VAZ 2106 - farmaceuta89

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
To mój pierwszy post na tym forum, chciałbym w nim zaprezentowac moje oczko w głowie i jego krótka historię.

VAZ 2106 1500s 1981r.

Autko 3 latatemu odkupiłem od stryja ratując je przed szrotem.
Łada po umyciu i wyczyszczeniu prezentowało się całkiem znośnie dopuki nie podnioslem dywaników.

POCZĄTEK

Samochód pojechał do blacharza który zajął się dziurami następnie kolej przyszła na lakier który postanowiłem położyć samodzielnie co nie było dobrym pomysłem...
Zaczołem prace nad ładą gdy uczęszczałem jeszcze do szkoły i miał być to samochód nisko budżetowy dlatego decyzja o malowaniu samemu ale jak to mówia człowiek uczy się na własnych błędach teraz wiem ze zelepiej czasem zainwestować żeby uzyskać lepszy efekt.
MALOWANIE

Na koleją zime zaplanowałem remont silnika ponieważ pochłaniał ogromne ilości oleju dotego był kilkakrotnie przegrzany przez stryjka. Dodatkowo postanowilem wymienić oryginalną skrzynie 4b na polonezowską 5b co nie było najrozsądniejszym pomysłem. Polonezowska skrzynia jest bardzo głosna i ma troche inne przełożenia na 1 i 2 biegu przez co ładziance zmniejszyło się przyśpieszenie.
Oraz zostało wyremontowane całe zawieszenie i układ hamulcowy.
Z wielkim bólem serca w celu zwiększenia ekonomi zamontowałem instalacje gazową. Instalacja nie jest wbita w dowód ale przeglądy przechodzi bez problemu

KAPITALKA

Samochód całą zeszłą zime przestał pod wiatą pod plandeką na wiosne konieczna była wymiana układu wydechowego. Doszedł do tego remont gaźnika, pomki paliwa i reduktora.

W tym sezonie zamontowałem 14" felgi z vw z ręcznie polerowanego aluminium na opony rzuciłem białe pasy całość nie wygląda kożystnie dlatego w malowaniu są 13" stalowe felgi poszeżone o 2" będa też nowe oponki już bez pasów. W krótce zdjęcia.
Na wiosne została zmieniona cała tapicerka. Kupiłem bagażnik dachowy i stylową gałkę zmiany biegów.
Po zamontowaniu nowych felg myśle o obniżeniu całej Łady mam drugi komplet sprężyn i będe testował rozwiązania.
Mażył mi się również AIR RIDE ale wymagało by to usunięcia amortyzatorów z przedniej osi ale to nie wchodzi w gre ponieważ auto służy do codziennej jazdy.

GOTOWA

Mile widziane są rady, sugestie, opinie.

Pozdrawiam wszystkich miłośników marki.
  
 
No cóż, witaj w klubie. Najpierw oglądałem fotki i obmyślałem, potem czytałem tekst. Co przyszło mi do głowy? Nie zrobiłeś tego malowania dobrze, a wręcz schrzaniłeś. Ale dobrze, ze sam to rozumiesz. Tak samo ze skrzynią od polmosa, ale również wiesz ze popełniłeś błąd. Efekt końcowy jest nawet, nawet, trochę napolerowałes się. Felgi mi nie podobają się, ale paski na oponach tak. Generalnie dojrzewasz i szukasz lepszych rozwiązań. Powodzenia w poszukiwaniu dobrego kierunku.

P.S. Moja wada/zaleta jest taka, ze zawsze mówię to co myślę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
ja też witam w naszych skromnych progach i wśród ludzi mających lekką szajbe(albo i większą) na temat tych aut

ja czytałem i w odp momentach fotu oglądałem więc myśle że akurat wyszła w miare ok jak na pierwsze auto wyremontowane ::

co do skrzyni polecam tę z nivy

Pozdrawiam i życze zadowolenia z dalszej eksploatacji tego arcydziela rosyjskiej technologii

P.S. Po części warto pisać do kolegi bartrix (ori ruskie ma prosto z mateczki Rasiji )


[ wiadomość edytowana przez: ladamaniak dnia 2012-09-12 23:44:36 ]
  
 
Ja również witam,
Podpisuję się pod tym co napisali moi przedmówcy. Idziesz w dobrym kierunku tylko te felgi i bagażnik na dach to pomieszanie dwóch epok. Felgi od VW zupełnie mi nie leżą.
Paski na oponach malowałeś sam, jeżeli tak to czym?
  
 
Cytat:
nie wygląda kożystnie dlatego w malowaniu są 13" stalowe felgi poszeżone


Arz się pżeraziłem jak to zobaczyłem

Cytat:
Nie zrobiłeś tego malowania dobrze, a wręcz schrzaniłeś


Oj Szoko, dobrze że mojej Ładzianki nie widziałeś. Dlatego się nią nie chwalę. Pisanie zaś szczerze uważam za wielką zaletę, bo w końcu nikt nie musi się z innym zgadzać, ale to daje do myślenia.
  
 
No, nareszcie kolejna osoba z naszego regionu. Liczę, że nie trzymasz Szóstki tak jak reszta w garażu (przenośnia jakby ktoś nie wiedział)i pokażesz się tym autem chociaż parę razy w roku.

PS Aktualizuj non-stop temat. Każda 2106 jest tego warta.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Witamy
Jak i reszta, podpisuję się pod tym, że felgi z volksa tu po prostu nie pasują, ale dobrze, że o tym wiesz, a jeszcze bardziej ucieszyłem się z "poszerzek" Mimo wszystko cieszę się, że kolejna osoba wkłada serce w swoją Ładę
Pozdrawiam i życzę wielu lat z Ładami
  
 
Kozystając z wolnej chwili kontynuje temat 2106. Dorzucam zdjęcia nowych obić foteli oraz felg które odebralem wczoraj od malarza.

FOTELE I KOŁA

W przyszłym tygodniu wrzuce jak lada wygląda juz na nowych kołach mam nadzieje ze do tego czasu dojdą blaszane kołpaki.

Jeśli ktos zapyta dlaczego w obiciu foteli występuje kolor niebieski juz odpowiadam i obrazuje

INSPIRACJA

Jakiś czas temu zainspirowało mnie powyższe zdjęcie dlatego na obicia wybrałem taki kolor. Plan zakłada, że jak złuszczy się z łady moje pseudo artystyczne malowanie chciał bym pomalować ją jak na zdjęciu i oile to mozliwe naciągnąć na dach albo skaje albo winyl jak w amerykańskich statkach.

Powracając do tego co jest... poczyniłem w autku kilka usprawnień żeby godnie wkraczało w XXI w. hehe mianowicie:
-Oświetlenie wnetrza lampki w drzwiach i swiatła postojowe wymienione na zarówki ledowe.
-2106 posiada dwie pary lamp wykożystałem środkową pare żeby świeciły jako swiatła dzienne właczają się po kilku sekundach po uruchomieniu silnika, są tam słabsze żarówki starego typu dzięki czemu nie zapominam o swiatlach i oszczędzam akumulator
-Zamontowalem centralny zamek i zrobilem mechanizm otwierania klapy bagaznika z pilota
-wstawilem sprężyne gazową do maski silnika zeby się sama otwierala po pociagnieciu dzwigni
-w baku zamiast smoka wstawilem elektryczną pompke paliwa którą właczam guzikiem przy przechodzeniu z gazu na bęzyne

Cytat:
Paski na oponach malowałeś sam, jeżeli tak to czym?


Jako że w sklepie nie mieli farby chlorokauczukowej namalowałem paski stalochronem hehe niby to samo. oczywiscie przed malowaniem należy z opony usunąć napisy pumeksem na wiertarke albo innym sposobem i przemyć rozpuszczalnikem. Trwałość pasów zależy od opony na przednich kołach mi zżułkły a na tylnych sie złuszczają.

Cytat:
Liczę, że nie trzymasz Szóstki tak jak reszta w garażu


Łada jest w ruchu cały czas jest to przedewszystkim samochód weekendowo wyprawowy ale czasem gdy brakuje ropy od zachodnich sąsiadów dojeżdzam nim do pracy.

  
 
Fajnie wyszły te koła. Ile mają szerokości? Mieszczą się w nadkolach?
Też chyba wrócę do ori felg z deklami.

Skoro wewnętrzne światła wykorzystałeś do dziennych to gdzie masz teraz drogowe?
  
 
Czołem!
Ile zapłaciłeś za tapicerkę?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
@lex
  
 
No i takie ori felgi mi się podobają, tamte alu kompletnie mi się nie widziały
  
 
Wrzucam świeże linki do zdjęć czerwonki, przed zimą zrobiona została polerka mojego nieszczęsnego malowania, udało się wyciągnąć trochę połysku ale to już ostatni raz, za rok może dwa będzie się szykować kolejne malowanie. Oddałem też stalowe elementy bagażnika do chromowania, ale efekt nie jest zadowalający, ponieważ elementy były chropowate, a wielokrotne miedziowanie chromowanie i polerowanie kosztowało by więcej niż 5 takich bagażników, następnym razem będe cynkował bo efekt podobny a rdzewieć nie będzie.

FOTOSTORY

W przygotowaniu jest nowe serducho którego montaż rozpocznie się na dniach.
Konkretnie będzie to silnik 1.7 MPI z nivy po kapitalce.

Silnik

Wkrótce postaram się dodać więcej zdjęć.
  
 
Bardzo ładna szóstka. Widać w niej sporo pracy.
Największe wrażenie na mnie zrobiło wnętrze. Jestem przeciwnikiem przerabiania oryginału, a zwolennikiem szukania używanego, ładnego i przede wszystkim oryginalnego ale Twój pomysł bardzo mi się podoba, bardziej niż "dizajnerów" Łady z jakiego materiału są niebieskie elementy?

A co z silnikiem się dzieje skoro wymieniasz?

Co do cynkowania to ja się kiedyś sparzyłem na efekcie gdy robiłem koła od WFM-ki. Chyba lepiej by wyszło oszprejować je niż cynkować

[ wiadomość edytowana przez: matesz123 dnia 2016-02-21 23:47:34 ]
  
 
ale ładna...
sprzedaj mi ją...
  
 
Piękna szóstka, aż mi się przypomniało jak z moją walczyłem
Blachy to miałeś przekozackie. Nie dało rady ich zostawić?
  
 
kawał dobrej roboty tu pokazałeś
  
 
Fotele są obite normalnym materiałem używanym przez tapicerów do mebli domowych, więc w samochodzie trochę ciężkie do utrzymania. Co śmieszne kolorystyka miała być odwrócona i na drzwi miał iść niebieski ale dla tapicera się popieprzyło i w sumie dobrze

Silnik jest w pełni sprawny 30 tys km po remoncie. Wymieniam bo tak mi się umyśliło hehe takie hobby po prostu nie mogę usiedzieć bez tworzenia projektu.

Łada raczej nigdy nie będzie na sprzedaż jeśli kornik nie zje to dzieci albo wnuki ją dostaną. Tak naprawdę z bliska nie jest idealna ma sporo niedociągnięć. Łada mnie nauczyła, że jeśli się na coś machnie ręką albo przyoszczędzi to się zemści prędzej czy później. Więc lepiej żeby remont trwał rok dłużej a być pewnym że wszystko zostało zrobione dobrze.

Stara rejestracja niestety była nie do uratowania bo zmieniał się powiat i nie pozwolili zostawić.

  
 




-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3