Corolla Verso d4d - mruga kontrolka ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
samochód : Corolla verso D4D 116KM (1cd-ftv) 2005

opis problemu:
- po wymianie kół na zimowe i montażu osłony nadkola (żona zerwała zaczęła mrugać kontrolka od ABS, cały czas świeci TRC OFF oraz VSC (ABS nie działa)
- kontrolka ABS mruga do prędkości ok 50 km/h po czym zaczyna świecić się cały czas
- jadąc z ta predkością lub większą naciskajac gwałtownie pedał hamulca kontrolka ABS gaśnie, gasnie również TRC OFF (ABS działa) świeci jedynie po tym zabiegu VSC, po ponownym uruchomieniu silnika ABS znów mruga - problem powraca
- po zaciągniąciu hamulca postojowego nie świeci się kontrolka sygnalizująca ten fakt

Komputer nr1 pokazuje błąd czujnika prędkości tył prawy.
Komputer nr2 pokazywał jakieś błędy, które w trakcie jazdy wykasowalismy i zgasły wszystkie kontrolki - po czy utracił komunikację. Po ponownym odpaleniu problem powrócił a komunikacja niestety jest niemożliwa tym kompem (coś nie łączy?)

Ci co zepsuli (serwis opon komputer nr1) sprawdzali połączenia czujników i twierdzą że wszystko jest w porządku

gdzie szukać przyczyny - proszę o sugestie

kapela
  
 
może głupota ale sprawdź czy działają ci światła stopu. wszystkie. znajoma miała podobny problem. poskutkowała wymiana żarówki
  
 
światła stopu sprawne

kapela
  
 
podłączyć tester toyoty,spiać kody błędów,podać kody-od tego zacząć.
  
 
witam!
jakbym miał do dyspozycji tester toyoty - uwierz mi kolego - to zczytał bym błędy i nie pytał na forum co mogę robić w celu usunięcia usterki samochodu

niestety najbliższy tester mam w odległosci 100 km

a samochód jest w ciągłym ruchu i problem muszę ogarnąć własnymi rekami

kapela
  
 
Cytat:
2012-11-18 09:58:40, kapela pisze:
witam! jakbym miał do dyspozycji tester toyoty - uwierz mi kolego - to zczytał bym błędy i nie pytał na forum co mogę robić w celu usunięcia usterki samochodu niestety najbliższy tester mam w odległosci 100 km a samochód jest w ciągłym ruchu i problem muszę ogarnąć własnymi rekami kapela


No fakt jest niestety taki ze nic tu bez testera nie zrobisz .
Bo nawet gdybys zalozyl drugi sprawny i o takich samych nr czesci komputer to bedziesz mial kod bledu dopuki nie skalibrujesz czujnika Yaw sensor i czujnika obrotow kola kierownicy.
Czujnik kola kierownicy skalibrujesz na zwore ale Yaw sensor i G sensor tylko testerem.
Co do komputera nr 1 zakladam ze chodzilo ci o komputer ABS VSC a nie diagnostyczny.
To wyglada mi to na zalany grzebien lub komputer i wchodzi w jakis tryb diagnostyczny tak jakbys mu zwarl do masy pin diagnozy.
A piny w grzebieniu -wtyczce nie sa zazielenione i nie nosza sladow wilgoci.A piny w komputerze sa ladne srebrne czy miedziane zasniedziale i skrobane?
Sprawdz tez umasowienie wiazki ABS na nadkolu obok modulatora i komputera.
Sprawdz tez jak to nadkole zamocowali czy nie na blachowkrety i nie wpakowali ich czasem w jakas wiazke po drugiej stronie.
Ktore nadkole to bylo??tyl przod
  
 
o taką konkretną odpowiedź mi chodziło - thx bigelektron

przypuszczam ze problem jest prosty i związany z nieudolną naprawą nadkola, bo przy wymianie kół raczej nic nie mogli popsuć

niestety nadkole zamocowane jest chyba na blachowkrety

nadkole naprawiane - prawy przód (po stronie abs-u)

jutro sprawdze i przeczyszcze w/w połączenia elektryczne i przyjrze sie temu nieszczesnemu nadkolu

odezwe się co uzyskałem

kapela
  
 
Cytat:
2012-11-18 20:49:51, kapela pisze:
o taką konkretną odpowiedź mi chodziło - thx bigelektron przypuszczam ze problem jest prosty i związany z nieudolną naprawą nadkola, bo przy wymianie kół raczej nic nie mogli popsuć niestety nadkole zamocowane jest chyba na blachowkrety nadkole naprawiane - prawy przód (po stronie abs-u) jutro sprawdze i przeczyszcze w/w połączenia elektryczne i przyjrze sie temu nieszczesnemu nadkolu odezwe się co uzyskałem kapela


Jak prawy przod to zacznij od tego ktory blachowkret przelazl w wiazke.
  
 
i po temacie - zajrzałem od spodu do nadkola i oszacowałem, który wkręt mógł trafić w jakieś przewody po czym wykręciłem go i odpaliłem auto - wszystkie kontrolki zgasły

teraz pytanie czy rwać przewody szukać gdzie nastąpiło uszkodzenie izolacji i czymś to izolować (jakaś żywica lub izolacja w płynie) czy zgodnie z zasadą "dobrze jest nie trza psuć" pozostawić temat do obserwacji?

kapela
  
 
Pruj wiązkę i izoluj każdy przewód z osobna, bo Ci przegniją tak jak u mnie
Pozdro.
  
 
Cytat:
2012-11-19 23:29:35, Perzan pisze:
Pruj wiązkę i izoluj każdy przewód z osobna, bo Ci przegniją tak jak u mnie Pozdro.


Slusznie prawi ...dac mu chleba.
W zimie jak wejdzie woda z sola to najdalej po roztopach wszystko sie zazieleni i dobrze jak kompa nie wyrznie w pien.