[mkVI] Duże spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, od niedawna jestem posiadaczem escorta '94 1.6 90KM w benzynie bez gazu. Jestem przerażony spalaniem. Choćbym nie wiem jak oszczędnie starał się jeździć to spalanie za nic nie zejdzie poniżej 11-12l/100km. Wymieniłem filtr paliwa, sondę lambda na oryginalną, termostat na oryginalny i nic. Silnik pracuje równo, nie dławi się, moc ma jaką powinien. Wiem, że zamiast katalizatora poprzedni właściciel wspawał strumienicę, ale to akurat nie powinno mieć wpływu na spalanie. Jeżdżę na Pb98, zworę w komorze silnika mam rozłączoną. Jedyny objaw jaki zauważyłem np. przy cofaniu czuć jakby niedopaloną benzyną. Gdy stanie się za autem, przy dodaniu gazu, też tak jest.
Może ktoś z kolegów wie, co może być objawem? Nie mam już pomysłu co może być na rzeczy. Wiem m.in. z forum, że te silniki lubią sobie trochę 'wypić', ale żeby 11/12 w trasie przy bardzo delikatnej jeździe..... Proszę o pomoc
  
 
Ja mam escorta mkVII 95rok, 1.6 16V i tyle samo mi pali. Na trasie mi pali koło 10 litrów. Wcześniej mi palił więcej i ledwo jechał 70 km, wycięłem katalizator który jak się okazało był zapchany całkowicie i odżył, ale jednak moc nie jest jeszcze ta co powinna być, co była na początku. Również wymieniłem filtry wszystkie, teraz jutro jeszcze wymienię sprzęgło, zobaczę czy to coś zmieni, bo bierze mi na samej górze.
  
 
Cytat:
2012-09-19 11:40:25, dawid_gda pisze:
Ja mam escorta mkVII 95rok, 1.6 16V i tyle samo mi pali. Na trasie mi pali koło 10 litrów. Wcześniej mi palił więcej i ledwo jechał 70 km, wycięłem katalizator który jak się okazało był zapchany całkowicie i odżył, ale jednak moc nie jest jeszcze ta co powinna być, co była na początku. Również wymieniłem filtry wszystkie, teraz jutro jeszcze wymienię sprzęgło, zobaczę czy to coś zmieni, bo bierze mi na samej górze.



po co sprzeglo zmieniasz ? masz regulacje na pedale sprzegla, wiec spobuj sruba pokrecic, poki umiesz podjezdzac pod krawezniki i obroty gdy jedziesz na biegu nie rosna przy mocniejszym wcisnieciu gazu,to nie zmieniaj sprzegla,bo strata pieniedzy bedzie.

Lepiej byscie dali te auta do porzadnej diagnostyki a nie takie wymienianie bezsensownie elementow po kolei.
  
 
zmieniam bo mi sie już ślizga, a kupiłem luka sprzęgło więc zmienie sobie, potem będę szukał przyczyny dalej.
  
 
Termostat wymieniłem, gdyż silnik nie łapał temperatury. Teraz jest dobrze. Sonda lambda miała napięcie na stałym poziomie 0.9V, a powinna być to wartość sinusoidalna, więc też została wymieniona. A filtry to podstawa po zakupie auta. Nic nie było bezsensownie wymieniane.
  
 
coś mi się wydaje że tam do mapsensora jest doprowadzony wężyk z podciśnienia od kolektora dolotowego. Proponuję sprawdzić czy jest szczelny. On powoduje wyplucie benzyny. Inna sprawa ża moje auto 1.6 paliło 10l gazu a 2.0 już 9.5

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Większa moc w 2.0, więc żeby przyśpieszyć nie musisz tak mocno gazować. Wszystko delikatnie i idzie jak trzeba

A żeby 1.6 rozkulać, to trzeba trochę deptać
I spalanie rośnie...

[ wiadomość edytowana przez: dzeju93 dnia 2012-09-19 16:51:04 ]
  
 
sprawdz czujnik polozenia przepustnicy.
 
 
Cytat:
2012-09-19 20:47:44, batigol68 pisze:
sprawdz czujnik polozenia przepustnicy.


Czujnik położenia przepustnicy jest sprawny. Właśnie go sprawdziłem. Nie mam totalnie pomysłu co może być przyczyną...
  
 
Cytat:
2012-09-19 16:16:36, Kleszczak pisze:
coś mi się wydaje że tam do mapsensora jest doprowadzony wężyk z podciśnienia od kolektora dolotowego. Proponuję sprawdzić czy jest szczelny. On powoduje wyplucie benzyny. Inna sprawa ża moje auto 1.6 paliło 10l gazu a 2.0 już 9.5


Przejrzałem wszystkie wężyki przy kolektorze dolotowym. Są bez zastrzeżeń.
  
 
podjedź na stacje diagnostyczną i zrób badanie spalin. Weź wydruk i podaj wyniki tutaj. koszt ok 12zł.

Z tego co opisujesz to masz zbyt małe opory na wydechu(brak katalizatora) i sonda głupieje. Zbyt bogata mieszanka.

Miałem podobnie, a nawet tak samo.
Powodem był wycięty katalizator i wstawiona "strumienica".

po wstawieniu kata, spalanie spadło drastycznie i silnik nabrał zdecydowanie większej kultury pracy.

Możesz mieć jeszcze problem z wtryskami(leją) i/lub zaworami.
  
 
w sumie możesz sonde wymienić, używana kosztuje może z 20zł.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
sondę już wymieniał.
  
 
Właśnie też sądzę, że mieszanka jest za bogata. Postaram się zrobić w najbliższym czasie ową analizę spalin, chociaż nie wiem kiedy dokładnie to nastąpi, gdyż zaczynam właśnie studia i w mogę nie mieć zbyt wiele czasu. Dziękuję za pomoc