Praca nierówna toyoty yaris 1.4 d4d

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam taki problem w toyota yaris 1.4d4d ,czy to zima czy to lato przy uruchmieniu samochdu jego praca jest nierówna tzn. góra dół góra dół po rozgrzaniu praca jest równomierna , wczesniej wyskoczył mi na pulpicie znaczek z silniczkiem tzn. udac się do mechanika i sprawdzić błedy , udałem sie stwierdził błąd czujnika ciśnienia paliwa skasował błąd , ale praca pozostała ,nierówna , po pewnym czasie znowu wyskoczył błąd pojechałem do mechanika i on wymienił mi świece żarowe przeczyścił ultradzwiękami kolektor , ale na wiele to sie nie zdało , lampka z silniczkiem sie nie świeci błędów nie widać a praca silnika dalej jest nie równa . może jakas podpowiedź
  
 
A który dokładnie maiłeś błąd - jaki numer?
W tym silniku pada regulator ciśnienia paliwa firmy BOSCH, który się znajduje po prawej stronie listwy CR (po lewej jest czujnik ciśnienia paliwa).
Podłącz do testera Toyoty IT2 i odczytaj poprawnie błąd.
  
 
nie pamiętam jaki to był numer błędu było to jakiś czas temu ,jak podjade do mechanika to powiem jemu żeby mi spisał nr. błędów , ale ktośmi mówił że nie wymienia sie czujników tylko całą listwę ,bo ciężko jest ustawić dobrze później czujnik czy to jest prawda ,możesz mi odpowiedzieć jak wiesz .
  
 
Dla laika najprościej wymienić cała listwę i nawet łatwiej kupić używkę.
Ale przed zakupem trzeba zrobić testy, aby mieć pewność, że tam jest problem, bo na razie to tylko przypuszczenia.
  
 
Ktory rok prod??Francuz czy Japoniec
  
 
2004 vin to JTDKC183405068695 JEST TO JAPOŃCZYK
  
 
Cytat:
2013-08-20 22:12:51, krzjar1 pisze:
2004 vin to JTDKC183405068695 JEST TO JAPOŃCZYK


A masz jak patrzysz z przodu na silnik takie dwa blizniacze elektrozaworki z wezykami jeden do przepustnicy jeden do zaworu EGR? i jak silnik faluje na biegu jalowym to przepustnica klapie tam i spowrotem?
  
 
Cytat:
2013-08-21 10:57:02, Bigelektron pisze:
A masz jak patrzysz z przodu na silnik takie dwa blizniacze elektrozaworki z wezykami jeden do przepustnicy jeden do zaworu EGR? i jak silnik faluje na biegu jalowym to przepustnica klapie tam i spowrotem?



No właśnie mam takie pytanie, do czego są te dwa identyczne zaworki?? Co one regulują??
  
 
Cytat:
2013-08-21 11:38:03, s_baro pisze:
No właśnie mam takie pytanie, do czego są te dwa identyczne zaworki?? Co one regulują??


No czytaj ponizej jeden uchyla przepustnice drugi EGR.
Zacznij od demontazu przepustnicy i EGRu i trzeba wyskrobac sadze z korpusu przepustnicy jest tam kanal obejsciowy kiedy egr jest otwarty to na biegu jalowym przepustnica sie domyka a silnik ciagnie powietrze kanalem obejsciowym i z egru.Jak kanal jest zarosniety sadza a napewno jest to obroty spadaja i aby nie zgasnac otwiera przepustnice jednak logika nakazuje mu ja domknac wiec domyka i tak sobie obroty skacza a przy okazji skacze sisnienie na listwie i moze wywalic blad nawet pomimo sprawnej aparatury paliwowej.Trzeba tez oczyscic kanal polaczeniowy w kolektorze.
Jak to oczyscisz to sie pozniej mozna ewentualnie czepiac ukl paliwowego.