[MKVII] Czy ktoś ma schemat obiegu powietrza w kombi?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Tylko proszę się zbyt głośno nie śmiać

Niedawno wygłuszałem auto (bagażnik), niestety chyba pozaklejałem któreś otwory od wentylacji nie wiem które to są, i teraz mam problem z parowaniem szyb z tyłu, przed wygłuszeniem nie wiedziałem co to jest parowanie auta.

W związku z tym czy posiada ktoś jakiś schemat poglądowy którędy powietrze przepływa w bagażniku? nie chcę wycinać wszystkich otworów ponieważ pewnie nie ma takiej potrzeby a i poziom chałasu wzrośnie.

Dodam że pozaklejałem większość otworów zarówno w przedziale koła zapasowego jak i po bokach.

Z góry dzięki za pomoc.
  
 
w kombi po lewe i prawej jak w kadym innym escorcie masz otwory wielkości ok 10cm. z zewnątrz po bokach zderzaka są tak samo widoczne, od środka(lub od zewn. już nie pamiętam) przykryte gumową klapką.

A to raczej nie ma się co dziwić że teraz paruje, zobacz czy coś nie miałeś mokro w środku auta, pozaklejałeś otwory i nie ma się którędy podziać.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
a czy te wyloty są tylko od strony komory koła zapasowego? bo jak patrzę na boczną tapicerkę bagażnika to kompletnie nie widzę tam jakichś otworów w niej którymi mogłoby się coś wydostawać, tzn. powietrze.
  
 
po bokach, dokładnie to mogą być pod tapicerką, nie dam ci dokładnie gdzie bo sam już kombi nie mam 8 lat


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Zamieszczam poniżej fotki mojego bagażnika, który okleiłem matą wygłuszającą, i zastanawiam się czy coś zrobiłem nie tak
(czerwone strzałki pokazują otwory które nie są zaklejone i sprawdzałem w nich czy po nagrzaniu silnika i pusczeniu max gorącego powietrza coś nimi poleci ale ni chu chu, całe wnętrze auta buzowało ciepłym powietrzem a tymi kanałami nic)






na blachówie zakleiłem dwa otwory na słupku, nie wiem czy dobrze robiąc



Odnoszę wrażenie jakby cyrkulacja powietrza brała się z nikąd a nie z nawiewu (może ze zwykłego podwozia?? luk pomiedzy nadkolem?) nie wiem tylko dlaczego do tej pory nie było tego problemu no chyba nie zmiana klimatu
  
 
właśnie te w słupku mogą być przyczyną a nie te na podłodze auta.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
no nic, wykroje tam te dziurki aczkolwiek czekalem czy sie nagrzeja od cieplego powietrza i nic, zimne jak glaz byly
  
 
one nie są od nadmuchu, tam nigdzie nie ma nadmuchu z nagrzewnicy, po prostu tam na dole słupka pod zderzqakiem jest wlot powietrza i można się domyślać że tam jest min. wylot.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
wyciąłem te dziurki na słupkach, testowałem przez ładnych kilka dni i faktycznie, parowanie ustąpiło, dopiero dzisiaj pojawiła się leciutka mgiełka na samym dole szyby u pasażera, ale to jest pikuś, czyli przyczyną parowania były zaklejone otwory w słupkach.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
  
 
klapki wentylacyjne z tyłu w kombi masz po bokach karoserii pod zderzakiem. To są takie gumowe "klapki" wielkości 5x10cm(mniej więcej, piszę z pamięci). A obieg powietrza wygląda tak, że powietrze napływa do wewnątrz poprzez obudowę wentylatora(albo jest przez niego wtłaczane, albo poprzez pęd powietrza podczas jazdy), przebiega przez cała kabinę, aby ujść na zewnątrz poprzez te klapki.
Założenie: drzwi i szyby pozamykane

te klapki potrafią się czasami "zatkać". Ogólnie one otwieraja się na zewnątrz poprzez napór powietrza na nie.

Ogólnie wygląda to tak: zdjęcie z allegro z modelu hatchback

Aby sie do nich dostać, trzeba zdjąć zderzak


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-10-22 19:00:00 ]
  
 
zdrowa ćwiartka. W okolicy tego nawiewu jest rdza, dość często tam się ukrywa. O to mi właśnie chodziło.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach