Sprzęgło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy istnieje coś takiego jak sprawdzenie stanu, jakości docisku sprzęgła? Czy docisk po 30 000 km. może dopuścić do poślizgu sprzęgła? Jakby tarcza była w oleju, po demontarzu tarcza okazała się sucha, brak śladu oleju w obudowie skrzyni nz docisku. Pozostało więc tylko zbadać stan docisku i łożyska dociskowego.
Może ktoś to przerabiał, niech coś napisze.
  
 
Jeśli po demontażu wszystko wygląda na ok (m.in. grubość tarczy), to prawdopodobnie uszkodzona sprężyna centralna w docisku (nie zawsze widać uszkodzenie wzrokowo).
  
 
Myślę, że zdemontowane sprzęgło trudniej sprawdzić niż zamontowane (chyba, że organoleptycznie porównując z fabrycznie nowym). A jeżeli przyczyną ślizgania był np. siłownik, pompa albo zapowietrzony układ?
  
 
dziękuję za odzew, ale jest bamba bo chodzi o wsprzęglnik. Pękła spręzyna a koniec wcisnął sie pod tłok i po zabawie już cyka motorek.