Polonez 1500 TURBO - dokumentacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam w ostatnim GT przeczytałem artykuł o nieznanych Polonezach. Podobno jak podaje czsopismo w 1987 r. był produkowany polonez z silnikeim 1500 wersja rajdowa N- grupowy o mocy 106 km i A - grupowy o wiele wiekszej mocy. Zamontowano tam TURBO, które podobno mogło byc montowane na zyczenie do seryjnego auta. Poszukuje wszelkich informacji na ten temat dokumentacji opisw itd za ceeny materialy jestem w stanie zaplacic Cena do uzgodnienia
  
 
widzialem pozostalosci takiego na spocie slaskim,ale nie pamietam do kogo nalerzal
  
 
co to znaczy pozostałości
  
 
tak???był???a który to??
  
 
To trzeba chyba na Alana poczekać bo ja nie wiem
  
 
przyznam sie bez bicia ze bylem ale nie wiem...no ale to mój pierwszy zlot więc byłem pod takim wrażeniem ze nie zwróciłem na to uwagi Alan któż to był??
  
 
nie wiem do kogo nalezal ale mial pozostalosci po turbince kowalskiego czy cos takiego(wklad pod gaznikiem)Gt to byl bialy lub prawie bialy borewicz
  
 
Alan ,zaden z Borewicz'ów (a moze 'CZY) nie byl na pewno TURBO. A turbinka kowalskiego to taka zabawka dla naiwnych.Wiedzialbym na pewno gdyby to byl jakis turbo.

musze przyznac,ze mnie zastrzeliłes
  
 
Nie wiem co to turbinka Kowalskiego mi chodzi o to co napisali w GT ten artykuł zaraz po tym Poldku ca ma 2.9 z samorobnym nitro
  
 
ja tam nie wiem pierwszy raz takie cos widzialem mam nadzieje ze strzal nie byl smiertelny:
  
 
turbinka kowalskiego to taka podkładka pod gażnik z dodatkowym podciśnieniem i śmigięłkiem w środku, co to niby ma poprawiać spalanie!! Poprawia ale tylko dlatego, że gażnik jest wyżej od kolektora dlatego lepiej odparowuje, ale samo urządzenie jest gów.o warte
  
 
oki mozecie sie smiac DALEM CIALA
  
 
smiejemy sie HA HA HA

juz skonczylismy.A swoja droga to Turbinka Kowalskiego nadal znajduje nabywcow
  
 
Cytat:
2003-10-11 23:29:44, GT pisze:
smiejemy sie HA HA HA

juz skonczylismy.A swoja droga to Turbinka Kowalskiego nadal znajduje nabywcow



No dalej to ludzie kupują ale kiedys z kumplami testowaliśmy to i uważam że sią to wyrzucone pieniądze wg mnie dynamika ta sama a może troszki spalanie spada!! Tańszym rozwiązaniem jest wstawienie np drugiej podkładki pod gażnik !!!
  
 
to jak jeźdze na gazie to na nic sie to nie zda bo chyba inst. gazowa omija gaźnik
  
 
Cytat:
2003-10-12 10:18:38, trombocyt pisze:
to jak jeźdze na gazie to na nic sie to nie zda bo chyba inst. gazowa omija gaz



Nie bardzo skumałej, jak inst. gazowa omija gaz
ale generalnie podstawka pod gażnik zawsze się sprawdzi!! Czy na gazie czy na benzynie, może na benzynie daje większy efekt! Zawsze im wyżej będzie gażnik nad kolektorem tym lepsze bedzie spalanie!!!
  
 
chodziło mi że omija gaźnik bo rurka idzie do bezposrednio do głowicy
  
 
Cytat:
2003-10-11 23:29:44, GT pisze:
smiejemy sie HA HA HA

juz skonczylismy.A swoja droga to Turbinka Kowalskiego nadal znajduje nabywcow



hehe magnetyzery tez znajduja nabywcow

pozdr
  
 
no ale magnetyzery cośtam dają...tej turbinki jeszcze na oczy nie widziałem(na zlocie musialem podziwiać inne zdobycze techniki) i wiem o niej tyle ze istnieje i to tylko z tego forum
  
 
Mój tata miał taką turbinkę pod gaźnikiem w fiacie (125p rzecz jasna) Mowił, że jak wyjechał z warsztatu po założeniu to czuć było różnicę. Z tym, że wtedy wymieniał też łańcuch napędu rozrządu na pasek zębaty no i robili kompletną regulację. Ach te piękne lata 80-te...