Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2013-02-07 23:40:37 Witam,
To wszyscy czyszczą kierownice po zapiekaniu a nikt nie wie jak potem zalać turbo i je wstępnie ustawić ciśnieniem. Dziwne ... |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2013-02-10 23:39:08 Witam,
Kolejne podziękowania dla Bigelektrona. Chyba wyczytałem w twoich myślach ... W sobotę się zabrałem za składanie i tak też zrobiłem ... strzykawką olej do turba, pokręciłem wirnikiem i co wyleciało poszło na straty. Dalej, cięgna od gruszki nie ruszałem (jak wymontowałem tak założyłem). Potem kilka godzin na złożenie auta w całość. Czy jest lepiej (tzn. czy dalej przeładowuje) to zobaczę jak trochę pojezdżę, bo dopiero co zrobiłem. A wyciągnąć i wyczyścić kierownice musiałem, bo już mi turbo tak gwizdało a na dodatek auto już nie chciało "jeździć". I rzeczywiście, okazało się, że po wyjęciu turbiny kierownice były tak zapieczone, że po zdjęciu gruszki z cięgnem aby ruszyć tą dźwigienkę wychodżcą z turba to trzeba było ją palcem popychać. A poza tym syf od nagaru był w środku okrutny. Czy pomogło ... przynajmniej na pewno wiem, że turbina jest w środku czysta. W tym tygodniu będę miał dostęp do testera i czy mógłbyś jeszcze przybliżyć jakie powinny być odpowiednie wartości doładowania na każym biegu i przy jakich obrotach. Bo niestety pomimo, że to 1CD-FTV to co inny model auta to instrukcje różnie podają. Z góry dziękuję i pozdrawiam, |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-02-11 21:57:21
Ustaw tak aby nie przekraczalo 214kpa a moze byc i mniej to dluzej pochodzi a roznica w mocy zadna. |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2013-02-12 00:02:43 Ok, dzieki.
A przy ilu obrotach na poszczególnych biegach powinno tą wartość 214kPa osiągać ? A dodatkowo jak piszesz, że zdrowo jest troche mniej ustawić to myśle, że jak się ustawi max. 200kPa to powinno wystarczyć ? Pozdrawiam, |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-02-12 11:40:56
Niema osiagac tylko ma nie przekraczac a to roznica. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-02-12 13:57:50 treborzg - w ok. 2500 - 2600 rpm nie powinieneś przekraczać 214 kPa na MAP'ie.
Zrób zalecane testy drogowe przed regulacją i może nie będziesz musiał nic regulować, skoro nic nie zmieniałeś w swoim turbo. |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2013-02-13 00:36:30 Witam,
Dzięki wielkie za informacje. Test chcę zrobić dla chociażby samego sprawdzenia. Nic w turbinie nie zmieniałem, wypucowałem tylko kierownice. Gruszkę z cięgnem założyłem tak jak ją zdjąłem czyli na 99% prawdopodobnie jest OK. Ale sprawdzić i upewnić się nie zawadzi. Od niedzieli już autkiem śmigam i jak na razie jest wszystko w porządku. Silnik chodzi jakby ciszej (choć może to tylko złudzenie), ale na pewno, bardzo gładko ciągnie na każdym biegu. Z tego co też po tych 3 dniach jazdy zauwazyłem to to, że ciszej chodzi na każdym biegu przy wyższych obrotach. A o zamuleniu już pomału zapominam. I to cieszy ... i oby tak dalej. Jeśli ktoś jest zainteresowany jak wymontować turbinę to chętnie podpowiem, bo walka z nią w Previi jest ciężka ze wzgledu na upchany do wewnatrz motor. Jeszcze raz dzięki Bigelektronowi i Alienowi za pomoc i pozdrawiam, |