Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2012-10-04 21:08:50 Sprawdź nadkole Proste i głupie ale na to miałem. Koło obcierało mi o nadkole, bo się odczepiło i tarło. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2012-10-05 09:04:21
To jest objaw zużycia bieżni w łożysku. Jeśli przy skręcie w prawo dochodzą Ci niepokojące dźwięki z lewego koła, to czas szykować się do wymiany łożyska w lewym kole. |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2012-10-05 09:05:10 |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-05 11:22:50 Kisztan- oczywiście nie mogę być tego pewny, ale przy wchodzeniu w prawy zakręt, słyszę to również z prawego koła.
No i zastawiające jest to czemu akurat słychać to tak mniej więcej od 50 km/h? Poniżej tej prędkości w ogóle tego nie ma. A powyżej...no cóż, nie wchodzę w zakręty powyżej 80 km/h. |
lucas48 Klubowy Weteran BMW 530i Warszawa Ursynów | 2012-10-05 15:24:10 Miałem coś podobnego przy skręcaniu w Espero. Okazało się że poduszki pod silnikiem były zużyte. Na zakrętach tak mocno przesuwał się silnik, że coś w zawieszeniu/kołach się odzywało. ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-05 15:39:02 A gdyby to były jednak poduszki to jakie jeszcze objawy mógłbym zaobserwować? |
Gacolot Klubowy Weteran Daewoo Rezzo 2.0 16V ... Warszawa | 2012-10-05 20:14:36 Ja mam to samo co miał lucas, nawet kiedyś byłem z tym w warsztacie. Odgięli trochę wydech i jakiś czas nie było tego "chrumkania", po jakimś czasie wróciło i jest do tej pory. Przyzwyczaiłem się i już mi nie przeszkadza. |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-05 20:22:31
Czyli rozumiem,że jeździsz ze zużytymi poduszkami? Ale póki co problem odczuwam, bo zostawiłem Espero u blacharza i właśnie się dowiedziałem,że mam dziury w progach. |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2012-10-05 22:57:12
NIE WIERZĘ W RDZĘ!!! |
lucas48 Klubowy Weteran BMW 530i Warszawa Ursynów | 2012-10-06 10:33:36
Zwiększone wibracje samochodu na postoju na wolnych obrotach. Aczkolwiek moje poduchy tak się zużyły że nie było to szczególnie odczuwalne. Dopiero podniesienie samochodu i przyjrzenie się przez doświadczonego mechanika dało 100% diagnozę - poduchy wybite. ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
Esperynek Klubowy Weteran Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2012-10-06 16:23:30
Błogosławieni, którzy nie wierzyli, a widzieli. |
ZeeWolf Member Klubu Espero Daewoo Espero Zgierz | 2012-10-23 22:29:39 Mnie chrobotało w zakrętach podobnie, ale z tyłu. Przyczynę łatwo było znaleźć - wyraźnie wytarty ślad po brzegu opony na plastikowym nadkolu - opony większe niż fabryczne (15"/65 szer. 195), do tego "tjuningowane" wytłuczone zawieszenie - auto przy większych prędkościach siadało w zakrętach. Po ucywilizowaniu zawieszenia do stanu mniej kozackiego, a bardziej fabrycznego problem zniknął całkowicie. Choć z przodu wątpliwa sprawa - koło przednie ma znacznie większą wnękę niż tylne, a przecież nie jedziesz zakrętu 50 km/h na pełnym skręcie . Ale na wszelki wypadek obejrzyj dokładnie nadkola. Osłony tarcz hamulcowych to osobna bajka - wichrują się od ciepła i potem trą o rant tarczy (zwłaszcza zużytych), albo dzwonią na każdej dziurze. Łożysko z tego co wiem, bardziej "huczy" czy też "szumi" (niektórzy mówią "wyje") przy większych prędkościach. Przy zużytych poduszkach podczas hamowania silnikiem wajcha od biegów dostawała epilepsji, ba - raz czy dwa wybiło mi bieg . Od strony zawieszenia moim zdaniem najprościej byłoby podjechać na szarpaki - niech potelepią kołami, a przy okazji sprawdzą stan łożysk - usługa kosztuje grosze (ja np. mam za darmo na stacji, w której robię corocznie przegląd). Od strony mocowania silnika chyba nie obędzie się bez wizyty w warsztacie. |