Łada 2105 yellow banana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Już od dłuższego czasu nosiłem się z wrzuceniem tutaj mojego wózka jakim jest łada 2105 rocznik 84. Samochód posiadam od jesieni zeszłego roku (październik?). Jest to mój obecny środek transportu i coraz częściej mnie zaskakuje Poprzedni właściciel- drugi dostał go od ojca czy zakupił od ojca znajomego który z kolei kupił ją w Pewexie? Coś w tą deseń.

Z wyposażenia;
Posiada obszyte fotele ładnymi żółciutkimi welurowymi pokrowcami które zostały zakupione w tamtych czasach.
Posiadał również radio Unitra Skald z głośnikiem które niestety nie odtwarzało kaset i odbierało tylko złote przeboje a na dodatek strasznie charczało więc zostało niedawno zmienione na kasetowego grundiga +2x unitra tonsil . Samochód posiada również piękną dyndającą antenkę )
Jedyne minusy to brak prawego lusterka oraz pasów na tylnej kanapie... W tym stanie wyjechała z fabryki. W momencie zakupu miała ~72tys przejechane obecnie 75.5.

Z technicznych rzeczy to niewiele się tam zmieniło. Samochód posiada silnik 1300, przekładnia IV działa topornie ale bez zarzutów, miękkie zawieszenie, i co ciekawe ma podniesiony tył ale mnie się to nawet podoba Samochód ma wymienione wszystkie płyny+ filtry, szczęki+tarcze i tyle na razie.
Co do problemów to posiada luz na kierownicy i wiadomo- miękkie zawieszenie co wygina pasażerów na zakrętach przy 30km/h.
Co ciekawe świeci się kontrolka oleju od momentu wymiany i ostatnio sprawdzałem to w przeciągu 2.5tys kilometrów miarka pokazuje zawsze odpowiedni poziom.

Ładna była puknięta przez kontener retmana w lewy tył dawno temu, i raz zdarzyło mi się ją otrzeć prawy przodem :< a wszystko przez ciasny garaż przy murze.

Co do użytkowania;
Po nocy trudno odpala. Trzeba go parę razy chechłać bo gaśnie. Na zimnym szarpie przy jeździe więc staram się jechać ze stałą prędkością na średnich obrotach bez nadmiernego obciążania silnika jeżeli muszę szybko pojechać. Doczytałem gdzieś, że to może wina zapchanego przewodu wtórnego wykorzystania części spalin a miałem zasyfiony takim łojem.
Hamulec ręczny; był ustawiany w serwisie i działał dobrze do czasu ale później to samo się zrobiło i na 5-6 ząbku łapie.
Przy "raptownej" jeździe zapiszczy czasem i na trójce, a dźwięk z dziurawego tłumika jest bajeczny

Ogólnie bardzo wdzięczny wóz, który kupiłem zaa bardzo dobrą cenę niestety z ubezpieczeniem i spalaniem nie jest tak kolorowo ale tragedii nie ma.

Mam również pytanie
1.Czy można w jakiś sposób założyć tylne pasy takie żeby były "jak fabryczne" w sensie od żadnych volkswagenów itp. ? Czy wasze łady też nie mają pasów z tyłu?
Bo podejrzewam, że akurat ten egzemplarz był takim odpustowym co trafił do polski.

2.Czy wam też przy wbijaniu wstecznego czasami "dzwoni jak dzwon" ?

Zamieszczam zdjęcia;












  
 

ładny kolorek

rób porządek z olejem.. mierz natychmiast ciśnienie oleju na wolnych i na roboczych obrotach. Szybko możesz pozbyć się panewek i będzie kupa.
Jaki olej wlałeś?

resztę poprawisz sukcesywnie. Gaźnik reaktywujesz.

ad 2.dzwonienie przy wrzucaniu biegu, to chyba luz na krzyżakach wału, ale nie wiem czy to ten dźwięk słyszysz.
ad 1. pasy, jeśli ich nie miałeś fabrycznie to nie musisz mieć, ale dla bezpieczeństwa możesz założyć. Naturalnie w sprzedaży w Rosji sa komplety na tył.
  
 
Ładna twoja łada, fajny kolorek
Może z tym olejem to walnięty czujnik jak stale się świeci jak się zaświeca na gorącym silniku i niskich obrotach to jest sprawny i trzeba szukać winy w silniku. Lusterko sobie można dołożyć, luz na kierownicy - nie może go być - sprawdź końcówki drążków kierowniczych i sworzni wahaczy i stan przekładni. Hamulec można łatwo podciągnąć na regulacji linki pod tunelem. Spalanie przeraża? Nie powinna palić więcej jak 8-9L Pb to chyba nie jest źle zawsze możesz łatwo włożyć LPG o ile jeździsz więcej. Pasy są do dostania oryginały u Bartka, sa otwory montażowe, ja też dokładałem u siebie (wożę dzieci w fotelikach), mi podpasowały z fiata uno. Miekkie zawieszenie - najprościej i najtaniej utwardzić wymiana sprężyn na polonez przód. Przechyły - sprawę załatwia dołożenie na tył stabilizatora. Polecam konserwację zawczasu żeby rdza ci ja nie jadła szczególnie progi nadkola itp.
Ogólnie dbaj i ciesz się - to już prawdziwy klasyk youngtimer
  
 
Olej z tego co się orientuję to 15W40mineralny, kontrolka się świeci ciągle od momentu wymiany u mechanika, z kolei całe podwozie jak i niektóre miejsca typu progi są jeszcze zaklajstrowane biteksem. Rynienki, niektóre punkty na drzwiach, tył bok prawy górny, lewy, wyjechałem ściernym i odrdzewiaczem a potem szybko hammeritem żeby rdza się nie pojawiała - taka doraźna chałupnicza konserwacja
Z elementów które bym potrzebował jeszcze to rączki do drzwi bo wszystkie wyłażą, oraz okładzina kierownicy bo ta jest ściśnięta na obejmę. Pozdrawiam!
  
 

tak, może po prostu ktoś zrzucił wsuwkę czujnika ciśnienia i zwiera do masy. sprawdzaj, jeśli faktycznie brak ciśnienia to ubijesz motor.
  
 
nawet się swego czasu do niej przymierzałem ale 1800 zł wydawało mi się za nią za dużo. człowiek mądry po fakcie ( o ile to ta sama, stała na osiedlu koło stokrotki, pomiędzy inią lubelską a sterem, należała do gościa z warsztatu koło steru )

z ciekawości za ile udało ci się ją kupić ?
  
 
Za samochód z ubezpieczeniem 1/4 dalem 1400.
Film z udziałem ładnej ) http://www.youtube.com/watch?v=qxrtAKQNOrY&feature=youtu.be
  
 
No dźwięk rasowy. Warcy, rycy, bucy
  
 
Tak patrzen a film i nie moge sie doczekac kiedy do swojej wroce. Twoja piatka bardzo ladna. Malo sie tego widuje.
  
 
Pytanie; czy te felgi wejdą do mojej łady? Ponoć polonezowskie są mocniej zachodzące do wewnątrz. Nie będą ocierać o tarcze?
http://allegro.pl/felgi-fso-polonez-125p-4x98-cc-sc-126p-skoda-seat-i3158066702.html
-co do tych to gościu mi jeszcze podeśle zdjęcia

Te również ładnie się prezentują
http://allegro.pl/bmw-felgi-rekiny-kjs-rally-125p-126p-polonez-lada-i3173814878.html

ale naczytałem się różnych opinii nt. śrub pływających które musiał bym kupić do tych drugich felg BMW, a wydawanie 150zł za 16śrub przy felgach za 250 nie jest w moim wypadku szczytem ekonomii

Proszę o opinie!

[ wiadomość edytowana przez: johny_hash dnia 2013-04-21 13:46:21 ]
  
 
Jezeli pytasz o zdanie, to mi osobiście żadne nie podobają się. Szkoda kasy, bo efekt będzie marny. Lepiej uzbieraj więcej kasy i kup konkretne felgi. Już lepiej zrobić oryginalne szerokie 7" felgi.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
za te pieniądze poszerz oryginalne felgi na 7 lub 8 cali, dokupisz opony i będzie to wyglądać kozacko.
  
 
zamówiłem takie 5 ramienne odnowione ładnie 4x98
Niestety ale mi się podobają i potrzebuję 2giego kompletu kół bo samochodem jeżdżę na co dzień i nie uśmiecha mi się żeby stał na cegłach Do tego w moim mieście truuudno o poszerzanie kół. Jeżeli jest to trzeba na prawdę dobrze znać się w środowisku ażeby takie cuda wyczynił z dołożeniem blachy bo gwarancji nikt nie daje wiadomo
Kolejna sprawa, potrzebuję zrobić coś z zawieszeniem. Samochód mocno przechyla, chciałbym wiedzieć jakie sprężyny z amorami wymienić aby był stabilniejszy, a wiadomo nie ma co się bawić w półśrodki i wymieniać same sprężyny lub same amory bo to leciwe rzeczy są. Niedługo przyjdzie też kolej na wachacze, gumy itp.

-Mam problem z wycieraczkami bo wyłączają się w maksymalnej pozycji. Wymieniłem sam silniczek od DFa i działają zupełnie na odwrót, co zrobić aby wyłączały się jak powinny? Czy coś należy odwrócić?

I ostatnie- lewa lampka od strony kierowcy- nie świeci. Sprawdziłem żarówkę i przełącznik-są ok. Gdzie szukać problemu?

Pozdrawiam serdecznie wszystkich Ładziarzy ! ( i wasze Ładne )

EDIT: Czy można z rosji/polski ściągnąć pasy bezwładnościowe na przód? Czy ktoś z was podejmował się montażu starych zwykłych pasów na takie w nowszych ładziankach ? Proszę o namiary ludzi którzy posiadają takie pasy i na jak ktoś ma na tył to proszę o kontakt Jeszcze raz pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: johny_hash dnia 2013-04-23 13:49:23 ]
  
 
Musisz poszukać bo już było zawieszenie wałkowane na forum, chyba najprościej przód łada niva, tył polonez borewicz, tuleje i gumy od Bartka poliuretan, na przechyły stabilizator tył koniecznie też możesz dostać sprowadzany (ale ja polecam własnej konstrukcji) ew. inne kombinacje obniżenia skracania sprężyn, reg. drążki panharda, podwójny stab z przodu, amory bilstein itp. zależy jaki efekt i le kasy itd.
Lampka nie świeci może włącznik w drzwiach, wycieraczki może faktycznie kwestia podłączenia, dobrze mieć książkę jest tania i odpowie na wiele pytań, są schematy itp.:książka łada 2105
Felgi do jazdy na codzień - ja mam na lato stal od trucka odmalowane 14" nie gną się łatwo - polecam, lepsze czucie drogi niż seria. Co do alu nie wiem nie używam, wzory kwestia gustu ale te co podałeś to na moje niezbyt ładne. Ogólnie uważam że lepiej zacząć od silnika zawieszenia hamulców itd. a felgi na koniec.
  
 
jezeli chodzi o pasy na tył to w naszym miescie jeden gosciu rozbiera 2107 na czynniki pierwsze. Masz tu nr 511 642 755 zadzwon to moze jeszcze cos ma.
  
 
Mlody1940- teraz zajmują się skupowaniem samochodów i odwożeniem ich do huty w deutchland na bieżąco

Obecnie ładencja dostała stalówki od poldka takie jakie chciałem Mi się bardzo podobają a co wy sądzicie? Również doszukałem się opon Bridgestone aby zrobić ładne napisy mazakiem do opon fajnie dopełnia całość ale niestety złazi szybko

Teraz doszukałem się różnych ciekawostek;
1. -Pokrywka drugiej przepustnicy w gaźniku jest ciągle otwarta. Czy to normalne? Czytałem na forum, że powinna się otwierać dopiero przy "większym gazie". Pomimo gazowania jest ciągle otwarta nie rusza się.

2. -Odnośnie wymiany części zawieszenia;
*mam spory luz na kierownicy. Wymianę jakich elementów polecacie? Drążki, wahacze? Mechanik poinformował mnie, że zabawa w regulację śrubami znajdującymi się gdzieś przy przekładni może prowadzić do blokady koła przy skręcaniu.

3. -Amortyzatory te od niwy są dostępne, nie wspominając o polonezie truck, ale na alledrogo jest parę opcji więc którą wybrać (amory niwa)? Całe zawieszenie wstawiać poldek tył i przód niwa amortyzator + sprężyna czy inną kombinację?

4. Zastanawiałem się nad wymianą dyszy w gaźniku ale są dwie
Nie mam budżetu na większy motor póki co ani warunków i znajomych którzy znają się na swapach i chciałem poczynić coś aby obecny motor bez większej ingerencji mógł trochę więcej wycisnąć Chciałbym też wymienić pasek rozrządu i ustawić zapłon jak należy bo samochód ciężko odpala (kable zapł. w drodze)

5.-No i co zrobić z tymi cholernymi wycieraczkami Lampka jest małym problemem ale też by się przydało...

Problemem wielkim jest to, że strona LadaklubPL upadła i nijak nie mogę się doczytać przeróbek itp. a wiele ciekawych pozycji tam było. Obecnie posiadam książkę "jeżdżę samochodem Lada 1300S" ale jest ona okrojona w schematy, jedynie rady serwisowe, przeglądy, podstawowe awarie itp.

Jeżeli ktoś chce mi pomóc to proszę o kontakt GG 6095131
wszelkie rady odnośnie wymiany, zwracania uwagi i prostych rzeczy mile widziane.

A tutaj fotki. Sorry za niską jakość zdjęcia



A takiego lusterka szukam. Chude z regulacją- na allegro są same z grubymi obudowami



A tutaj dodatkowo dorzucam zdjęcie oznaczeń silnika


Pozdrawiam!


[ wiadomość edytowana przez: johny_hash dnia 2013-04-27 21:17:56 ]
  
 
Uwaga problem! Mianowicie wjechałem w dziurę z dużą prędkością. Przejechałem normalnie 500m. Zatrzymałem się i ponownie ruszyłem, słyszałem jakby delikatne ocieranie połączone z piszczeniem. Po dojechaniu do domu nacisnąłem przód prawy i lewy. Z lewej się zwykle bujał lekko, teraz ciężko go wgnieść. Co się mogło stać? Amortyzator? (zakupy u umówionych osób odłożone również ze względu na tą przypadłość )
  
 
chłopie, schyl się do zawieszenia i układu hamulcowego i obadaj sprawę
ewentualnie podnieść na lewarek i posłuchaj jak łożysko pracuje (energicznie zakręcić kołem)
  
 
Koło kręci się krzywo- trze tarcza o hamulec i płytka za tarczą łatwo się odgina. Kolejna sprawa amortyzator- czytałem tematy i pomimo tego znalazłem takie coś;
http://allegro.pl/amortyzator-gazowy-lada-1100-1300-1500-przod-cofap-i3253277612.html

jednak ten amortyzator nie posiada elementów tj. tulejki gumowe i nie wiem na co on się montuje u dołu koła ?
a takie standardowo- http://allegro.pl/amortyzator-przod-olejowy-tulejki-nowy-lada-niva-i3250960388.html
ponoć niva przód najlepiej
pozdrawiam i przepraszam za to, że mój bezmiar wiedzy jest wszechobecny ale wychodzę z założenia, że lepiej zapytać na forum z każdą pierdołą niż kupować kota w worku i potem ma nie pasować.
  
 
Cytat:
http://allegro.pl/amortyzator-gazowy-lada-1100-1300-1500-przod-cofap-i3253277612.html



To jest od samary. Nie wygłupiaj się z tą niewiedzą, oczy masz, możesz porównać wygląd.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим