Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-11-27 09:06:45 Jak na końcu wydechu sluchac takie nierytmiczne tmuk tmuk to bankowo ktorys zawor wydech ciasny lub nieszczelny. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-11-28 00:16:23 A napewno nie jest przestawiona na rozrządzie? |
anlarx Katowice | 2013-11-28 10:42:03 dziasj odbieram toyote od kolejnego "kowala" i bede wszystko wiedział to wam napisze |
anlarx Katowice | 2013-11-30 21:13:45 witam sznowne grono ekspertów
informuje co nastapilo: kasator zrobiony usczelnienie wydechu zrobione na podstawie autodiagnostyki tzw"zworkowej " niesprawny czujnik abs przód prawy lub lewy i przerwa w obwodzie abs prawy przód lewy tył :-wymieniono czujnik abs prawy przód i wieniec zębaty czujnika gdyz byl pekniety a czujnik tez był rozwalony. PO wymiaie abs dalej swiec, i proba wykasowania nie przyniosła rezultatu: zworka Tc i E1 plus pompowanie 8 razy pedal hamulca , dalej nie wiemy o co chodzi z tym absem, czujnik zakupilem używke i półoś z wieńcem.Nie wiemy jak wykasowac blędy abs. pozatym wszytko okey mechanior zrobil zapłon na 10 stopni bez zworki Te i E1 i w poniedzialek idzie do poprawy. Po wymianie kopółki i palca rozdzielacza silnik wrócil do normy lampka chceck już nie świeci. Ale niepokoi mnie taki objaw: "delikatny zapach smarzonego oleju" jakby ktos smażyl frytki |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-11-30 22:45:35
Jak smierdzi to sprawdz czy się olej nie smazy na wydechu może kapac i się spiekac lub pozostalosci po jakiejś naprawie nie zmyte. Co do ABS to jakie teraz kody wyswietla?Trzeba zmierzyć rezystancje wszystkich 4 czujnikow i na wlaczonym zapłonie ma być na zasilaniu czujnikow 0,45V |
anlarx Katowice | 2013-12-01 00:06:11 witaj, silnik sprawny bledow nie ma ale musze jeszcze troche pojeździć żeby to sprawdzić bo może wyskoczyc po jakims czasie bo przed naprawą tez mialem taki objaw ze check engine raz gasł i ponownie sie wlaczał. Co do błedow abs to postaram sie je zczytac jutro. Co do pomiaru rezystencji ( bo przez te awarie to musze sie przekwalifikowac na elktro-diagnoste) to ustawiam multimetr na ohmy i miedzy czym a czym dokonuje pomiar? a i jeszcze jedno pytanie czy ma sens robienie rozszerzonego testu drogowego ?- czyli mostkowanie pinów i jazda testowa? dotyczy to bledów zarowno ECU jak i modulu abs. podobno wyskakuja wtedy błedy, których ECU nie przechowuje w pamieci.Wgłębiam sie w temat gdyz dla mechaników z okolic mojego miejsca zamieszkania DLC OBD1 to czarna magia wiec musze sam naprawiac samochód zanim pójdzie na sąd osateczny do Wielkiego Elektrona |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-12-01 12:42:06
to samo z tylu kostki sa jak zdejmiesz boczki kanapy lub cala kanape , bo tam chyba niema boczków jak w starym Avenie. |
anlarx Katowice | 2013-12-01 19:45:18 witam i na wstepie chciałbym podziękować kolegom z forum za ich cenne uwagi, profesjonalizm i wysoki poziom wiedzy merytorycznej.
a teraz do rzeczy: problem źle pracującego silnika rozwiazany ( 12 rpm i 52 knock sensor) przyczyna - palec rodzielacza i kopułka + źle ustawiony zapłon. Pozostal mi tylko bład abs nr 35 (otwarty obwód hamulców przedniego lewego i tylnego prawego ) może jakies sugestie? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-12-01 22:34:11
Jak poniżej trzeba zmierzyć przod i tyl po kolei zaczynając od przodu czasami tez jest przekłamanie na stronach lewa z prawa. |