Zmiana bloku na 2.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , jestem nowy na forum mam escorta cabrio rsa sam wszystko robiłem bawiłem sie nawet w jego uturbienie ale sie nie udało jestem zainteresowany zmienieniem bloku na 2.3 l wiem że ktoś już to robił dla tego nie chce po pełnić jakiegoś błędu chyba że nie jest to aż takie trudne liczę na pomoc i nowych znajomych pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: michno45 dnia 2014-03-09 02:49:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Sylwe dnia 2014-03-09 19:06:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2014-03-09 20:57:55 ]
  
 
Pierwszy 'błond' jaki popełniłeś to ortograficzny, a drugi taki, że niejasno zatytułowałeś wątek..

[ wiadomość edytowana przez: pudzik90 dnia 2014-03-09 01:03:39 ]
  
 
Cytat:
2014-03-08 19:31:58, Sylwe pisze:
Witam , jestem nowy na forum mam escorta cabrio rsa sam wszystko robiłem bawiłem sie nawet w jego uturbienie ale sie nie udało jestem zainteresowany zmienieniem bloku na 2.3 l wiem że ktoś już to robił dla tego nie chce po pełnić jakiegoś błędu chyba że nie jest to aż takie trudne liczę na pomoc i nowych znajomych pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: michno45 dnia 2014-03-09 02:49:56 ]



poprawilem kolege żeby nie miał obciachu w Dniu Kobiet

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów
  
 
Z góry dziękuje za poprawienie , zastanawiam się czy dużo trzeba zmieniać w bloku < słyszałem że trzeba wymontować wałki wyrównujące ?? > czy mogę wziąć blok 2.3 i bez żadnych przeróbek położyć głowice od rs2000 ??
  
 
Witaj na forum. Jest pare osób które mają takie silniki i chętnie podzielą się wiedzą ale jak mają to zrobić jak nie wiedzą o co chodzi.
Popraw tytuł wątku na zrozumiały dla innych i precyzujący twoje pytanie.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Siema. Popraw ten tytuł bo nie wiadomo o co chodzi.
Nie możesz skręcić bezpośrednio głowicy N7A z blokiem Y5B. za duży stopień kompresji.
najprostrzą metodą na posiadanie 2.3 to cały silnik (z wałkami lub bez) na osprzęcie z RSa (z wałkami rozrządu)

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
u szkoda ładniej by to wyglądało z głowicą od rsa mam drugi silnik kompletny w bardzo dobrym stanie aż dziw że taki można dostać i chce się w to pobawić pomożecie
  
 
Cytat:
2014-03-09 19:13:52, Sylwe pisze:
ładniej by to wyglądało z głowicą od rsa


nie kumam. co ładniej? przecież łby są zewnętrznie praktycznie identyczne, a pokrywkę cewek można podmieniać jak się chce.

na pewno wiesz o jakim 2,3 mowa?

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
akurat mam takowy silniczek.
można założyć czapkę z rs'a tylko wtedy musiał byś zmieniać też wał korbowy, robi się 2.2L z tego co pamiętam. czapka z Y5B ( silnik z galaxy 2.3) ma tylko dodatkowy kanał wodny który należy zaspawać.
kolejna sprawa, jeżeli zostawiasz michę z galaxy to nie musisz wyrzucać wałków, jeżeli wkładasz z rs'a i chcesz się pozbyć wałków to musisz dorobić kawałek bloku ( jak przyłożysz miskę sam bedziesz widział ocb) . Kolejna sprawa że wtedy musisz wrzucić łańcuch napędu pompy z rs'a gdyż jest krótszy oraz smok pompy oleju. Wałki rozrz. oczywiście z N7A, tak samo jak szyna paliwowa, kolektor ssący i wydechowy oraz pełna elektryka, sterowanie w postaci wszelkich map sensorów i edisów też. Koło zamachowe siada bez problemu, skrzynia, sprzęgło , rozrusznik j.w. Hmm generalnie napisz co jeszcze potrzebujesz wiedzieć , zawsze mogę się podzielić wiedzą na ten temat.
  
 
Dziękuje za ten optymistyczny post najlepszym sposobem jest zrobić tak jak napisał kolega a może mi powiedzieć ile zyskał na mocy ??? z ciekawości pytam
  
 
2,2 ma mały stopień kompresji, więc niedoładowane się nie sprawdzi. mocowo może być słabszy od 2.0
Sylwe, wrzuć całe 2.3 na osprzęcie RSa i będziesz miał coś ok 170 kucy

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Powstrzymałbym się na razie z pisaniem czegokolwiek do czasu aż kolega Sylwe napisze nam co ma bo wg. dotychczasowych odpowiedzi niewiele się dowiedzieliśmy a nawet nie ma pojęcia jak wygląda silnik z 2.3 a jak z RSa.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
napisał że ma rs'a w cabsie, domyślnie N7A by wypadało, mocowo to różnie wszystko, zależnie od stanu silnika. Duży wpływ mają również przeprowadzone modyfikacje. Akurat moc mojego silnika to moja słodka tajemnica, mam zastosowane różne patenty których jeszcze na tym forum nie widziałem
  
 
Ciekawe , ciekawe te patenty ,fajnie ja też majsterkuje i serwisuje swojego Escorta przynosi mi dużą frajdę jak nie które nowsze fury nie dają rady he he jednak zrobiło się mało i trzeba szukać trochę więcej mocy ,kto w temacie to wie jestem w trakcie załatwiania dobrego 2.3 no jest tego sporo na rynku ale chodzi i też o kasę
  
 
to zapraszamy kolegę do założenia swojego wątku w dziale tuningowym.
Pokazać auto, co się robi...

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
dokładnie, zakładaj swój wątek i opisz autko dokładniej. W między czasie na pewno uzyskasz też więcej info odnośnie budowy rs 2.3
  
 
Matko czytam czytam i nie wierze ze jestem na forum escorta
Po pierwsze , głowica od Scorpio jest inna i dużo gorsza pod względem osiągów niż od n7a !
Po drugie , po założeniu wału z rsa do 2.3 to najprawdopodobniej kompresja będzie tak niska ze nie odpali silnik .
Po trzecie , odradzam silnik ze scorpio . Stosunkowo dużo przeróbek , i dużo różnic . Do tego balansery które są zupełnie zbędne i problemu z miską od rsa itp .
Po czwarte . Najprostszym rozwiązaniem jest rozwiercenie bloku pod większe tłoki z 2300 ale wał oraz korby zostawiamy RSowe ! Robi sie nie całe 2200 i silnik dużo lepiej nadaje sie do sportu czy do uturbienia ponieważ ma mniejszy skok wału niż 2300 to oczywiście jest zbawienne dla panewek i dużo szybciej się wkręca na obroty a należy pamiętać ze Rs ma max moc wysoko .

Może cokolwiek pomogłem
  
 
To że jest lepsza to ja wiem Tu chodziło o wygląd zewnętrzny
Tak BTW to masz może sprawdzdone info, czy wysokość cylindra (i całego bloku) N7A i Y5B jest taka sama? myślałem o rozwierceniu bloku 2.0, na 2.3 tylko nie wiem czy tłoki nie wystają z bloku.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
U WIĘC TO NIE TAKIE PROSTE he he jedni piszą tak ..... a drudzy ni jak ?????
  
 
Przeróbkę na 2.3 można rozwiązać na kilka sposobów, bo są rozwiązania proste dające mniejsze przyrosty, i rozwiązania bardziej zaawansowane, które dają lepsze parametry, ale są droższe i trudniejsze. Dlatego też jest wiele teoretycznie rozbieżnych opinii.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2014-03-14 17:23:07 ]