Opony

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam po długiej nieobecności, mam pytanko czy mozna do esperaka załozyć opony 175/65/r14,(pomysł mojego ojca) jakie tego bedą skutki, nie znam się zabardzo na tym więc proszę o pomoc, z góry dziękuje za pomoc i proszę o opinie.
jak to będzie wyglądać z przyczepnością, czy nie będą się szybciej ździerać, keszcze raz dzięki.

Zimowe ?

Bedzie ok.

no więc tak:
Vmax, przyśpieszenie i spalanie powinno ulec poprawie.
Przyczepność pogorszy się. Wyjątkiem są opony zimowe - tu przy mniejszej szerokści przyczepność wzrasta - (chodzi oczywiscie o jazdę po śniegu).
Prędkosciomierz pozostanie niewzruszony - profil ten sam co w serii.

przypominam żeo będą opony letnie, a cvzt zawieszenie nie odczuje za bardzo tej zmiany chodzi mi o dziury nierówności itp...

Cytat:
przypominam żeo będą opony letnie, a cvzt zawieszenie nie odczuje za bardzo tej zmiany chodzi mi o dziury nierówności itp...

na zawieszenie nie ma to wpływu (na trwałość).
Spadnie pewnie (teoretycznie) trochę komfort resorowania - bądź co bądź mniejsza powierzchnia dotyku opony do gleby, ale z drugiej strony węższe opny lepiej radzą sobie w koleinach (zmniejszy się zjawisko ściągania).

Cytat:
Prędkosciomierz pozostanie niewzruszony - profil ten sam co w serii.

Nieprawda
Profil "65" to procentowy stosunek wysokości boku opony do jej szerokości, zatem 175/65R14 będzie trochę niższa (mniejsza) od oryginalnej.
Właściwy zamiennik to 175/70R14 - moim skromnym zdaniem bardzo wskazany do "zimówek".
Na letnich będzie zapewne trochę mniejsze spalanie i dłuższa droga hamowania.
V max oczywiście mniejsze - ale za to lepsze przyśpieszenie
Drogomierz będzie wskazywał większą ilość kilometrów niż zrobiłeś.
Prędkościomierz większą prędkość niż ta z jaką się rzeczywiście poruszasz
Ale to wszystko będą małe różnice - około 3%.
Pozdrawiam z Wrocławia

Cytat:
Nieprawda