Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2012-09-16 22:49:51 Napewno masz sterownik EECIV?
Dla EECIV w/g mojej wiedzy od pompy paliwa był bezpiecznik F33 (20A) Dla EECV bezpiecznik F14 (15A) Schemat dla EECIV 1.6 16V [L1H, L1E] Schemat dla EECV 1.6 16V [L1K] A tak między nami to po jaką chorobę do tego schemat? Sprawdzasz po kolei: 1. Pompa paliwa - podłączenie w zbiorniku + wtyczka przy pompie 2. Przekaźnik - połączenia, mechanika przekaźnika 3. Bezpiecznik - połączenia 4. Wyłącznik bezwładnościowy - połączenia (można go obejść i spiąć do testów na krótko) 5. ECU !!! - najlepiej podmienić na próbę 6. Pats - immobilajzer może utrudniać życie A w zasadzie to co się dzieje z autem? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2012-09-17 07:22:36 1. Szkoda, że kolega Potrzeboski nie odpisuje na privy...
2. Jaki masz przekaźnik R14: piny 54-34, czy 30-85-86-87 ? 3. Czy masz napęd 4x4, albo czy skrzynka od takiego nie pochodzi przypadkiem? 4. Skąd pomysł, że to wina obwodu pompy? Czasami przekaźnik R3 jest odpowiedzialny za sterowanie silnika, ale czy tak jest w mk7, trudno powiedzieć. 5. http://www.escort.gagat.net/ciekawe/bezpieczniki.html 6. Masz może foto swojej skrzynki z przekaźnikiem R3? 7. Tak jak Suchii napisał, przy EECV bezpiecznik pompy jest F14. Uploaded with ImageShack.us [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2012-09-17 07:22:54 ] |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2012-09-17 10:14:44 Trochę pogrzebałem i... znalazłem taką hybrydę jak Twoja, widać w ostatnich latach produkcji wsadzali w escorta co zostało na półkach w magazynie.
sambor2 weź sprawdź czy to w 100% R3 odpowiada za pompę paliwa. Kiedy auto odpala normalnie dotknij przekaźnik palcem lub przyłóż ucho i przekręć zapłon - przekaźnik powinien zaskoczyć i po kilku sekundach puścić. Skrzynkę przelutowałeś, sprawdzałeś ją na przejście, ale robiłeś to przy pomocy omomierza czy tak jak trzeba pod obciążeniem? Badanie samego oporu nie daje wiarygodnych wyników bo przejście pokaże, ale po podaniu napięcia takiego przejścia już nie ma. Można też poszukać przekaźnika pompy pod pozycją R6. Koniecznie sprawdź sam przekaźnik: Powinien mieć opór cewki w granicach 110-160Ohm Opór na pinach zwiernych przy zwartym przekaźniku nie powinien być większy niż 1Ohm, przy rozwartych stykach opór do nieskończoności. Kiedy auto nie gada sprawdź napięcie na pinie zasilającym cewkę przekaźnika, jeśli jest 12V to przekaźnik do d.... Jeżeli nie ma sprawdź czy jest napięcie na bezpieczniku - jeżeli jest to szukaj problemu po drodze bezpiecznik - przekaźnik oraz wyłącznik bezwładnościowy - przekaźnik. WYMIEŃ BEZPIECZNIK - na oko może wydawać się cały a w wyjątkowych okolicznościach może nie przewodzić prądu. Się naprodukowałem ale i tak na sam koniec dodam że stawiam na niedomaganie ECU. Ps. Przez wyłącznik bezwładnościowy idzie masa z ECU do przekaźnika, brak masy = brak zasilania na pompie a co za tym idzie - posprawdzaj masy |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2012-09-17 10:26:54 Na pewno R3 sprawdzałem tak właśnie palcem . Gdzie tę hybrydę znalazłeś, może tam będą jakieś schematy, inne ciekawe rzeczy?. Skrzynkę sprawdzałem na przejścia, nie pod obciążeniem. Przez ostatnie 3 tygodnie podmieniałem 3 inne przekaźniki. Aby sprawdzić to zasilanie na pinie przekaźnika muszę znowu czekać, aż usterka się powtórzy . Bezpiecznik wymieniłem wcześniej, po polutowaniu skrzynki.
Z tą masą to dobra podpowiedź, - dzięki. Też się obawiam, że to może być ecu. Jak to jest? wystarczy, że będzie EEC IV, czy też trzeba się sugerować datą, innymi oznaczeniami? ps. Najgorsze jest to, że sprawdzeń teraz dokonuje, jak wszystko gra. Potem w drodze trochę problematycznie zrzucać skrzynkę i wydłubywać kabelki. Surec podrzucił mi trochę schematów, wieczorem sprawdzę może będzie i ta moja hybryda> [ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-17 10:28:27 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2012-09-17 10:41:02 Tak, macie rację, masa z wył.bezwł zasila przekaźnik.
Immo - nie wiem jak w escorcie, ale np w probe był oddzielnym modułem z płytką. Zimne luty na płytce i problem z zasilaniem pompą i układem zapłonowym. Ja miałem przypadek, że R3 był przekaźnikiem Run Engine w Mk5. Cokolwiek to znaczy, to po jego wyjęciu brak było pompy, wtrysków i zasilania EEC. Jak wygląda przekaźnik R3 u Ciebie i jakie ma piny? Przekaźnik cyka, jak nie możesz odpalić? Napięcie jest wtedy na pompie? Jeśli dzieje się to po nagrzaniu i okresowo, to wg mnie wina leży po stronie czujników, które blokują przekaźniki. A pompę sprawdzałeś na krótko, wtedy jak nie możesz odpalić? Nie ma bata, musisz pojeździć rozebranym autem i diagnozować na bieżąco... |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2012-09-17 10:54:34 W essie nie ma oddzielnej płytki immo, przynajmniej u mnie. Podam piny przekaźnika wieczorem (mały brązowy). Jak nie chce odpalić - brak napięcia na pompie, ale jeszcze nie udało mi się sprawdzić czy wtedy cyka przekaźnik, teraz na złość nie chce się zepsuć . To nagrzanie chyba nie ma większego znaczenia, tak szukając dziury w całym zasugerowałem się, że po 1 h odczekania, przy okazji ostygł silnik. Jak nie ma zasilania to nie ma sensu sprawdzać pompy, wożę 2-gą w essie i czekam, gdyby ta 1-sza nie chodziła pod napięciem, wtedy wrzucam 2-gą.
Przekaźnik PA66-GF25, piny 1,2,3,5. (zapomniałem, że mam go przy sobie, któryś z kolei zapasowy) [ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-17 11:21:08 ] |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2012-09-17 20:31:25 przekaźnik sprawdzisz podmieniając na inny brązowy od świateł długich i krótkich. są identyczne.
Zrób sobie wskaźnik diodowy (LED+opornik 1 kOhm) lub kilka i powpinaj je w odpowiednie obwody(wtyczka przy pompie, bezpiecznik, przekaźnik itp.) W momencie gdy zaniknie napięcie, będziesz wiedział w którym miejscu. Pamiętaj, że od uszkodzonego odcinka pogasną wszystkie LEDy aż do pompy. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2012-09-17 20:53:07
Podmieniłem przekaźniki, pisałem wcześniej . No kurcze Slawko z tymi diodami to mnie zaskoczyłeś, super sprawa.-na coś takiego bym nie wpadł. Przed chwilą wróciłem, dzisiaj cały dzień brak usterki . Jutro wieszam diody. [ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-17 20:53:45 ] |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2012-09-17 21:39:49 Tylko wpinaj je w obwód w taki sposób, aby katoda była do masy niezależnej, (czyt. karoserii). gdzie dasz rezystor nie ma znaczenia. dla 12V nie dawaj mniejszego niż 750ohm(przy wzroście napięcia, mogą przepalać się diody).
Rezystory mogą być od 0,125W w górę. im mocniejsze tym lepiej, ale wzrastają gabaryty, tak, ze nie dawaj większych niz 0,25W |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2012-09-17 21:51:33 Ok. dzięki Slawko. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2012-09-17 22:06:44 Ledami sprawdzisz tylko "plusy", "masę-minusy" już omomierz, albo dioda do aku+, i sprawdzasz masę. Ale zwarcia układu Ledem unikaj...
Ja Ci mówię - sprawdż kody, zresetuj kompa, adaptacja i sprawdż znowu kody. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2012-09-18 06:09:45
Nie sprawdzę kodów, do tego essa nie ma interfejsu . Prawdopodobnie jakiś Czech zrobił ale nie do końca się sprawdził, było to opisane w ubiegłym roku na innym forum forda, chyba ford-club-polska. Jak już pisał kolega ten mój ess to jakaś hybryda |