świeca żarowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, padła mi 1 świeca żarowa, jaką kupić:
NGK Y-531J czy Denso DG-245.

Przed odkręcaniem kilka dni sikać wd40, żeby jej nie ukręcić?
  
 
mogę sprawdzić w poniedziałek podaj Vin
Ale wymien kpl 4 sztuki bo za tydzień poleci nastepna i nastepna i Wiecznie będziesz rozkrecal listwe zasilania a to nie sluzy tym nowo wymienionym.
  
 
wg ToyoDIY świece mają numer 19850-27010 nie podano nazwy, ale w wyszukiwarkach wywala Denso, NGK, Beru.

A co z tym wd40 - psikać? czy po wyjęciu jakoś trzeba czyścic gwint, żeby kolejny raz łatwiej się odkręciła?

[ wiadomość edytowana przez: tomi150 dnia 2013-09-22 07:22:28 ]
  
 
Cytat:
2013-09-22 07:19:23, tomi150 pisze:
wg ToyoDIY świece mają numer 19850-27010 nie podano nazwy, ale w wyszukiwarkach wywala Denso, NGK, Beru. A co z tym wd40 - psikać? czy po wyjęciu jakoś trzeba czyścic gwint, żeby kolejny raz łatwiej się odkręciła? [ wiadomość edytowana przez: tomi150 dnia 2013-09-22 07:22:28 ]


Obstawiam ze Denso .Zapsikaj wd lepszy jest Deblock .
Ważne aby przed wykręcaniem rozgrzać silnik do jakiś 50-60 stopni wtedy glowica jest rozprężona a jeszcze nie mięknie na tyle aby oslabilo gwinty i wykrecac jak tylko się ruszy to psiknąć i wkrecic i tak po malu wykrecajac co chwila wkrecac aby gwint rozruszać a nie zablokować i ukrecic.Przy skrajnie zimnym i skrajnie rozgrzanym silniku latwo o ukrecenie lub wykręcenie z gwintem.
Wkrecajac nowe posmaruj gwint smarem miedziowym to w przyszłości nie będzie problemu no i ważne aby moment nie był większy niż 14Nm potrzebny maly klucz dynamometryczny.
Nakretki na listwie zasilania najlepiej dokrecaj trzymając klucz nasadowy bez grzechotki w dwóch palcach jak olowek tam moment jest około 3-5Nm jak naruszysz przylacze to potem raz grzeje raz nie dlatego ważne aby wymienić kpl i już tego nie ruszac.
  
 
Wielkie dzięki za szczegółowy opis, jestem pewien, że część mechaników nie ma pojęcia jak ruszyć świece żarowe i się tego w ogóle nie podejmują, a jak coś spieprzą to koszt ściągania głowicy i całego bajzlu idzie na klienta (nawet ASO tak robią).
  
 
Cytat:
2013-09-22 11:17:49, Bigelektron pisze:
Obstawiam ze Denso .Zapsikaj wd lepszy jest Deblock . Ważne aby przed wykręcaniem rozgrzać silnik do jakiś 50-60 stopni wtedy glowica jest rozprężona a jeszcze nie mięknie na tyle aby oslabilo gwinty i wykrecac jak tylko się ruszy to psiknąć i wkrecic i tak po malu wykrecajac co chwila wkrecac aby gwint rozruszać a nie zablokować i ukrecic.Przy skrajnie zimnym i skrajnie rozgrzanym silniku latwo o ukrecenie lub wykręcenie z gwintem. Wkrecajac nowe posmaruj gwint smarem miedziowym to w przyszłości nie będzie problemu no i ważne aby moment nie był większy niż 14Nm potrzebny maly klucz dynamometryczny. Nakretki na listwie zasilania najlepiej dokrecaj trzymając klucz nasadowy bez grzechotki w dwóch palcach jak olowek tam moment jest około 3-5Nm jak naruszysz przylacze to potem raz grzeje raz nie dlatego ważne aby wymienić kpl i już tego nie ruszac.



Witam, dziś gość w sklepie zbił mnie z tropu odradzając smar miedziowy do gwintu świecy, mówił że jak jest głowica aluminiowa to się to będzie "gryzło", podobnie jak miedziowy na szpilki w pieście przy alusach WTF ?!
  
 
Raz użyłem smaru miedziowego z aluminium i jak dobrze pamiętam to był problem . Poszukaj innych smarów .
  
 
Cytat:
2013-09-24 19:35:49, BlackC pisze:
Raz użyłem smaru miedziowego z aluminium i jak dobrze pamiętam to był problem . Poszukaj innych smarów .


No to chyba wina jakosci smaru a nie tego ze miedziowy.Zawsze smaruje takim miedziowym gestym z Toyoty zresztą sondy się na nim w wydech wkreca i się wykrecaja bez problemu.Ale jak się kolor komus nie podoba to niech uzyje innego byle był wysokotemperaturowy i nie gestnial z czasem.