Modyfikacje 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam forumowiczów!
silnik 1.5 jakie modyfikacje najlepiej wykonać w rozsądnych pieniądzach i jakie to są koszty? np planowanie głowki, poszerzenia i polerka kanałów, jakiś wałek z agresywniejszą krzywką, może jakaś ingerencja w układ korbowo-tłokowy z szerszym szlifem, kolektor 4-2-1, na gaźniki z VFTS-a nawet nie liczę. proszę o pomysły burze mózgów, może któryś z kolegów kiedyś robił coś takiego, może ma, albo wie co z tym zrobić. Z góry dzięki za informacje. pozdrawiam
  
 
Masz na to 100, 1000 czy 10000?
  
 
Kanałów nie poleruje się.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2014-01-01 23:17:24, pioban pisze:
Masz na to 100, 1000 czy 10000?


około 1000, z taka kasą się liczę
  
 
To najlepiej wydaj ten tysiąc na kapitalny remont silnika. Po remoncie silnik wróci do czasów młodości i juz po remoncie cie zaskoczy zrywnością i małym zużyciem paliwa.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2014-01-02 00:17:06, czester_fr pisze:
około 1000, z taka kasą się liczę


a co umiesz zrobic sam? Czy umiesz wyjąc, rozebrac i poskładac silnik? Bo kasa jest malutka ale jak bedziesz sam dlubal to od biedy cos sie da,
  
 
Cytat:
2014-01-02 01:20:56, SzokoLada pisze:
To najlepiej wydaj ten tysiąc na kapitalny remont silnika. Po remoncie silnik wróci do czasów młodości i juz po remoncie cie zaskoczy zrywnością i małym zużyciem paliwa.


kapitalka silnika za 1 tys pln- ambitne wyzwanie.
  
 
Dobry olej to 200pln wiec co tu mówić np. o wałku-jak płaciłem 1200.
Czy innych modach...
  
 
Cytat:
2014-01-02 05:57:15, andrzej_krakow pisze:
a co umiesz zrobic sam? Czy umiesz wyjąc, rozebrac i poskładac silnik? Bo kasa jest malutka ale jak bedziesz sam dlubal to od biedy cos sie da,

zamierzam sam dłubać
  
 
Cytat:
2014-01-02 00:17:06, czester_fr pisze:
około 1000, z taka kasą się liczę



Jeśli realnie to... zrób porządek z hamulcami, powymieniaj sworznie i końcówki ukl. kierowniczego, może zostanie na nowe opony.
  
 
Podstawowa sprawa przy jakichkolwiek przeróbkach to doprowadzenie silnika do stanu fabrycznego a na to i 1tyś bedzie mało.
Olej
rozrząd
min pierścienie
min panewki
kpl uszczelek
pewnie wałke konsola dzwigienki
pompa oleju
co dopiero szlify tłoki i coś extra/wydech czy dolot.
  
 
Cytat:
2014-01-02 05:59:04, andrzej_krakow pisze:
kapitalka silnika za 1 tys pln- ambitne wyzwanie.



Szlify w Legnicy, to koszt 500 zł, tloki 100, pierścienie, panewki 100, olej 100, uszczelki 100, rozrzad 100, ale można kupić na allegro kompletny nowy dół silnika za 500. Reszta pójdzie na głowice. A tutaj można dosyć mocno zaszaleć. Zależy co będziesz robić. Przy modyfikacjach silnika, najwięcej daje głowica.


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2014-01-02 10:48:35 ]
  
 
Cytat:
2014-01-02 10:05:29, bartixr pisze:
Jeśli realnie to... zrób porządek z hamulcami, powymieniaj sworznie i końcówki ukl. kierowniczego, może zostanie na nowe opony.


akurat tu zrobione mam na tip top. buda czeka na wiosnę nowy lakier.
na forum obserwuje jak ktos sie pyta o modyfikacje silnika to zawsze jest jakiś komentarz typu : "...lepiej się zawiasem i heblami zajmij..." oczywiscie nie ma to jak doświadczenie kolegów

  
 
Cytat:
oczywiscie nie ma to jak doświadczenie kolegów



Nie obraź się.
Zuch, że zrobiłeś zawieszenie i układ hamulcowy, kierowniczy.
Praktyka pokazuje, ze zazwyczaj chłopaki zapominają o podstawowej sprawności auta i pchają się z motyką na księżyc.

Postaw jakis cel, co chcesz osiągnac i zastanowimy się na forum ile to będzie kosztować.

  
 
Cytat:
2014-01-02 12:49:09, czester_fr pisze:
akurat tu zrobione mam na tip top. buda czeka na wiosnę nowy lakier. na forum obserwuje jak ktos sie pyta o modyfikacje silnika to zawsze jest jakiś komentarz typu : "...lepiej się zawiasem i heblami zajmij..." oczywiscie nie ma to jak doświadczenie kolegów


no wiesz, to akurat nie złośliwość, ale wchodzi ktoś na Forum, i zaczyna w deseń: mam 1000 PLN i chce wiecej mocy.
A ja napisze nieco brutalniej: zadaj sobie nieco trudu i poczytaj forum. Ma ponad 11 lat i wszystko bylo przewałkowane. A nie: nie chce mi sie szukać to mi to jeszcze raz napiszcie. Jak będziesz miał pytanie szczegółowe to ma pewno zawsze ktoś Ci pomoże.
No i bez obrazy
  
 
Poszukać tematów Konriego o swapie silnika z BMW 1.8

No chyba że ma być wszystko robiobne pod oryginał.
  
 
Cytat:
2014-01-02 15:48:06, andrzej_krakow pisze:
no wiesz, to akurat nie złośliwość, ale wchodzi ktoś na Forum, i zaczyna w deseń: mam 1000 PLN i chce wiecej mocy. A ja napisze nieco brutalniej: zadaj sobie nieco trudu i poczytaj forum. Ma ponad 11 lat i wszystko bylo przewałkowane. A nie: nie chce mi sie szukać to mi to jeszcze raz napiszcie. Jak będziesz miał pytanie szczegółowe to ma pewno zawsze ktoś Ci pomoże. No i bez obrazy


wcale się nie obrażam, jest tego sto stron obszernej wiedzy, istota postu było zorientowanie się w którym kierunku się zapuścić ale kierunek powoli się klaruje
  
 
Cytat:
2014-01-02 20:15:11, NaczelnyFilozof pisze:
Poszukać tematów Konriego o swapie silnika z BMW 1.8 No chyba że ma być wszystko robiobne pod oryginał.


rozważałem różne opcje, ale mam dużą słabość to motoryzacji z charakterem
  
 
Słuchaj, spokojnie, ten forum tak ma. Ja tez jak zaczynałem tutaj, tez miałem podobne pytania i też mnie "obsmarowano hufnem". Ale dzisiaj ja już wiem, ze to ma tak właśnie być. Po 3 latach szukania informacji w necie, wiem ze mało kto tak naprawdę ci pokaże kierunek i ścieżkę.

Ja modyfikacje zaczynam od zawieszenia, hamulców i układu kierowniczego. Silnik na samym końcu. Zbieram części od 4 lat. Bo tak naraz nie wydoli nikt, to są duże koszta, chociaż jeżeli chodzi o Ładę, to akurat nie wielkie. Więc zrób budę, hamulce i t.d., a za silnik weźmiesz się na końcu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
SzokoLada pisze: Zbieram części od 4, bo tak naraz nie wydoli nikt.



Cytat:
SzokoLada pisze: Chociaż jeżeli chodzi o Ładę, to akurat (koszty są) nie wielkie.



Nie do końca się z tobą Szoko zgodzę, szlify to każdy wie mniej więcej ile kosztują 250-500 to lekko, tłoki 200, panewki 100, rozrząd ..., uszczelki ...., wałek rozrządu mnie kosztował 750, kolektory S + W 4-2-1 z Węgier 1400, gaźniki Solex ADDHE40 z alle 750, "duperele" około 500 jak nie więcej, toczenie koła ...., i sam nie wiem co jeszcze bo oczywistych rzeczy nie wspominam ale ja się w 5ce nie zmieściłem za silnik ale życzę sukcesów

Cytat:
istota postu było zorientowanie się w którym kierunku się zapuścić ale kierunek powoli się klaruje


Jeśli dół silnika masz sprawny (czyli go już zrobisz) a chcesz zostać przy seryjnym gaźniku to liźnij głowę i blok ale po tym pojawi sie problem z rozrządem, wyrównaj kanały w głowie żeby były "równe" ale ich nie poleruj na szkło, to samo w kolektorami, liźnij koło zamaszyste i zajmij się gaźnikiem i zapłonem