Luz zaworowy Łada 2103

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od niedawna jestem szczęśliwym nabywcą Łady 2103 z 1976 roku z silnikiem 1.5. Auto stało w garażu od 1987r i próbuję je trochę doprowadzić do porządku. Być może temat już był gdzieś poruszany, ale potrzebuję ustawić w niej zawory a nie wiem jaki luz powinien być. proszę o pomoc. wszelkie inne dobre rady również mile widziane. Z góry dziekuję
  
 
http://automn.ru/vaz-2101/vaz-36797-10.m_id-4859.m_id2-4860.html" target="_blank">luz cieplny zaworow

Czesc!
co sie dzieje, iz podejrzewasz zawory?

generalnie kup sobie ksiazke do lady...
chyba, ze internetowe manuale na rosyjskich portalach cie zadowola
  
 
0,15 na zimnym.
ustawianie szczelinomierzem nie zdaje egzaminu.
W ostateczności można szeroką płytką o grubości 0,15
Jest do tego specjalny przyrząd,ale mozna sobie poradzić tez czujnikiem zegarowym na podstawce.
  
 
Cytat:
2014-11-29 20:44:27, pioban pisze:
0,15 na zimnym. ustawianie szczelinomierzem nie zdaje egzaminu.



Czemu?
Ustawiam szczelinomierzem raz do roku i nie mam problemów.

[ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2014-11-30 16:25:31 ]
  
 
Cytat:
2014-11-30 16:24:32, A13 pisze:
Czemu? Ustawiam szczelinomierzem raz do roku i nie mam problemów. [ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2014-11-30 16:25:31 ]



Bo trzeba mieć szeroki, około 2cm, a te zwykłe mają około 1 cm. Przez co roker przechyla się i przekłamuje wymiar.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Ogólnie ten układ to jedna wielka porażka.
Ruskie to nic normalnego nie wymyslili.
Przy ich potencjale można było zrobić konsole ze szklankami przykręcana jak w normalnym silniku i jeździło by to wieki bez kombinowania.


Są jeszcze specjalne klucze płaskie 13 i 17 szerokie do regulacji.

[ wiadomość edytowana przez: pioban dnia 2014-11-30 17:00:32 ]
  
 
Cytat:
2014-11-30 16:56:24, pioban pisze:
Ogólnie ten układ to jedna wielka porażka. Ruskie to nic normalnego nie wymyslili. Przy ich potencjale można było zrobić konsole ze szklankami przykręcana jak w normalnym silniku i jeździło by to wieki bez kombinowania. Są jeszcze specjalne klucze płaskie 13 i 17 szerokie do regulacji. [ wiadomość edytowana przez: pioban dnia 2014-11-30 17:00:32 ]


Nie Ruscy a Włosi jak juz mamy być precyzyjni
  
 
Racja racja oczywiście tylko włosi szybko o tym zapomnieli, a ruskie klepali to kolejne 40 lat.
Mimo że inne modyfikacje wprowadzilii to nie kilka.
  
 
Cytat:
2014-11-30 16:41:29, SzokoLada pisze:
....Przez co roker przechyla się i przekłamuje wymiar.



No fakt dźwigienka zwykle pochylona jest na bok i zależnie czy lewej, czy z prawej się włoży, to inaczej pasuje
  
 
ja ustawiam na ciepłym przy temperaturze silnika około 70'C i nie narzekam po prostu odejmuję 0,05 od każdego wymiaru i zawory chodzą cichutko a co do listka szczelinomierza to fakt, ja robie cienkim i trzeba sie troche napracować żeby to super zrobić polecam wypróbować
  
 
Cytat:
2014-11-30 16:56:24, pioban pisze:
Ogólnie ten układ to jedna wielka porażka. Ruskie to nic normalnego nie wymyslili. Przy ich potencjale można było zrobić konsole ze szklankami przykręcana jak w normalnym silniku i jeździło by to wieki bez kombinowania. Są jeszcze specjalne klucze płaskie 13 i 17 szerokie do regulacji. [ wiadomość edytowana przez: pioban dnia 2014-11-30 17:00:32 ]



Ale to jeździ wieki bez kombinowania. Tysiące razy lepsze od rozrządu DFa. Można kupić przyrząd do ustawiania zaworów z zegarem, ja kupiłem taki za 150 zł, niestety, ukradli mi go. Jak znowu pojadę do Rosji, to kupie jeszcze raz.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
zawsze można coś kupić wiadomo.
Ale przy grubszej robocie trzeba też kupić ze 20 dźwigienek żeby wybrać 8.Kazda jest inna ,pół biedy jak tylko wymiarem a nie powierzchnią.
Przy ostatnim remoncie połowe sprężyn zaworowych wywaliłęm bo sie nie nadawały,nie trzymały wymiaru-silnik 48 tyś km.
Przy remoncie dfa z 69 zostawiłem wszystko stare: zawory dzwignie sprezyny.
Wałek i szklanki wymieniłem bo miałem.
  
 
Cytat:
Można kupić przyrząd do ustawiania zaworów z zegarem, ja kupiłem taki za 150 zł, niestety, ukradli mi go. Jak znowu pojadę do Rosji, to kupie jeszcze raz.



Pewnie masz na myśli ten profi, przyrząd specjalny:

  
 
O właśnie ten. Super sprawa. Ustawiłem nim dwa silniki, pięknie pracował, cicho. Ale ukradli.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
a ile taki set Bartek ?
  
 

i tak nie kupisz
nie pameitam ale troche kosztuje, co prawda teraz wygodnie kupwoac bo rubel w kantorach spadl mocno, ale mimo wszystko ze 200 zl wyjdzie pewnie
  
 
Zawsze można sobie coś takiego wystrugać
Ustawianie luzu czujnikiem to zupełnie inna jakość roboty.
Najcenniejsza według mnie jest informacja o ile setnych zmienia się luz po dokręceniu śrub (przy dokręceniu, śruba zawsze trochę idzie do góry bo pcha ją nakrętka kontrująca) - wiadomo wtedy ile dać zapasu przed dokręceniem.
Plus dodatkowa weryfikacja szerokim szczelinomierzem i śmigamy
  
 
Mając ten przyrząd, masz pełną kontrolę nad luzem. Dokładność do 0,005 mm. Miałem to, chcę mieć drugi raz.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Za 200 to już lepiej zwykły czujnik z podstawką.
Układ jest na tyle gówniany że nie da sie przewidzić o ile sie zmieni przy dokrecaniu itp.
Czasami ta kulka na której sie dzwigienka opiera jest nirówno wyrobiona i cuda sie dzieją jak nią obracasz.

na czujniku musi ci pokazać 0,52.