
  
 
1. Szkoda, że kolega Potrzeboski nie odpisuje na privy...
2. Jaki masz przekaźnik R14: piny 54-34, czy 30-85-86-87 ?
3. Czy masz napęd 4x4, albo czy skrzynka od takiego nie pochodzi przypadkiem?
4. Skąd pomysł, że to wina obwodu pompy? Czasami przekaźnik R3 jest odpowiedzialny za sterowanie silnika, ale czy tak jest w mk7, trudno powiedzieć.
5. http://www.escort.gagat.net/ciekawe/bezpieczniki.html
6. Masz może foto swojej skrzynki z przekaźnikiem R3?
7. Tak jak Suchii napisał, przy EECV bezpiecznik pompy jest F14.


Uploaded with ImageShack.us

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2012-09-17 07:22:54 ]
  
 
Surec odpisuje, odpisuje
Mam EECIV, bezp. F 14-15A i R3 od pompy (później odszukam posty innych kolegów, które to potwierdzają). Ess z grydnia 1997r., bolero. nie mam 4x4.
Na bank wina (nie pompy) tylko układu jej zasilania. Po przekręceniu kluczykaa nie słychać jej charakterystycznego dźwięku i nie ma 12V na pompie, tego które wskakuje na 1-2 sek.
Sumi pompa paliwa jest ok., przekaźnik też, skrzynkę bezpieczników przelutowałem i 2 dni sprawdzałem połączenia na przejście, wyłącznik bezwładnościowy zwarłem, jak sprawdzić immobilajzer?. ECU nie mam ,myślę już o tym, aby go podmienić.
Raz na kilka dni nie mogę uruchomić essa, jak pisałem nie ma zasilania paliwa, kręcę kilkanaście razy i nic. Odstawiam essa, aż dokładnie ochłodnie silnik i po 1h zapala. Szukam schematu, bo chcę skrosować wszystkie połączenia od ECU, skrzynki bezp. pompy itd.

Jeszcze jedno, jak jest sprawny i wyciągnę R3 nie ma zasilania pompy podobnie bezp. nr 14. Oznaczenie przekaźnika podam później.



[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-17 07:43:27 ]
  
 
Do wysterowania przekaźnika pompy potrzeba kilku sygnałów (PATS, sygnał z kompa i inne). Bez tego przekaźnik nie ruszy pompy, dlatego sprawdziłbym inne drogi. Zimne luty w PATS już przerabiałem, ale tylko w Probe, w escorcie są mądrzejsi ode mnie.
Wył bezwł jest za pompą.
Z tym wyciąganiem R3 i F14..., to patrz wyżej.
Daj foto skrzynki z przekaźnikami i bez.
A przekaźniki sprawdzałeś, nie sklejają się?
Możesz też sprawdzić sobie połączenia pomiędzy ECU, EDIS i innymi elementami.
W WKiŁ jest procedura, ale można też sprawdzić kody (wtedy, jak nie odpala).

W temacie przypomniała mi się kiedyś historia: Jedziemy z kumplem maluchem (gościu mało gramotny-elektryk, nówka maluch), gasną światła. Stajemy, on wyciąga bezpieczniki po kolei, jak zgasły kolejne światła po wyjęciu bezpiecznika - on bach, bezpiecznik w krzaki. Bo przecież jak zgasło, to bezpiecznik zły...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2012-09-17 09:18:39 ]
  
 
Cytat:
2012-09-17 09:17:58, surec pisze:
Do wysterowania przekaźnika pompy potrzeba kilku sygnałów (PATS, sygnał z kompa i inne).


Dlatego chcę to wszystko sprawdzić, ew. skrosować. Zimne luty w pats?, nie bardzo wiem o co chodzi?, gdzie zimne luty w immo?. Przekaźniki sprawdziłem i podmieniałem. Nie mam możliwości podłączenia interfejsu, pisałem o tym w innym wątlu, - dziwny ten ess jest .
Wył bezwładnościowy za pompą?-ale przecież przez niego idzie zasilanie do pompy, więc jest szeregowo wpięty w układ zasilania pompy.
Dam foto skrzynki trochę później, mam problem z kompem (bad-sektory) i przerzucam na inny dysk.
  
 
Trochę pogrzebałem i... znalazłem taką hybrydę jak Twoja, widać w ostatnich latach produkcji wsadzali w escorta co zostało na półkach w magazynie.

sambor2 weź sprawdź czy to w 100% R3 odpowiada za pompę paliwa. Kiedy auto odpala normalnie dotknij przekaźnik palcem lub przyłóż ucho i przekręć zapłon - przekaźnik powinien zaskoczyć i po kilku sekundach puścić.

Skrzynkę przelutowałeś, sprawdzałeś ją na przejście, ale robiłeś to przy pomocy omomierza czy tak jak trzeba pod obciążeniem?
Badanie samego oporu nie daje wiarygodnych wyników bo przejście pokaże, ale po podaniu napięcia takiego przejścia już nie ma.

Można też poszukać przekaźnika pompy pod pozycją R6.

Koniecznie sprawdź sam przekaźnik:
Powinien mieć opór cewki w granicach 110-160Ohm
Opór na pinach zwiernych przy zwartym przekaźniku nie powinien być większy niż 1Ohm, przy rozwartych stykach opór do nieskończoności.

Kiedy auto nie gada sprawdź napięcie na pinie zasilającym cewkę przekaźnika, jeśli jest 12V to przekaźnik do d.... Jeżeli nie ma sprawdź czy jest napięcie na bezpieczniku - jeżeli jest to szukaj problemu po drodze bezpiecznik - przekaźnik oraz wyłącznik bezwładnościowy - przekaźnik.

WYMIEŃ BEZPIECZNIK - na oko może wydawać się cały a w wyjątkowych okolicznościach może nie przewodzić prądu.

Się naprodukowałem ale i tak na sam koniec dodam że stawiam na niedomaganie ECU.

Ps. Przez wyłącznik bezwładnościowy idzie masa z ECU do przekaźnika, brak masy = brak zasilania na pompie a co za tym idzie - posprawdzaj masy
  
 
Na pewno R3 sprawdzałem tak właśnie palcem . Gdzie tę hybrydę znalazłeś, może tam będą jakieś schematy, inne ciekawe rzeczy?. Skrzynkę sprawdzałem na przejścia, nie pod obciążeniem. Przez ostatnie 3 tygodnie podmieniałem 3 inne przekaźniki. Aby sprawdzić to zasilanie na pinie przekaźnika muszę znowu czekać, aż usterka się powtórzy . Bezpiecznik wymieniłem wcześniej, po polutowaniu skrzynki.
Z tą masą to dobra podpowiedź, - dzięki. Też się obawiam, że to może być ecu. Jak to jest? wystarczy, że będzie EEC IV, czy też trzeba się sugerować datą, innymi oznaczeniami?
ps. Najgorsze jest to, że sprawdzeń teraz dokonuje, jak wszystko gra. Potem w drodze trochę problematycznie zrzucać skrzynkę i wydłubywać kabelki.
Surec podrzucił mi trochę schematów, wieczorem sprawdzę może będzie i ta moja hybryda>

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-17 10:28:27 ]
  
 
Tak, macie rację, masa z wył.bezwł zasila przekaźnik.
Immo - nie wiem jak w escorcie, ale np w probe był oddzielnym modułem z płytką. Zimne luty na płytce i problem z zasilaniem pompą i układem zapłonowym.
Ja miałem przypadek, że R3 był przekaźnikiem Run Engine w Mk5. Cokolwiek to znaczy, to po jego wyjęciu brak było pompy, wtrysków i zasilania EEC.
Jak wygląda przekaźnik R3 u Ciebie i jakie ma piny?
Przekaźnik cyka, jak nie możesz odpalić?
Napięcie jest wtedy na pompie?
Jeśli dzieje się to po nagrzaniu i okresowo, to wg mnie wina leży po stronie czujników, które blokują przekaźniki. A pompę sprawdzałeś na krótko, wtedy jak nie możesz odpalić?
Nie ma bata, musisz pojeździć rozebranym autem i diagnozować na bieżąco...
  
 
W essie nie ma oddzielnej płytki immo, przynajmniej u mnie. Podam piny przekaźnika wieczorem (mały brązowy). Jak nie chce odpalić - brak napięcia na pompie, ale jeszcze nie udało mi się sprawdzić czy wtedy cyka przekaźnik, teraz na złość nie chce się zepsuć . To nagrzanie chyba nie ma większego znaczenia, tak szukając dziury w całym zasugerowałem się, że po 1 h odczekania, przy okazji ostygł silnik. Jak nie ma zasilania to nie ma sensu sprawdzać pompy, wożę 2-gą w essie i czekam, gdyby ta 1-sza nie chodziła pod napięciem, wtedy wrzucam 2-gą.

Przekaźnik PA66-GF25, piny 1,2,3,5. (zapomniałem, że mam go przy sobie, któryś z kolei zapasowy)


[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-17 11:21:08 ]
  
 
przekaźnik sprawdzisz podmieniając na inny brązowy od świateł długich i krótkich. są identyczne.
Zrób sobie wskaźnik diodowy (LED+opornik 1 kOhm) lub kilka i powpinaj je w odpowiednie obwody(wtyczka przy pompie, bezpiecznik, przekaźnik itp.)
W momencie gdy zaniknie napięcie, będziesz wiedział w którym miejscu.
Pamiętaj, że od uszkodzonego odcinka pogasną wszystkie LEDy aż do pompy.

  
 
Cytat:
2012-09-17 20:31:25, Slawko pisze:
przekaźnik sprawdzisz podmieniając na inny brązowy od świateł długich i krótkich. są identyczne. Zrób sobie wskaźnik diodowy (LED+opornik 1 kOhm) lub kilka i powpinaj je w odpowiednie obwody


Podmieniłem przekaźniki, pisałem wcześniej . No kurcze Slawko z tymi diodami to mnie zaskoczyłeś, super sprawa.-na coś takiego bym nie wpadł. Przed chwilą wróciłem, dzisiaj cały dzień brak usterki .
Jutro wieszam diody.

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-17 20:53:45 ]
  
 
Tylko wpinaj je w obwód w taki sposób, aby katoda była do masy niezależnej, (czyt. karoserii). gdzie dasz rezystor nie ma znaczenia. dla 12V nie dawaj mniejszego niż 750ohm(przy wzroście napięcia, mogą przepalać się diody).
Rezystory mogą być od 0,125W w górę. im mocniejsze tym lepiej, ale wzrastają gabaryty, tak, ze nie dawaj większych niz 0,25W
  
 
Ok. dzięki Slawko.
  
 
Ledami sprawdzisz tylko "plusy", "masę-minusy" już omomierz, albo dioda do aku+, i sprawdzasz masę. Ale zwarcia układu Ledem unikaj...
Ja Ci mówię - sprawdż kody, zresetuj kompa, adaptacja i sprawdż znowu kody.
  
 
Cytat:
2012-09-17 22:06:44, surec pisze:
Ja Ci mówię - sprawdż kody, zresetuj kompa, adaptacja i sprawdż znowu kody.


Nie sprawdzę kodów, do tego essa nie ma interfejsu . Prawdopodobnie jakiś Czech zrobił ale nie do końca się sprawdził, było to opisane w ubiegłym roku na innym forum forda, chyba ford-club-polska. Jak już pisał kolega ten mój ess to jakaś hybryda