Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-10-17 09:38:52 Czołem,
Poradźcie, bo dziś już wstyd mi było w drodze do pracy, gdy auto szarpało jak żaba po wódce... Już z rok występuje ten problem, ale po dlugiej walce dalem sobie spokój. A fakty sa następujace: - efekt szarpania duszenia się występuje tylko benzynie, zanim silnik się rozgrzeje. Trudno go wkręcic na obroty, coś go jakby dusi, ale jak już wejdzie do około 2200-2500 obr. to następuje jakby odblokowanie i już wyżej się płynnie wkręca aż do zamknięcia budzika. Z czasem, jak silnik nabiera temperatury, chodzi coraz płynniej, a na rozgrzanym już prawie idealnie. - sonda lambda, pompa paliwa i filtr były zmieniane, ale poprawy nie było. - kable, świece, generalnie układ zapłonowy ok, na gazie chodzi dobrze. - dolot sprawdzony, bez nieszczelności, filtr powietrza ok - nie ruszałem kompletnie czujników temperatury - jest jeszcze oryginalny katalizator - występują czasem delikatne szarpnięcia w momencie dodania lub odjęcia gazu (na pb i lpg), ale poruszałem już ten temat ,ale dalem sobie spokoj, bo bo jakos mocno mi nie przeszkadza Proszę o jakieś sugestie, bo chlody ida, i nie bede mogl od razu przelaczac auta na gaz... |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-10-17 11:41:53 Zmień czujnik temperatury. |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-10-17 16:32:53
Poniżej znalezione dwa czujniki, na fotkach wyglądają identycznie, ale z opisu aukcji wynika, że jeden z nich jest do 1.5, drugi do 1.8 i 2.0, rzeczywiście czymś się różnią? Czujnik 1 Czujnik 2
Ten pochłaniacz obadam, ale na razie bez tankowania do pełna, bo to trochę droga zabawa |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-10-17 21:20:27 różnią się, rodzajem gwintu, długością |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-10-17 22:03:18 A sorry, rzeczywiście. Chyba mam coś z oczami...
Czyszczenie raczej nie pomoże? |
Ravpraca Klubowy Weteran Esperolot Warszawa-Kraków | 2012-10-18 00:13:55 pochłaniacz - sprawdzisz zaslepiajac tymczasowo przewod seledynowy oraz czarny od podcisnienia. |
Ravpraca Klubowy Weteran Esperolot Warszawa-Kraków | 2012-10-28 23:22:13 Posprawdzałeś wężyki? |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-10-29 17:30:42 Rzuciłem na razie okiem pod w poszukiwaniu tego pochłaniacza, ale go nie znalazłem (gdzieś w okolicach nadkola?). Jaki powinien być efekt po zaślepieniu tych przewodów?
Jako, że teraz mam urwanie głowy z przeprowadzką, to i czasu brakuje, więc zajmę się przy najbliższej okazji. |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-10-30 13:08:59 Cóż, w komorze silnika nie znalazłem żadnego seledynowego wężyka
Czy mógłbyś określić dokładniej ich przebieg, skąd, którędy i dokąd biegną? Widziałem parę (w sensie, że jeden obok drugiego) czarnych (jeden ciut cieńszy), idą zza silnika i znikają gdzieś w przedniej części lewego nadkola, i chyba są plastikowe... Czyżby to one? I jeszcze jedno pytanie: co to za czarna puszka w podszybiu, obok silniczka wycieraczek? |
Ravpraca Klubowy Weteran Esperolot Warszawa-Kraków | 2012-11-23 12:05:37 pochlast - jak efekt?? Fajnie by było jakbyś napisał czy pomogło. |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-11-26 15:19:16 Witam i przepraszam za taką zwłokę, ale szał z przeprowadzką i remontem powodował totalny brak czasu na cokolwiek innego
No i od wczoraj dopiero mam neta na nowym miejscu. W aucie zdążyłem tylko sprawdzić nowy czujnik temp. chłodziwa, który nie pomógł. Ravpraca - jak się najlepiej dostać do tego pochłaniacza? Potrzebny będzie kanał? Pozdro |
Ravpraca Klubowy Weteran Esperolot Warszawa-Kraków | 2012-11-27 13:00:03 Na razie zostaw pochłaniacz w spokoju. Bez kanału sie do niego nie dostaniesz.
Po prostu zaślep te dwa przewody..... i daj w końcu znac czy pomogło. |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-11-30 08:51:28 Ravpraca- zaślepiłem te przewody od strony przepustnicy, nie pomogło Mam wrażenie, że za to na gazie jazda jest jakby płynniejsza, ale może to tylko wrażenie...
a może to regulator ciśnienia..? Co prawda, w przewodzie z kolektora do regulatora nie ma paliwa, ale może i tak jest niesprawny. Mam gdzieś używkę z auta bez gazu, ponoć na 200% sprawną. Da się to wymienić bez odkręcania listwy wtryskowej? Ktoś tam przede mną majstrował, łebki śrub są gładkie. [ wiadomość edytowana przez: pochlast dnia 2012-11-30 08:52:54 ] |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2012-12-03 11:38:59 Dziś rano, już bez pośpiechu (bo zwykle śpieszę się do pracy) starałem się dokładnie poobserwować jazdę zimnego auta na PB. Wnioski:
- szarpie, dusi się, bardzo bardzo ospale przyspiesza, silnik pracuje wtedy jak traktor, ale dzieje się to tylko, gdy wciskam gaz. (gdy puszczam, płynnie zwalnia, a nawet delikatnym płynnym skokiem przyspiesza - jakby to wytłumaczyć - jakby złapać oddech, bo się popuści pętlę na szyi...) - praca poprawia się stopniowo w miarę nagrzewania się auta, choć wydaje mi się, że do ideału mu troszkę brakuje (na gazie jest jednak trochę mocniejszy i płynniej chodzi) |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2012-12-03 12:17:47 A tak sobie myślę - może nie zamknął Ci się EGR? Spróbuj go palcem rozruszać, ew. psiknąć tam jakimś WD40
Pozdr. |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2013-01-04 16:41:37 Robert: EGR już od dawna mam zaślepiony.
Problem rozwiązany, a teraz szczegóły: - to była walnięty regulator ciśnienia paliwa, choć nie przepuszczał benzyny do kolektora. Zaraz po wymianie zrobiłem z 50 km i wszystko pięknie jeździło. A tu (nazajutrz!!!) znowu coś dziwnego się działo z jazdą na pb, aż ostatecznie auto całkowicie zgasło. Pewnie jakiś lewy regulator, myślę. Ale jednocześnie dziwnie zaczęła buczeć pompa paliwa. I faktycznie, przestała współpracować i podawać paliwo (mimo iż coś tam ciągle buczała i pół baku mam zalane). Podpiąłem inną starą, która coś tam smarkała paliwem, ale jednak. To po prostu ku*wa niedowiary! Prąd jest jak trzeba, nic nie zaśniedziało, paliwo świeże, a pompa do wymiany... Nie mam już siły |
KRECIK0001 Klubowy Weteran Tico, Citroen XP Kazimierz Biskupi | 2013-01-05 00:14:15
Też tak miałem , pompa niby buczała ale nie podawała paliwa . Po wymianie na nową wszystko OK . |