[mk5]elektryka dachu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
podłączyłem elektrykę do dachu w moim cabsie mk5 i została się jedna wtyczka do podłączenia
ma być podłączona do stacyjki tylko że nie mam tam żadnego gniazda do tej wtyczki
gdzie się wpiąć tymi kablami? jeden ma być do pozycji 1 a drugi?
może ktoś ma jakiś schemat bo metodą prób i błędów to cabsa spale


[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2014-06-30 15:40:56 ]
  
 
Jak chcesz na fabrykę to musisz miec tak jak np. ja mam. Czyli kostka stacyjki z cabrio z fabryczna wiązka pod el. Dach.
  
 
a jezeli nie chce na fabryke? wie ktos gdzie sie wpiac?
co prawda nie szukalem takiej kostki ale nie wydaje sie ze bedzie latwo kupic
  
 
Dobrze poszukaj tej wtyczki w wiązce wzdłuż kolumny u mnie była tak zamotana ze tez nie mogłem jej znaleźć.
  
 
o, dzieki poszukam bo bardzo by mi to ulatwilo polaczenie
  
 
Fabrycznie na jedynce w stacyjce ma działać el. dach. Mam taka u siebie luzem jedna kostkę stacyjki z cabrio. Ale trzy mam dla siebie w razie czego.

Weź miernik pomierz gdzie pojawia sie napięcie w pierwszej pozycji po przekreceniu kluczyka, dolutuj przewód. Najlepiej z wtyczka do tej wtyczki od dachu. Drugi przewód to bedzie masa. Czyli do słupka na przykład i powinno byc ok. Szkoda ze wcześniej nie napisałeś o tym. Pare godzin przed złotem składałem se auto to wszystko bym Ci dokładnie napisał.

A jak ci sie nie pali do zapraszam w okolicach 14 lipca na slask pod Gliwice to razem zrobimy .



[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2014-07-02 03:40:04 ]
  
 
Kiciek pewien jestes ze jeden z tych dwoch kabli w kostce to masa?Przeciez w kostce stacyjki raczej nie ma masy, nawet nie wiem po co mialaby byc.

Mam nadzieje ze uda Ci sie to mu ogarnac,bo o tej kostce slucham juz od miesiaca :p a kupiec jak nie probowal tak widze dalej nic nie zrobil w tym kierunku aby wpiac te dwa żałosne kabelki


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2014-07-02 09:56:43 ]
  
 
Kiciek pewien jestes ze jeden z tych dwoch kabli w kostce to masa?Przeciez w kostce stacyjki raczej nie ma masy, nawet nie wiem po co mialaby byc.

Mam nadzieje ze uda Ci sie to mu ogarnac,bo o tej kostce slucham juz od miesiaca :p
  
 
wepne te dwa zalosne kabelki tylko po co mam to robic metoda prob i bledow jak moze ktos juz to robil
mechanike to jakos jeszcze ogarniam ale elektyki sie nie chwytam bo sie nie znam jeszcze auto spale
  
 
niech Ci bedzie,sprawdzilem w schematach:

Żółty kabel do stacyjki gdzie pewnie tez wychodzi zolty kabel czyli +12V w pozycji I,zabezpieczone to jest bezpiecznikiem 15A. Drugi żółto-czarny to na 90% również +12V tylko bierze z to zasilanie z pozycji stacyjki II.

Takze aby Ci ten dach dzialał musisz podac +12V pod żółty kabel i nic więcej nie musisz robic. Wtedy bedzie dach dzialal niezaleznie czy masz włączony zapłon czy nie.


Mnie zastanawia kwestia czerwonego kabla idącego prosto do akumulatora, ani na schematach ani w oryginalnej instalacji mojego auta nie ma bezpiecznika przy akumulatorze, czyzby ford zaryzykowal mozliwosc spalenia kabla (i oby tylko kabla) w przypadku zwarcja ?



[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2014-07-02 11:22:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2014-07-02 11:23:15 ]
  
 
dzieki za podpowiedzi
znalazlem wtyczke do dachu wiec nic nie trza lutowac menda byla schowana ale jest
prad jest, przyciski sprawne, przekazniki sprawne a dach nie dziala
uruchamia sie tylko jeden zielony przekaznik przy nogach kierowcy
na pozostale przekazniki prad dochodzi a jednak nie dziala ten ktory sie uruchamia (zielony) to jest "zalaczony" caly czas jak kluczyk przekrece w pozycje 2
nie wiem co dalej robic
  
 
jednak sie okazalo ze zolty przekaznik jest walniety, jak go otworzylem to jest zasniedzialy i skorodowany
  
 
Żółty przekaznik ?
  
 
tak żółty
pisałem z tel i takie byki
  
 
byłem w sklepie Forda po ten przekaźnik 135PLN
poszukam używanego
  
 
Powiedz mi prosze gdzie ten żółty przekaznik jest. Bo jedyny żółty jaki kojarzę do esa to od lampki w kabinie oraz od immo. I sa one w skrzynce. Od dachu mam tylko zielone. Ale wg mnie możesz dac kazdy przekaznik ktory ma opisane piny/nóżki takimi samymi numerami. Np. 30 85 86 87 87a czy 1 2 3 4 5.
  
 
instalacja którą kupilem ma 4 przekaźniki, dwa zielone przy pompie i dwa przy bezwładnościowym, zielony i żółty
nie wiem czy powienien być żółty. czy nie ale taki tam był
77180 78EG 11406 CA V23134-K6-X40 12V 40A tak jest napisane na nim
może być tak że mam zły przekaźnik skoro kolega pisze że ma 4 zielone

[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2014-07-04 08:48:07 ]
  
 
No dobra. Od góry masz tam jakiś nr przekaźnika. Spoko. A jakie masz cyferki tam gdzie przekaznik ma nóżki ? To jest najważniejsze !!! Te cyferki przy nóżkach a nie kolory przekaźników. I masz dac przekaznik obojętnie jaki byle miał te same cyferki przy nóżkach. Różowy biały czerwony czarny. Kolor nie ma znaczenia .

Wg mnie musisz miec przekaznik 30 87 87a 85 86. Takie cyferki bodajze sa od przekaźników do el. dachu. Zreszta to dość popularne przekazniki w escorcie .



[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2014-07-04 10:49:22 ]
  
 
no mam 86 30 87 85
ale teraz bym miał prośbę kiciek czy mógłbyś zobaczyć u Ciebie jakie ty masz przekaźniki?
bo jest problem teraz dopiero zauważyłem że ten walnięty przekaźnik ma cztery piny ale w kostce jest pięć miejsc na konektory i jeden był włożony w środkowe miejsce co ni jak się ma do nóżek przekaźnika
albo komuś wyleciał konektor i wsadził byle jak albo ktoś wsadził byle jaki przekaźnik
jest tu pare osób z elektrycznym dachem to może ktoś rozbierze osłone przy bezwładnościowym i sprawdzi jak te przewody mają tam wchodzić?
  
 
nie przeżywaj tylko wrzucaj 86 30 87 85 jak napisałeś i po problemie będzie

ja mam u siebie 4 zielone z takimi jak Ty masz pewnie numerkami także wrzucaj jakiś przekaźnik z DOKŁADNIE TAKIMI CYFERKAMI i będzie dobrze.

a jak to daj znać jak będę na śląsku za ok. 10 dni.

jak coś to wal na kom., mam w profilu, muszę spadać do garażu.



[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2014-07-04 12:22:01 ]