Błąd 78(7)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Big - mam pytanie, w RAV4 II 1CD-FTV mam błąd 78(7) (podczas testu aktywnego na pojedyńczym zaworku wywala błąd 78(8 ) - sprawdziłem ciśnienie na pojedyńczym zaworku SCV i ma ok. 50 MPa, podmieniłem na inny sprawny daje znowu tak mało.
Dodatkowo błąd 78(7) pokazuje cisnienie na listwie ok. 35 MPa (tolerancja jest do 40 MPa na biegu jałowym).
Pytanie, czy to pompa, czy zawór regulujący ciśnienie na listwie CR lub coś innego?
Jakie jest Twoje doświadczenie z tym błędem?
Dzięki.


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2014-04-05 13:09:54 ]
  
 
Sprawdz jakie jest ciśnienie na każdym scv poniżej 50 stopni i przy wlaczonych wiatrakach.Od kiedy ma taki problem od jakiegoś czasu czy od początku jak ma samochod i kiedy wymienial rozrząd.
  
 
Na każdym SCV jest ok. 50 MPa i po wymianie na sprawny, który normalnie daje ok. 90 MPa, a tutaj poniżej 50 MPa.
Twierdzi, że problem wystąpił po regeneracji turbo, ale jak dla mnie to raczej zbieg okoliczności.
Wydaje się, że pompa, ale znalazłem jeszcze takie coś związane z regulatorem ciśnienia:
alflash.com.ua/hiace2/valve.htm
  
 
Cytat:
2014-04-05 22:44:32, Alien_Obcy pisze:
Na każdym SCV jest ok. 50 MPa i po wymianie na sprawny, który normalnie daje ok. 90 MPa, a tutaj poniżej 50 MPa. Twierdzi, że problem wystąpił po regeneracji turbo, ale jak dla mnie to raczej zbieg okoliczności. Wydaje się, że pompa, ale znalazłem jeszcze takie coś związane z regulatorem ciśnienia: alflash.com.ua/hiace2/valve.htm


Jak chcesz zebym cos podpowiedzial to musze dostac odpowiedzi na pytania ktore zadaje.Inaczej sie nieda nic powiedziec pozatym ze pompa wtryski listwa lub uklad doprowadzenia paliwa.
  
 
Coolant Temp = 89
Fuel Temp = 42
Wiatraki = OFF
Przed i po podmiance (na sprawdzony) jeden zaworek ma 50 MPa.
Rozrząd był wymieniany za poprzedniego właściciela.
Gościu twierdzi, że to się stało kiedy regenerował turbinę.

Chodzi mi o Twoją praktykę, bo błąd 78(7), w przeciwieństwie do 78(8 ) nie pojawia się tak często.

  
 
Cytat:
2014-04-11 18:55:48, Alien_Obcy pisze:
Coolant Temp = 89 Fuel Temp = 42 Wiatraki = OFF Przed i po podmiance (na sprawdzony) jeden zaworek ma 50 MPa. Rozrząd był wymieniany za poprzedniego właściciela. Gościu twierdzi, że to się stało kiedy regenerował turbinę. Chodzi mi o Twoją praktykę, bo błąd 78(7), w przeciwieństwie do 78(8 ) nie pojawia się tak często.


A poniżej 50 stopni czyli na zimnym?Jest tak samo niskie czy zrobi 80-100mpa?
  
 
Cytat:
Chodzi mi o Twoją praktykę, bo błąd 78(7), w przeciwieństwie do 78(8 ) nie pojawia się tak często.


No to wlasnie nie pomagasz mi w tym.Jezeli na pojedynczym zaworze scv na zimnym i na cieplym silniku jest 50Mpa i mniej to zapnij kanister z paliwem zamiast zbiornika bezpośrednio na pompe aby wykluczyć opory lub zapowietrzanie się układu doprowadzającego paliwo.
Jeżeli dalej kicha to sprawdz jeszcze pro forma czy nie przecieka listwa na zaworze upustowym...jeżeli nie, to zostaje pompa -do naprawy lub przestawiona na znakach.
Jeżeli powodem bylyby wtryski to jest taka regula ze im silnik cieplejszy tym bardziej wtryski puszczają na przelew.
Czyli reasumując na zimnym silniku przy zalozeniu ze pompa jest sprawna mialbys np. 100mpa a na cieplym 50 mpa wtedy mialbys pewność ze wtryski przelewają.
I znowu wracamy do pomiarow puki nie dostarczysz mi wymaganych danych nic nie mogę stwiardzic.
  
 
Big dzięki za obszerny opis. Niestety, żeby zrobić test na zimnym, to klient musiałby zostawić samochód na noc - wiesz jak to jest ...
Od gościa mam następujaće info:
"Problem występuje wyłącznie na gorącym silniku i w zakresie idle, gdy włączę przycisk IDLE, to pojawia się problem nieco rzadziej, zimny chodzi jak zegarek, zapala szybko, nigdy zimnego nie muszę piłować.
Filtry paliwa i powietrza wymienione w listopadzie ub.r., a olej i filtr oleju po regeneracji turbo w marcu br.
Rozrząd ma 70tys."
A co mówi statysytka, bo ja miałem raz taki przypadek i to była pompa, ale różnie bywa, tak jak opisałeś.