Corolla Verso 2.0 d4d problemy ze spalaniem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po dłuższej przerwie. Potrzebuję rady. Co może być przyczyną tak dużego spalania mojej corolki. Właśnie wróciłem z nad morza i normalnie szok. Wiry w baku. Spalanie wyszło 8,75l/100km. Co prawda jechałem z rowerami na dachu, ale rok temu ta sama trasa z rowerkami i 6,5l/100km. Jazda bez szaleństw czasami do 130km/h. średni koło 100km/h. (tak jak rok temu) dodam że ładna pogoda bezwietrznie. Czasami też już od pewnego czasu gdy chodzi na wolnych obrotach nieważne czy ciepła czy zimna jak próbuję ruszyć nie reaguje na pedał gazu dopiero po jakiejś chwili wchodzi na obroty, albo po wciśnięciu do dechy pomału wchodzi na obroty i po chwili jest ok. Dodam że wymienione są wszystkie filtry. przed wymianą też się to pojawiało. Dzieję się to niezbyt często średnio co tysiąc km. Po za tym przyspiesza normalnie. Po spokojnej jeździe jak się jej śrupnie to czarna chmura za autem przez jakiś czas, ale jak się wydymi jest ok. EGR zaślepiony z odślepionym kopciła jak lokomotywa. Proszę o pomoc i z góry dzięki za rady. Pomału mam dość tego wozidła ciągle coś chyba pójdzie pod młotek
  
 
Zacznij od przywrócenia fabrycznego stanu z EGR - wyczyść go porządnie w nafcie i rozruszaj - ma Ci się szczelnie zamykać.
Potem przeczyść przepływkę i sprawdź wtryski - a najlepiej zrobić kompleksowy test drogowy.
  
 
Cytat:
2013-08-25 09:21:19, Alien_Obcy pisze:
Zacznij od przywrócenia fabrycznego stanu z EGR - wyczyść go porządnie w nafcie i rozruszaj - ma Ci się szczelnie zamykać. Potem przeczyść przepływkę i sprawdź wtryski - a najlepiej zrobić kompleksowy test drogowy.



Z tym EGR-em to jest tak że był czyszczony domyka się (zalany benzyną nie przepuścił ani kropelki) czyścił mi go sam Bigelektron i też nie wiedział o co chodzi z tym EGR-em. Poza tym mam go zaślepionego już od 2 lat czyli nie będzie to przyczyna EGR-a. Przepływka była niedawno czyszczona. Pod komputerem nie pokazuje żadnych błędów. Jak wykonać taki test drogowy i na co zwrócić uwagę. Mam kolegę który kupił sobie niedawno tester (nie pamiętam nazwy) Jest on do większości samochodów. Dał za to cudo około 10tyś zł. ale dopiero uczy się z tego korzystać. Czy na takim czymś można taki test wykonać? Moja corolla jest tam w menu. Mógł byś mi napisać co tam sprawdzić i jakie powinny być parametry. Już tak myślę może jakiś czujnik szwankuje (temperatury, ciśnienia itp.?) Bardzo proszę o rady i z góry dziękuję.
  
 
Sprawdź korekcję wtrysków na postoju oraz zrób test aktywny zaworka SCV.
W czasie testu drogowego - na 3 biegu startujesz od 1600 rpm z pedałem wciśniętym na maksa i trzymasz do 4500 rpm (powtarzasz na 4-biegu) i mierzysz testerem ciśnienie paliwa i turbo oraz MAF - zapisz to do kompa i prześlij wyniki.


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-27 12:47:48 ]
  
 
Cytat:
2013-08-27 12:47:07, Alien_Obcy pisze:
Sprawdź korekcję wtrysków na postoju oraz zrób test aktywny zaworka SCV. W czasie testu drogowego - na 3 biegu startujesz od 1600 rpm z pedałem wciśniętym na maksa i trzymasz do 4500 rpm (powtarzasz na 4-biegu) i mierzysz testerem ciśnienie paliwa i turbo oraz MAF - zapisz to do kompa i prześlij wyniki. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-27 12:47:48 ]

olejem pluje z odmy i zbiera sie w dolocie więc mu ktoś zaślepił egr teraz już wiadomo dlaczego.
  
 
Cytat:
2013-08-27 12:47:07, Alien_Obcy pisze:
Sprawdź korekcję wtrysków na postoju oraz zrób test aktywny zaworka SCV. W czasie testu drogowego - na 3 biegu startujesz od 1600 rpm z pedałem wciśniętym na maksa i trzymasz do 4500 rpm (powtarzasz na 4-biegu) i mierzysz testerem ciśnienie paliwa i turbo oraz MAF - zapisz to do kompa i prześlij wyniki. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-27 12:47:48 ]

olejem pluje z odmy i zbiera sie w dolocie więc mu ktoś zaślepił egr teraz już wiadomo dlaczego.
  
 
Cytat:
2013-08-27 12:47:07, Alien_Obcy pisze:
Sprawdź korekcję wtrysków na postoju oraz zrób test aktywny zaworka SCV. W czasie testu drogowego - na 3 biegu startujesz od 1600 rpm z pedałem wciśniętym na maksa i trzymasz do 4500 rpm (powtarzasz na 4-biegu) i mierzysz testerem ciśnienie paliwa i turbo oraz MAF - zapisz to do kompa i prześlij wyniki. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-27 12:47:48 ]



Kolego co masz na myśli z tym testem aktywnym zaworka SCV (ja mam dwa zielony i czerwony)? Podłączyć bezpośrednio pod 12v? W sobotę będę się widział z tym kolegą to postaram się zrobić te testy.


Cytat:
2013-08-28 21:07:53,Bigelektron pisze:
olejem pluje z odmy i zbiera sie w dolocie więc mu ktoś zaślepił egr teraz już wiadomo dlaczego.



Gdyby pluło olejem to by go ubywało, a od wymiany do wymiany bez ubytków. EGR zaślepiłem ja bo kopcił jak cholera.
  
 
Tst aktywny zaworka jest dostępny z poziomu testera Toyoty IT2 - zwiększa obroty i ciśnienia paliwa na szynie CR. Sprawdż na obu zaworkac SCV, na pojedyńczym zielonym, a potem czerwonym.
Nie wiem czy taki test jest dostępny na innych testerach.
A na jakim sprzęcie będziesz działał?
  
 
Cytat:
2013-08-29 17:09:08, Marianos101 pisze:
Gdyby pluło olejem to by go ubywało, a od wymiany do wymiany bez ubytków. EGR zaślepiłem ja bo kopcił jak cholera.


Jak nie ubywa to albo go paliwo rozciencza i tyle spali co przybędzie wiec się stan nie zmienia,albo zostaje jakość paliwa i zużycie wtryskow.Jak jeździsz po miescie to się odklada więcej sadzy w wydechu niż w zdrowym silniku a potem jak przyciśniesz to normalne ze diesel musi to wydmuchac z rury ale ponieważ osad jest wiekszy to i kopci solidniej.Co do zaworków scv to nie maja wpływu na kopcenie.
Jakosc paliwa jednak przede wszystkim.
Na polskim BP jak pojezdze przez tydzień spokojnie a potem depne gaz w podloge to przez chwile nie widze swiatel tego co zamna jedzie... Na slowackim paliwie to samo Na greckim i wegierskim zero dymu.Wlasnie wczoraj zatankowalem za 70E a było w baku paliwa na 200kmWegrzy maja jakiegoś super specjal diesla w zyciu mi jeszcze nie pokazal 5.3l średnio jadac 130-160 skacząc pomiedzy tirami.
  
 
Zaworki SCV nie wpływają na dymienie, tylko na problemy z mocą - potencjalnie mogą powodować problemy z wchodzeniem na obroty na biegu jałowym.
Trzeba sprawdzić wtryski, czy nie leją, turbo, czy daje dobre ciśnienie - bez kompleks testów trudno postawić diagnozę.
Co do paliwa - to większość stacji bierze paliwo z Płocka, a jakość zależy od lokalnego zarządcy stacji - ja tankuję od lat na Auchan na jednej stacji i nie ma problemów z jakością paliwa.
W cuda nie wierzę - nagle spala kropelkę przy dużych prędkościach ... przywieź do kraju trochę tego magicznego ON, to się przebada w labie (Mój Tata kiedyś robił takie badania)



[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-31 22:37:39 ]
  
 
Cytat:
2013-08-31 22:36:41, Alien_Obcy pisze:
Zaworki SCV nie wpływają na dymienie, tylko na problemy z mocą - potencjalnie mogą powodować problemy z wchodzeniem na obroty na biegu jałowym. Trzeba sprawdzić wtryski, czy nie leją, turbo, czy daje dobre ciśnienie - bez kompleks testów trudno postawić diagnozę. Co do paliwa - to większość stacji bierze paliwo z Płocka, a jakość zależy od lokalnego zarządcy stacji - ja tankuję od lat na Auchan na jednej stacji i nie ma problemów z jakością paliwa. W cuda nie wierzę - nagle spala kropelkę przy dużych prędkościach ... przywieź do kraju trochę tego magicznego ON, to się przebada w labie (Mój Tata kiedyś robił takie badania) [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-08-31 22:37:39 ]


No costy tak samo się wkreca na odpiętym jednym jak na dwu bez obciążenia ,a na spadki mocy podczas jazdy nie narzekal.Raczej bym po pierwsze wtryski podmienil
Co do paliwa to mam go ponad pol baku Co do jakości to zależy tylko od tego czy wlasciciel ajent stacji chrzci czy nie a od rafineri zalezy kaloryczność i cala reszta.W Polsce nawet na gazie w kuchni cygania a na paliwie by mieli nie cyganic...
  
 
Niestety kolega, który ma tester nie przyjechał coś mu wyskoczyło. Może za tydzień w sobotę się uda. Na razie zrobiłem co mogłem wyciągnąłem zaworki SCV wykąpałem w nafcie i potraktowałem 12v. Czerwony na początku głucho cykał, ale po czasie zaczął normalnie. (może to była przyczyna przymulania się auta przy starcie?). Następnie puściłem motor na środku Pro-Tec Common Rail Diesel Clean & Protect. (1:1 z paliwem). Kiedyś jak mierzyłem korekcję wtrysków na jednym miałem 1,9 i po puszczeniu motoru na tym środku korekcja spadła momentalnie na 0,9. Po tych wyczynach autko zaczęło lepiej reagować na pedał gazu. Zobaczę jakie teraz będzie mi spalanie wychodziło. Przed czyszczeniem( już bez rowerków) jazda spokojniutka w granicach 90-100/h wyszło 7l/100. Więc trochę za dużo. Jak go kupiłem to przy takiej jeździe wychodził około 5,2l. Jeżeli to nie pomoże to zaczekam na tego kolegę, albo podjadę gdzieś na korekcję wtrysków i pomiar tych ciśnień.
  
 
[quote]
2013-09-01 11:45:05, Marianos101 pisze:
Niestety kolega, który ma tester nie przyjechał coś mu wyskoczyło. Może za tydzień w sobotę się uda. Na razie zrobiłem co mogłem wyciągnąłem zaworki SCV wykąpałem w nafcie i potraktowałem 12v. Czerwony na początku głucho cykał, ale po czasie zaczął normalnie. (może to była przyczyna przymulania się auta przy starcie?). Następnie puściłem motor na środku Pro-Tec Common Rail Diesel Clean & Protect. (1:1 z paliwem). Kiedyś jak mierzyłem korekcję wtrysków na jednym miałem 1,9 i po puszczeniu motoru na tym środku korekcja spadła momentalnie na 0,9. Po tych wyczynach autko zaczęło lepiej reagować na pedał gazu. Zobaczę jakie teraz będzie mi spalanie wychodziło. Przed czyszczeniem( już bez rowerków) jazda spokojniutka w granicach 90-100/h wyszło 7l/100. Więc trochę za dużo. Jak go kupiłem to przy takiej jeździe wychodził około 5,2l. Jeżeli to nie pomoże to zaczekam na tego kolegę, albo podjadę gdzieś na korekcję wtrysków i pomiar tych ciśnień.
[/quote Abstrachujac od zużycia układu paliwowego który jeżeli nie jest w zbyt dobrym stanie to na pewno da o sobie znac jak się ochłodzi i przy pierwszych mrozach już się dowiesz co najbardziej szwankuje.
To jest pewien szczegol który odkryłem stosunkowo niedawno a raczej niedawno został potwierdzony przez moich klientów którym regulowałem przeladowujace turbiny.
Turbina zanim zacznie dawac objawy okresowych obciec mocy zaczyna oscylować w gornych rejestrach histerezy korekcji.
Po ludzku mowiac tak zeby każdy również nie mechanik zrozumial.Jak komputer stara się utrzymać cisnienie nie przekraczając powiedzmy bezpiecznych 212kpa a turbina pomimo tego daje 215-216 a w piku jednosekundowym 220kpa i jeszcze niema nagłych obciec mocy.
To ogolnie powstaje taka zaleznosc ze układ pracuje na obniżonym ciśnieniu paliwa i ograniczonych czasach otwarcia wtryskiwaczy co skutkuje wlasnie wzrostem zużycia paliwa o te 1.5-2litra szczególnie podczas delikatnej jazdy.Efekt jest trudny do zauważenia bo precyzja zapisu testera jest niewystarczajaca.
Najlepiej przejechać się z wlascicielem i zbadac na trasie zwłaszcza pod długimi podjazdami jakie powstaje maxymalne ciśnienie na turbinie i ograniczyć nadmierne przyrosty.
Ostatnio skontaktowałem się z wieloma klientami którym regolowalem turbiny i wszyscy potwierdzili ze efektem ubocznym byl spadek zużycia paliwa.
  
 
Cytat:
, Bigelektron pisze: Abstrachujac od zużycia układu paliwowego który jeżeli nie jest w zbyt dobrym stanie to na pewno da o sobie znac jak się ochłodzi i przy pierwszych mrozach już się dowiesz co najbardziej szwankuje. To jest pewien szczegol który odkryłem stosunkowo niedawno a raczej niedawno został potwierdzony przez moich klientów którym regulowałem przeladowujace turbiny. Turbina zanim zacznie dawac objawy okresowych obciec mocy zaczyna oscylować w gornych rejestrach histerezy korekcji. Po ludzku mowiac tak zeby każdy również nie mechanik zrozumial.Jak komputer stara się utrzymać cisnienie nie przekraczając powiedzmy bezpiecznych 212kpa a turbina pomimo tego daje 215-216 a w piku jednosekundowym 220kpa i jeszcze niema nagłych obciec mocy. To ogolnie powstaje taka zaleznosc ze układ pracuje na obniżonym ciśnieniu paliwa i ograniczonych czasach otwarcia wtryskiwaczy co skutkuje wlasnie wzrostem zużycia paliwa o te 1.5-2litra szczególnie podczas delikatnej jazdy.Efekt jest trudny do zauważenia bo precyzja zapisu testera jest niewystarczajaca. Najlepiej przejechać się z wlascicielem i zbadac na trasie zwłaszcza pod długimi podjazdami jakie powstaje maxymalne ciśnienie na turbinie i ograniczyć nadmierne przyrosty. Ostatnio skontaktowałem się z wieloma klientami którym regolowalem turbiny i wszyscy potwierdzili ze efektem ubocznym byl spadek zużycia paliwa.



Bigelektron ja mam turbinę bez zmiennej geometrii. Czy tam też się coś reguluje?
  
 
Cytat:
2013-09-01 14:29:48, Marianos101 pisze:
Bigelektron ja mam turbinę bez zmiennej geometrii. Czy tam też się coś reguluje?


Jakto bez zmiennej z ktorego masz roku auto?
Bez zmiennej były tylko w starych Avensisach i Corollach.Nie spotkałem Verso żeby nie było zmiennej geometrii kliknij jakies zdjecie może masz jakias nietypowa wersje.
  
 
Cytat:
2013-09-01 18:50:13, Bigelektron pisze:
Jakto bez zmiennej z ktorego masz roku auto? Bez zmiennej były tylko w starych Avensisach i Corollach.Nie spotkałem Verso żeby nie było zmiennej geometrii kliknij jakies zdjecie może masz jakias nietypowa wersje.



Corolla Verso 2002r. 90km. 2.0 D4D. Jak dam radę to jutro wkleję zdjęcie.
  
 
Podejrzenia Bigelektorna mogą być jak najbardziej słuszne z przeładowaniem turbo, a ja dorzucę swoje 3 grosze odnośnie EGR - jeżeli jest zaślepiony to ECM nie programuje dodatkowego wyprzedzenia zapłonu i nie zmniejsza czasu trwania wtrysku paliwa w czasie działania fazy maksymalnej pracy EGR, bo jej nie ma (jest cały czas zaślepiony). To tyle mówi teoria o EGR ...
"By integrating fuel and spark control with the EGR metering system, engine performance and fuel economy can actually be enhanced when the EGR system is functioning as designed."

Najlepiej zrób kompleksowe testy drogowe testerem IT2 i podeślij wyniki w formacie dm.

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-09-01 20:58:55 ]
  
 
Cytat:
2013-09-01 18:50:13, Bigelektron pisze:
Jakto bez zmiennej z ktorego masz roku auto? Bez zmiennej były tylko w starych Avensisach i Corollach.Nie spotkałem Verso żeby nie było zmiennej geometrii kliknij jakies zdjecie może masz jakias nietypowa wersje.



Poniżej wstawiam zdjęcie turbiny i silnika.

https://imageshack.us/a/img593/5087/c44y.jpg
https://imageshack.us/a/img59/4977/8o94.jpg
  
 
Cytat:
2013-09-01 20:55:42, Alien_Obcy pisze:
Podejrzenia Bigelektorna mogą być jak najbardziej słuszne z przeładowaniem turbo, a ja dorzucę swoje 3 grosze odnośnie EGR - jeżeli jest zaślepiony to ECM nie programuje dodatkowego wyprzedzenia zapłonu i nie zmniejsza czasu trwania wtrysku paliwa w czasie działania fazy maksymalnej pracy EGR, bo jej nie ma (jest cały czas zaślepiony). To tyle mówi teoria o EGR ... "By integrating fuel and spark control with the EGR metering system, engine performance and fuel economy can actually be enhanced when the EGR system is functioning as designed." Najlepiej zrób kompleksowe testy drogowe testerem IT2 i podeślij wyniki w formacie dm. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-09-01 20:58:55 ]



Z tym że EGR cały czas pracuje normalnie. Nie jest odłączony. Zaślepione są tylko otwory. Więc myślę że nie ma to większego wpływu. Poza tym EGR mam zaślepiony od dawna i wcześniej nie było tego problemu. Niestety nie mam nigdzie w okolicy dostępu do testera TOYOTY. W środę spróbuję coś pomierzyć na innym sprzęcie to wrzucę na Forum. Wielkie Dzięki za zainteresowanie i pomoc.
  
 
Cytat:
2013-09-02 20:23:36, Marianos101 pisze:
Z tym że EGR cały czas pracuje normalnie. Nie jest odłączony. Zaślepione są tylko otwory. Więc myślę że nie ma to większego wpływu. Poza tym EGR mam zaślepiony od dawna i wcześniej nie było tego problemu. Niestety nie mam nigdzie w okolicy dostępu do testera TOYOTY. W środę spróbuję coś pomierzyć na innym sprzęcie to wrzucę na Forum. Wielkie Dzięki za zainteresowanie i pomoc.


To faktycznie jest silnik taki jak w starej Corolli 90koni.Niewiele miałem styczności z tym rozwiązaniem Wiec niewiele można tu poradzić na odleglosc i poniższe posty nie maja tu zastosowania.
Trzebaby zmierzyć ciśnienie jakie daje turbina i jak narasta ciśnienie paliwa przy rozpędzaniu na 4 tym biegu od 1500 do3tys.
I ile daje pompa na poszczególnych zaworkach SCV na teście fuel leak na zimnym silniku i na rozgrzanym można na tej podstawie ocenic jak bardzo wtryski puszczają na przelew a co się z tym wiaze w jakim poniekąd sa stanie bez demontażu.A takze sprawdzilbym czy jest szczelny zaworek bezpieczeństwa na listwie.
Może być tez katalizator przypchany trzeba odpiąć wydech na probe i się przejechać.