Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-08-27 12:47:07 Sprawdź korekcję wtrysków na postoju oraz zrób test aktywny zaworka SCV.
W czasie testu drogowego - na 3 biegu startujesz od 1600 rpm z pedałem wciśniętym na maksa i trzymasz do 4500 rpm (powtarzasz na 4-biegu) i mierzysz testerem ciśnienie paliwa i turbo oraz MAF - zapisz to do kompa i prześlij wyniki. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-27 12:47:48 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-08-28 21:07:34
|
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-08-28 21:07:53
|
Marianos101 Cały kraj | 2013-08-29 17:09:08
Kolego co masz na myśli z tym testem aktywnym zaworka SCV (ja mam dwa zielony i czerwony)? Podłączyć bezpośrednio pod 12v? W sobotę będę się widział z tym kolegą to postaram się zrobić te testy.
Gdyby pluło olejem to by go ubywało, a od wymiany do wymiany bez ubytków. EGR zaślepiłem ja bo kopcił jak cholera. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-08-30 23:38:20 Tst aktywny zaworka jest dostępny z poziomu testera Toyoty IT2 - zwiększa obroty i ciśnienia paliwa na szynie CR. Sprawdż na obu zaworkac SCV, na pojedyńczym zielonym, a potem czerwonym.
Nie wiem czy taki test jest dostępny na innych testerach. A na jakim sprzęcie będziesz działał? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-08-31 08:27:08
Jak nie ubywa to albo go paliwo rozciencza i tyle spali co przybędzie wiec się stan nie zmienia,albo zostaje jakość paliwa i zużycie wtryskow.Jak jeździsz po miescie to się odklada więcej sadzy w wydechu niż w zdrowym silniku a potem jak przyciśniesz to normalne ze diesel musi to wydmuchac z rury ale ponieważ osad jest wiekszy to i kopci solidniej.Co do zaworków scv to nie maja wpływu na kopcenie. Jakosc paliwa jednak przede wszystkim. Na polskim BP jak pojezdze przez tydzień spokojnie a potem depne gaz w podloge to przez chwile nie widze swiatel tego co zamna jedzie... Na slowackim paliwie to samo Na greckim i wegierskim zero dymu.Wlasnie wczoraj zatankowalem za 70E a było w baku paliwa na 200kmWegrzy maja jakiegoś super specjal diesla w zyciu mi jeszcze nie pokazal 5.3l średnio jadac 130-160 skacząc pomiedzy tirami. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-08-31 22:36:41 Zaworki SCV nie wpływają na dymienie, tylko na problemy z mocą - potencjalnie mogą powodować problemy z wchodzeniem na obroty na biegu jałowym.
Trzeba sprawdzić wtryski, czy nie leją, turbo, czy daje dobre ciśnienie - bez kompleks testów trudno postawić diagnozę. Co do paliwa - to większość stacji bierze paliwo z Płocka, a jakość zależy od lokalnego zarządcy stacji - ja tankuję od lat na Auchan na jednej stacji i nie ma problemów z jakością paliwa. W cuda nie wierzę - nagle spala kropelkę przy dużych prędkościach ... przywieź do kraju trochę tego magicznego ON, to się przebada w labie (Mój Tata kiedyś robił takie badania) [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-31 22:37:39 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-08-31 23:17:04
No costy tak samo się wkreca na odpiętym jednym jak na dwu bez obciążenia ,a na spadki mocy podczas jazdy nie narzekal.Raczej bym po pierwsze wtryski podmienil Co do paliwa to mam go ponad pol baku Co do jakości to zależy tylko od tego czy wlasciciel ajent stacji chrzci czy nie a od rafineri zalezy kaloryczność i cala reszta.W Polsce nawet na gazie w kuchni cygania a na paliwie by mieli nie cyganic... |
Marianos101 Cały kraj | 2013-09-01 11:45:05 Niestety kolega, który ma tester nie przyjechał coś mu wyskoczyło. Może za tydzień w sobotę się uda. Na razie zrobiłem co mogłem wyciągnąłem zaworki SCV wykąpałem w nafcie i potraktowałem 12v. Czerwony na początku głucho cykał, ale po czasie zaczął normalnie. (może to była przyczyna przymulania się auta przy starcie?). Następnie puściłem motor na środku Pro-Tec Common Rail Diesel Clean & Protect. (1:1 z paliwem). Kiedyś jak mierzyłem korekcję wtrysków na jednym miałem 1,9 i po puszczeniu motoru na tym środku korekcja spadła momentalnie na 0,9. Po tych wyczynach autko zaczęło lepiej reagować na pedał gazu. Zobaczę jakie teraz będzie mi spalanie wychodziło. Przed czyszczeniem( już bez rowerków) jazda spokojniutka w granicach 90-100/h wyszło 7l/100. Więc trochę za dużo. Jak go kupiłem to przy takiej jeździe wychodził około 5,2l. Jeżeli to nie pomoże to zaczekam na tego kolegę, albo podjadę gdzieś na korekcję wtrysków i pomiar tych ciśnień. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-09-01 13:11:44 [quote]
2013-09-01 11:45:05, Marianos101 pisze: Niestety kolega, który ma tester nie przyjechał coś mu wyskoczyło. Może za tydzień w sobotę się uda. Na razie zrobiłem co mogłem wyciągnąłem zaworki SCV wykąpałem w nafcie i potraktowałem 12v. Czerwony na początku głucho cykał, ale po czasie zaczął normalnie. (może to była przyczyna przymulania się auta przy starcie?). Następnie puściłem motor na środku Pro-Tec Common Rail Diesel Clean & Protect. (1:1 z paliwem). Kiedyś jak mierzyłem korekcję wtrysków na jednym miałem 1,9 i po puszczeniu motoru na tym środku korekcja spadła momentalnie na 0,9. Po tych wyczynach autko zaczęło lepiej reagować na pedał gazu. Zobaczę jakie teraz będzie mi spalanie wychodziło. Przed czyszczeniem( już bez rowerków) jazda spokojniutka w granicach 90-100/h wyszło 7l/100. Więc trochę za dużo. Jak go kupiłem to przy takiej jeździe wychodził około 5,2l. Jeżeli to nie pomoże to zaczekam na tego kolegę, albo podjadę gdzieś na korekcję wtrysków i pomiar tych ciśnień. [/quote Abstrachujac od zużycia układu paliwowego który jeżeli nie jest w zbyt dobrym stanie to na pewno da o sobie znac jak się ochłodzi i przy pierwszych mrozach już się dowiesz co najbardziej szwankuje. To jest pewien szczegol który odkryłem stosunkowo niedawno a raczej niedawno został potwierdzony przez moich klientów którym regulowałem przeladowujace turbiny. Turbina zanim zacznie dawac objawy okresowych obciec mocy zaczyna oscylować w gornych rejestrach histerezy korekcji. Po ludzku mowiac tak zeby każdy również nie mechanik zrozumial.Jak komputer stara się utrzymać cisnienie nie przekraczając powiedzmy bezpiecznych 212kpa a turbina pomimo tego daje 215-216 a w piku jednosekundowym 220kpa i jeszcze niema nagłych obciec mocy. To ogolnie powstaje taka zaleznosc ze układ pracuje na obniżonym ciśnieniu paliwa i ograniczonych czasach otwarcia wtryskiwaczy co skutkuje wlasnie wzrostem zużycia paliwa o te 1.5-2litra szczególnie podczas delikatnej jazdy.Efekt jest trudny do zauważenia bo precyzja zapisu testera jest niewystarczajaca. Najlepiej przejechać się z wlascicielem i zbadac na trasie zwłaszcza pod długimi podjazdami jakie powstaje maxymalne ciśnienie na turbinie i ograniczyć nadmierne przyrosty. Ostatnio skontaktowałem się z wieloma klientami którym regolowalem turbiny i wszyscy potwierdzili ze efektem ubocznym byl spadek zużycia paliwa. |
Marianos101 Cały kraj | 2013-09-01 14:29:48
Bigelektron ja mam turbinę bez zmiennej geometrii. Czy tam też się coś reguluje? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-09-01 18:50:13
Jakto bez zmiennej z ktorego masz roku auto? Bez zmiennej były tylko w starych Avensisach i Corollach.Nie spotkałem Verso żeby nie było zmiennej geometrii kliknij jakies zdjecie może masz jakias nietypowa wersje. |
Marianos101 Cały kraj | 2013-09-01 19:53:43
Corolla Verso 2002r. 90km. 2.0 D4D. Jak dam radę to jutro wkleję zdjęcie. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-09-01 20:55:42 Podejrzenia Bigelektorna mogą być jak najbardziej słuszne z przeładowaniem turbo, a ja dorzucę swoje 3 grosze odnośnie EGR - jeżeli jest zaślepiony to ECM nie programuje dodatkowego wyprzedzenia zapłonu i nie zmniejsza czasu trwania wtrysku paliwa w czasie działania fazy maksymalnej pracy EGR, bo jej nie ma (jest cały czas zaślepiony). To tyle mówi teoria o EGR ...
"By integrating fuel and spark control with the EGR metering system, engine performance and fuel economy can actually be enhanced when the EGR system is functioning as designed." Najlepiej zrób kompleksowe testy drogowe testerem IT2 i podeślij wyniki w formacie dm. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-09-01 20:58:55 ] |
Marianos101 Cały kraj | 2013-09-02 19:43:28
Poniżej wstawiam zdjęcie turbiny i silnika. https://imageshack.us/a/img593/5087/c44y.jpg https://imageshack.us/a/img59/4977/8o94.jpg |
Marianos101 Cały kraj | 2013-09-02 20:23:36
Z tym że EGR cały czas pracuje normalnie. Nie jest odłączony. Zaślepione są tylko otwory. Więc myślę że nie ma to większego wpływu. Poza tym EGR mam zaślepiony od dawna i wcześniej nie było tego problemu. Niestety nie mam nigdzie w okolicy dostępu do testera TOYOTY. W środę spróbuję coś pomierzyć na innym sprzęcie to wrzucę na Forum. Wielkie Dzięki za zainteresowanie i pomoc. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-09-02 21:22:11
To faktycznie jest silnik taki jak w starej Corolli 90koni.Niewiele miałem styczności z tym rozwiązaniem Wiec niewiele można tu poradzić na odleglosc i poniższe posty nie maja tu zastosowania. Trzebaby zmierzyć ciśnienie jakie daje turbina i jak narasta ciśnienie paliwa przy rozpędzaniu na 4 tym biegu od 1500 do3tys. I ile daje pompa na poszczególnych zaworkach SCV na teście fuel leak na zimnym silniku i na rozgrzanym można na tej podstawie ocenic jak bardzo wtryski puszczają na przelew a co się z tym wiaze w jakim poniekąd sa stanie bez demontażu.A takze sprawdzilbym czy jest szczelny zaworek bezpieczeństwa na listwie. Może być tez katalizator przypchany trzeba odpiąć wydech na probe i się przejechać. |